۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

حماسه عظيم 9 دي؛ حركت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های پروردگار بود/ والدين بايد براي ازدواج هرچه زودتر فرزندانشان تلاش كنند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: حماسه عظيم 9 دي؛ حركت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های پروردگار بود و بساط فتنه كذابي را برچيد.
حماسه عظيم 9 دي؛ حركت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های پروردگار بود/ والدين بايد براي ازدواج هرچه زودتر فرزندانشان تلاش كنند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزارن به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: والدين بايد همواره در تربيت فرزند خود كوشا باشند و راه ارتباط با خداوند را به آن ها آموزش دهند.
 
وي با بيان اينكه تقواي الهي سبب سعادت و خوشبختي مومنين مي شود، تصريح كرد: انسان بايد همواره به فكر آخرت و مراقب توشه اين سفر خود نيز باشد و با دادن خيرات  ذخیره احسان برای آخرت خود را داشته باشند.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در كلاس خارج از فقه در خصوص 9 دي، گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي نظر كشورهاي غرب و استكبار جهاني را در خصوص برجام و ادعاي ساخت بمب اتم در كشور ايران اسلامي را بهانه اي براي نابود كردن كشور دانست و فرمودند:" غرب تا آخر با ما دشمن است و هرگز دست از دشمني برنمي دارد".
 
وي با قدرداني از مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه شهرستان خاش جهت حضور در مراسم حماسي 9 دي، بيان كرد: حماسه عظيم و مردمي 9 دي نقطه عطفي در تاريخ انقلاب پرشكوه ايران اسلامي بود و برگ زريني در افتخارات ملت قهرمان ايران اسلامي محسوب مي شود.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به كلام پروردگار در خصوص بصيرت و مبارزه با فتنه گران زمان، خاطرنشان كرد: در سوره مباركه انفال پروردگار متعال دستور به قتل فتنه گران را مي دهد كه مخرب امنيت جامعه اسلامي بوده و مانع از عبادت پروردگار در زمين و تحقق برنامه هاي دين الهي در جوامع بشري است.
 
وي افزود: وقتي بعد از 7 سال از حماسه 9 دي مي گذرد و مردم با شكوه و گسترده اين روز را گرامي مي داند معلوم است كه پرونده فتنه گران در مقابل مردم محفوظ است و تا فتنه گران اظهار پشيماني و ندامت نكنند اين پرونده باقي خواهد ماند.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش به سالروز ابلاغ پيام تاريخي امام راحل به گورباچف رهبر شوروي سابق، تصريح كرد: در اين نامه 2 نكته وجود داشت؛ نخست اينكه امام خميني(ره) فرمودند: غرب مادي گرا سرانجام راهي جزء تسليم در مقابل دين مبين اسلام را نخواهد داشت و دوم اينكه مكتب اسلام گره گشاي مشكلات بشر است.
 
وي ادامه داد: امام راحل در نامه به گورباچق فرمودند:" مشکل شما مادی نیست بلکه موضوع خداست که باید به خدا اعتقاد پیدا کنید" و لذا بعدها تاثير اين نامه را هم ديديم كه رهبر شورودي سابق به اين موضوع اعتراف كرد و فرمان امام راحل را آويزه گوش خود كرد.
 
مولوي شهنوازي با تاكيد بر ازدواج جوانان، گفت: انسان موجودي اجتماعي و مملو از عواطف و مهرباني است و انسان هميشه نيازمند به هم سخن و همراه در زندگي دارد و اين نياز در خلقت انسان از طرف خداوند نهادينه شده است.
 
وي ادامه داد: پروردگار متعال مي فرمايند:" ما ازهرچیزی زوج خلق کردیم وقراردادیم ودرجای دیگرمی‌فرماید ازجنس خودتان ازواجی خلق کردیم وازحیوانات نیزازجنس خودشان ازواجی قرارداده‌ایم تا ازاین راه تکثیر و زاد و ولد کنید".
 
خطيب نماز جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به 14 دي روز جهاد كشاورزي، بيان كرد: اين روز را به همه جهادگران تبريك عرض مي كنم و مطالبه اصلي ما از وزارت جهاد اين است كه فكري به حال كشاورزان بكند تا از بي آبي رنج نبرند و اين كار كشاورزي را رها نكنند و به كار ديگري مشغول نشوند.
 
وي با اشاره به 16 دي روز شهداي، اذعان كرد: دانشجويان در عرصه ها و زمينه هاي مختلف در حد الگو و سرمشق هستند و بايد مسئولان به اين قشر از جامعه توجه ويژه اي داشته باشند.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به 15 دي روز شهادت تيمسار سرلشكر ستاري فرمانده نيروي دريايي، اظهار كرد: شهادت اين سرلشكر بزرگ بسيار دردناك بود چرا كه او صاحب ابتكارات بي نظير و بسياري بود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 435816
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *