۰
امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

نشانه گرفتن قوه قضائيه؛ توطئه و فتنه جديد دشمنان نظام است/ حمايت از تروريست ها دامن تركيه را هم گرفت

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: نشانه گرفتن قوه قضائيه؛ توطئه و فتنه جديد دشمنان نظام است و در شرايط كنوني كشور بايد ضمن تقويت بيداري و بصيرت ملت، جلوي دعواهاي سياسي بين قوا گرفته شود تا دشمنان از اين فرصت براي دستيابي به اهداف پليد و شوم خود استفاده نكنند.
نشانه گرفتن قوه قضائيه؛ توطئه و فتنه جديد دشمنان نظام است/ حمايت از تروريست ها دامن تركيه را هم گرفت
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدجواد رحماني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: نور تقوا در سايه تبعيت از خداوند انجام خواهد شد و حضرت علي(ع) در اين خصوص مي فرمايند:" کسی که خدا و رسولش را پیروی کند مـسیـرش راه هدایت و نور تـقوا راهنمایش می‌شود و كسي که خدا و رسولش را نافرمانی کند مسـیرش را خطا رفـته و به نـفـس خویش ضرر رسانـده است".
 
وي بيان كرد: غيبت از گناهان كبيره است و انسان مومن جهت رسيدن به تقوا و رستگاري بايد از تعلقات و وابستگي هاي اين دنيا دوري كند تا فشارهاي قبر و گرفتاري هاي ان دنيا نيز كاهش يابد.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به جشنواره فيلم مردمي عمار، گفت: اين جشنواره در حقيقت ارزش ها را معرفي ميكند و بايد مسئولين نيز از اين قبيل جشنواره ها حمايت كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم مردمي عمار در حقيقت ارزش هاي نظام و انقلاب شكوهمند ايران اسلامي را تقويت مي كند و خوشبختانه اين جشنواره تاكنون درخشش بسيار خوبي داشته است.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به سالروز دستور كشف حجاب توسط رضاه شاه، تصريح كرد: رضا شاه در اين روز به زور چادرها را از سرزنان مي كند و پاره مي كرد و سپس جلوي ديدگانشان چادرهايشان را آتش مي زد كه اين رفتار اين شاه قلدر نشان از جهالت و ننگ آن داشت.
 
وي با بيان اينكه عفت و تقواي بانوان سبب شد رضاه شاه و پسرش نابود شوند، گفت: بر مسئله عفت و حجاب در قرآن كريم بسيار تاكيد شده و يك حكم تعبدي است و همگان بايد مسئله حجاب را رعايت كنند و بانوان اگر مي خواهند شخصيت حقيقي خود را كسب كنند بايد به سمت رعايت حجاب و كسب علم و دانش حركت كنند.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش با اشاره به بيانات رهبري در جمع نخبگان و مدال آوران دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اين جمع فرمودند:" باید حفظ روحیه انقلابی گری در دانشگاه و همراه شدن تلاش‌های علمی، تعهد دینی و انقلابی، ضروری‌ترین کار و برنامه اساسی دانشجویان باشد" لذا دانشجويان بايد اين روحيه را حفظ و در جهت تقويت آن تلاش كنند.
 
وي تصريح كرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي فرمودند:" پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه همراه شدن حرکت علمی با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی زمینه ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه در دنیای و جهان خواهد بود" لذا بايد دانشجويان در جهت كسب معنويات انقلابي حركت و با پيشرفت هاي علمي چشم دشمنان را كور كنند.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به ولادت امام حسين عسكري(ع)، گفت: اين امام بزرگوار مانند اجداد خويش خدمات و اقدامات بسيار بزرگي را انجام داد كه همواره مورد خشم دشمنان اسلام بود.
 
وي تصريح كرد: امام حسن عسكري(ع) همواره بر اقامه نماز اول وقت تاكيد مي فرمودند و با وجود مظلوميت ايشان اما از سن نوجواني هميشه همراه پدربزرگوارشان بودند و بركات حيات ايشان محسوس و مشهود بود.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش به سالروز قيام خونين 19 دي مردم قم اشاره كرد و گفت: مردم با بصيرت و هميشه در صحنه ايران اسلامي در اين روز در پاسخ به مراجع لبيك گفته و به خيابان ها آمدند و عليه نظام شاهنشاهي پهلوي تظاهرات كردند.
 
وي بيان كرد: متاسفانه در 19 دي شاه ملعون مردم را به خاك و خون كشيد و اين قيام خونين، نقطه آغازين انقلاب اسلامي بود و جمهوري اسلامي در مسير شكل گيري و ادامه حيات خود شهداي زيادي را نثار انقلاب كرد و ثمره آن نيز، پيروزي انقلاب در بهمن 1357 بود.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به فرارسيدن انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر، اذعان كرد: مسئولان و كانديدا بايد به فرمايشات و بيانات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در خصوص انتخابات عمل كنند و با آرامش و آگاهي اين انتخابات را برپا و خدمت به مردم و شهروندان را جهت ارتقاء و پيشرفت و توسعه كشور سرلوحه كار خود قرار دهند و از حواشي دوري كنند.
 
وي با اشاره به وفات حضرت معصومه(س)، اظهار كرد: اين بانوي بزرگوار منشاء خير و بركات بسياري براي مسلمانان بوده و در حال حاضر در شهر مقدمس قم مامن حرم مطهر اين بانوي بزرگ است و صبوري و بردباري دو ويژگي برجسته حضرت معصومه(س) بود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 435874
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *