با موضوع دفاع مقدس؛

سومين جشنواره خاطره نویسی در خاش برگزار مي شود

28 دی 1395 ساعت 9:06

مدير پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش از برگزاري سومين جشنواره خاطره نویسی با موضوع دفاع مقدس و با محوریت شهادت، ایثار، جانبازی و آزادگی در اين شهرستان خبر داد.


علي سعدي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در راستای اجرای فرامین رهبر فرزانه انقلاب که در امر جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس فرمودند باید نهضتی در خاطره نویسی دفاع مقدس به وجود آید این پايگاه فرهنگي بر آن شد تا فراخوان جشنواره خاطره نویسی را در سطح شهرستان منتشر كند.
 
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص رزمندگان و خاطراتشان، گفت: رهبر فرزانه انقلاب مي فرمايند:" یک رزمنده تا زمانی که خاطراتش را ثبت نکرده هنوز چیزهایی به تاریخ،  آینده و آرمانش بدهکار است."
 
وي بيان كرد: سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس بخش شهرستانی(شهرستان خاش) به  همت پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع  مقدس و ارگان های فرهنگی سطح شهرستان با موضوعات؛ خاطرات رزمندگان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، خاطرات جهادگران جبهه ها، خاطرات ستاد پشتيباني جبهه ها(ارسال كمك هاي مردمي)، خاطرات سپاهيان- بسيجيان-جانبازان-آزادگان، خاطرات خانواده هاي معظم شهداء، خاطرات اعزم به صحنه نبرد، خاطرات لحظه هاي ايثار-شجاعت – شهادت، خاطرات معنويت در جبهه و شوخ طبعي ها و خاطرات فرماندهان برگزار خواهد شد.
 
سعدي تصريح كرد: به اطلاع كليه جهادگران، ايثارگران، ارتشيان، سپاهيان، بسيجيان و غيره كه به نوعي طعم حضور در صحنه ها و جبهه هاي حق عليه باطل را چشيده اند، مي رساند كه دبيرخانه اين جشنواره در ساختمان پايگاه فرهنگی انقلاب و دفاع  مقدس واقع شده است و جهت ثبت و يا ارسال خاطرات سبز شما آماده خدمتگذاري بوده و با گوش جان پذيراي ناگفته هاي شما عزيزان در خصوص دوران ارزشمند و باشكوه دفاع مقدس هستيم.
 
وي با بيان اينكه اشعار و آثار بايد حتماً با مضامين دفاع مقدس و با محوریت  شهادت، ایثار، جانبازی و آزادگی باشد، خاطرنشان كرد: سومين جشنواره شهرستانی خاطره نویسی دفاع مقدس در شهرستان خاش در از هم اکنون آغاز و علاقه‌مندان می‌توانند تا پايان ساعت اداري روز دوشنبه مورخ 25 بهمن ماه خاطرات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
سعدي با بيان اينكه اين جشنواره با هدف جمع آوری خاطرات رزمندگان، ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و نشر آنها در شهرستان خاش برگزار مي شود، گفت: شرکت در این جشنواره برای عموم مردم و نيز خانواده‌های ايثارگران، شهداء، رزمندگان و افرادی که خاطرات بازگو شده را به رشته تحریر درمی‌آورند، آزاد است.
 
وي با بيان اينكه خاطرات نبايد قبلاً در كتابي به چاپ رسيده باشد، تصريح كرد: در خاطرات زمان، مكان و راويان مشخص باشند و نقل خاطره از افراد ديگر با ذكر مشخصات صاحب اصلي خاطره مورد پذيرش است و نيازي نيست خاطره به صورت داستاني به رشته تحرير در بيايد.
 
سعدي ادامه داد: تعداد خاطرات ارسالي محدوديت ندارد و خاطرات هم با مراجعه حضوري به پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع  مقدس واقع در بلوار پيامبر اعظم(ص) (جنب بخشداري مركزي خاش) و يا از طریق پست الکترونیکی Pfdekhash@gmail.com  و يا پيام رسان تلگرام @hfzasdkh نیز دریافت می شود و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تماس 33727791 – 054 تماس بگيريد.
 
مدير پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع  مقدس شهرستان خاش بيان كرد: معيارها و شاخص هاي ارزيابي اثرات شامل؛ عناصر زمان، مکان، تكيه بر انسجام، استناد، پيوستگي حوادث و خاطره ها و موضوعات و انتخاب سوژه مناسب است.
 
وي با اشاره به شرایط پذیرش آثار، ادامه داد:اهل استان سيستان و بلوچستان بودن، متولد و یا سکونت داشتن راوی در زمان وقوع خاطره در استان و تعداد صفحات هر اثر از ۲ تا ۱۰ صفحه A۴ وبه صورت تایپ word با ذکر مشخصات کامل راوی و نویسنده اثر از شرایط پذیرش آثار است.
 
سعدي با بيان اينكه اختتامیه این جشنواره در دهه فجر ۱۳۹۵ است، اظهار كرد: در پایان از برگزیدگان این جشنواره در مراسمی در نيمه نخست اسفندماه سال جاري با اهدای جوایز نفیس تجلیل می‌شود.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 435930

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435930/سومين-جشنواره-خاطره-نویسی-خاش-برگزار-مي-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir