۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

وحدت مهمترين درس مراسم تشيع آيت الله هاشمي رفسنجاني بود/ برخي خواص در مقابل بدعهدي هاي آمريكا خود را به خواب زده اند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: وحدت مهمترين درس مراسم تشيع آيت الله هاشمي رفسنجاني بود و حضور گسترده مردم در تشییع پیکر هاشمی نشان از وحدت ملی بود.
وحدت مهمترين درس مراسم تشيع آيت الله هاشمي رفسنجاني بود/ برخي خواص در مقابل بدعهدي هاي آمريكا خود را به خواب زده اند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزارن به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: يكي از مهمترين مباحث و مسائل در حوزه تقوا، ضمانت بقا و حفظ آن است كه بايد همه مومنان به اين مسئله مهم توجه داشته باشند و براي رسيدن به خوشبختي و سعادت تقواي الهي را پيشه كنند.
 
وي تصريح كرد: حضرت علي(ع) در خصوص بقاي تقوا مي فرمايند:" معیت با ولی‌الله در سر و علن و در زندگی فردی و اجتماعی است" لذا بايد ولي خدا همراهي كنيد تا به رستگاري در دنيا و آخرت برسيد.
 
حجت الاسلام ميري با بيان بيان اينكه اقتصادمقاومتي بايد سرلوحه مسئولان و دولت قرار بگيرد، گفت: اقتصادمقاومتي يعني اينكه انسان كاري را انجام مي دهد كه براي هميشه ماندگار و جاودانه باشد و هرآنچه كه دشمن در جهت محروم كردن ما سعي و تلاش مي كنند ما وظيفه داريم به توليد بيشتر دست بزنيم و روحيه توانمندي خود را حفظ كنيم.
 
وي ادامه داد: مسلمانان بايد در هر شرايط و زماني عزت خود را در مقابل دشمنان حفظ كنند و از ايمان و اعتقادات خود نبايد كوتاه بياييند.
 
امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني، خاطرنشان كرد: اين روحاني خستگي ناپذير به ولايت و رهبري در عين اينكه خناساني به دنبال ايجاد تفرقه و جدايي ايشان از رهبري بودند، ارادت داشت و داراي صلابت و هوش بسيار بالاي بود و همواره در امورات با رهبرمعظم انقلاب مشورت مي كرد.
 
وي تصريح كرد: مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني فرمانده جنك، سيساستمدار، رييس مجلس شورا و تشخيص مصلحت نظام و خبرگان بود و در دوران هاي مختلف به نظام خدمت كرد و يار ديرين امام، انقلاب و رهبري بود.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به 27 دي شهادت نواب صفوي، گفت: نواب صفوي اسوه و الگوي مقاومت در تحقق حكومت اسلامي در جهان بود.
 
وي با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ميان مردم قم به مناسبت قيام 19 دي، خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب فرمودند:" مهمترین درس قیام 19 دی شناخت دشمن و شیوه و سمت و سوی دشمنی و اقدام به هنگام بود و رهایی از وابستگی و عقب ماندگی بود" لذا ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي بايد همواره استكبارستيزي را سرمشق و بصيرت خود را در شناخت از دشمنان افزايش دهند.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خاش بيان كرد: طبق فرمايش رهبر انقلاب اسلامي؛ دشمن دروني كشور را تهديد مي كند و آن دشمن دروني ما همان بي حالي و بي انگيزي در كار و تلاش كند بايد براي اين معضل نيز فكر و انديشه اي داشته باشيم.
 
وي با بيان اينكه چندروز ديگر رياست اوباما در دوران رياست جمهوري آمريكا به اتمام مي رسد، گفت: رسانه هاي بيگانه با مانور دادن روي اين رويداد مي خواهند سناريوي جديد تيرگي روابط و تشديد تحريم ها عليه ايران را پياده كنند و به آن دامن بزنند.
 
حجت الاسلام ميري ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي اخيراً درخصوص پيامدهاي برجام و رنگ عوض كردن و پاره كردن آن به مسئولان گوشزد فرمودند و اكنون هم دشمن همان دشمن قبلي است و سياست و خط مشي آمريكا هرگز تغيير نخواهد كرد و هر روز نسبت به قبل گستاخ تر خواهند شد.
 
وي با اشاره به سالروز شهادت فدائيان اسلام، بيان كرد: تلاش و كوشش فدائيان عزيز اسلام نقش بسزايي در پيروزي انقلاب شكوهمند ايران اسلامي داشته و برخي خواص كه به دنبال براندازي نظام هستند بايد بدانند براي اين انقلاب خون ها و هزينه هاي بسياري زيادي نثار شده است.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به 26 دي سالروز فرار شاه خائن از كشور، گفت: بعضي از دشمنان امروزي كه در داخل كشور ساكن هستند سعي و تلاش مي كنند تا اقدامات انقلاب را كمرنگ كنند ولي بايد بدانند كه اين حركات تا هميشه ادامه ندارد چرا كه مردم ايران با بصيرت و بيداري خود جواب دشمنان داخلي و خارجي را مانند هميشه خواهند داد.
 
وي با اشاره به ثبت نام حوزه هاي علميه خواهران، بيان كرد: مردم بايد فرزندان خود را جهت تحصيل به حوزه هاي علميه بفرستند تا فرزندان خود را با مسائل ديني و مذهبي آشنا كنند و آينده آنها تامين شود.
 
خطيب جمعه شهرستان خاش به هفته شوراي آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: در اين هفته برنامه هاي بسياري در شهرستان خاش برگزار خواهد شد و طي ديدار با رييس آموزش و پرورش اين شهرستان اين برنامه ها آماده شده بود و اين هفته فرصت مغتنمي جهت مشاركت هرچه بيشتر اوليا با معلمان است.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به انتصاب مقام معظم رهبري در سال 1358 به امامت نمازجمعه تهران، اظهار كرد: رهبر فرزانه انقلاب در آن زمان و شرايط حساس با خطبه‌ای خود مردم را در صحنه نگه داشتند و سبب پیروزی مردم انقلابی شدند.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 435923
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *