۰

به یاد «صلاح»+عکس

زمانى بیش نخواهد گذشت که من براى گرفتن انتقام تمامى شهداى مظلوم و مستضعفین، فرزندان “جبل عامل” و فرزندان مقاومت در فلسطین اشغالى، به پا خواهم خاست و به زودى انتقام تمامى شکنجه‏ شدگان در نوار اشغالى جنوب را خواهم گرفت.
به یاد «صلاح»+عکس
به گزارش سرویس شهدا  تفتان ما،مردان خدا که هرگز زمین تا صبح قیامت از وجودشان خالی نخواهد مانند به مانند ققنوس دنیا را ترک می‌کنند. مانند ققنوس که وجودش در آتش عشق می سوزد و سرانجام از خاکسترش ققنوسی دیگر متولد می شود. شهیدان راه خدا هم با ریختن خونشان مجاهدی دیگر سر بر می آورد و سرانجام همه در آتش عشق به معبود خون می دهند بدون اینکه سر و صدا و هیاهویی داشته باشند. 
بعدها شاید نامی از آنها برده شود و چه بسا شهدایی که برای همیشه گمنام آمدند و گمنام پرواز کردند. شهید «صلاح محمد على غندور» یکی از همین رجال الله است که به سال 1968 میلادی برابر با 1347 شمسی در روستاى «کَفَر مِلکى» در «اقلیم‏ التفاح» زندگی دنیایی را آغاز کرد و سرانجام در شهر پرافتخار بنت جبیل به تاریخ 24/4/1995 با انجام عملیات استشهادی مرگ را در آغوش گرفت و رستگار شد.
غندور سال‌ها با خانواده‌اش به امارات مهاجرت کرده بودند اما پس از یازده سال به کشورشان بازگشتند. صلاح با برگشتن به لبنان دریافت که اشغالگران صهیونیستی که گروهی به نام  «نیروهای آنتوان لحد» بودند روستایشان را تصرف کرده بودند. همین باعث شد روح جهادی صلاح در عمل خدایی او تجلی پیدا کرد و مبارزه علیه دشمنان اسلام را آغاز کرد.
بعد از شهادت این شهید عزیز همسرش کتابی را که محتوایش به شرح حال غندور پرداخته برای سید القائد آیت الله خامنه ای ارسال می‌کند که مقام معظم رهبری چنین پاسخی در ازای این هدیه می‌دهند:

 
تصویر کمتر دیده شده از شهید استشهادی مقاومت اسلامی لبنان «شهید صلاح غندور»
«بسمه‏ تعالى
«به همسر گرامى شهید عزیز ما، صلاح محمد على غندور معروف به ملاک، پس از اهداى سلام گرم و سپاس به‏ خاطر فرستادن کتاب حامل شرح حال و وصیت شهید عزیز، بگویید: من نه فقط به آن شهید، که امثال او ستارگان درخشان تاریخ مایند افتخار مى‌‏کنم، بلکه به شما و دیگر بازماندگان این شهداى گران‏قدر که با صبر و بردبارى بزرگوارانه‌‏ى خود نمونه‏‌هاى کم نظیر صدر اسلام را تکرار کردید، مباهات مى‏‌نمایم.
به شما و فرزندان عزیزتان دعا مى‏‌کنم و موفقیت در همه‏‌ى عرصه‏‌هاى زندگى از خداوند برایتان مسئلت مى‏‌نمایم.»
والسلام علیکم
سید على خامنه‏‌اى
1378/4/31»

 
شهید «صلاح محمدعلى غندور» در وصیت نامه خود می‌نویسد:
بسم‏ اللَّه الرحمن‏ الرحیم
“ولتجدن اشد الناس عداوه للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا”
صدق‏اللَّه العلى‏العظیم.
همانا سخت‏ ترین مردم را نسبت به اهل ایمان، یهود و مشرکین مى‌‏یابى.
من، صلاح محمد غندور معروف به ملاک، از خداوند مى‏‌خواهم که‏ مرا به دیدار حضرت سید الشهداء اباعبداللَّه الحسین‏ علیه السلام موفق گرداند. آن ‏امام بزرگوارى که همه‏ ى احرار و آزادگان را آموخت که چگونه انتقام خود را از ستمکاران بگیرند.
به امید خداوند متعال، لحظاتى بعد از قرائت این کلمات، خداوند را در حالى که سرافراز و مفتخر مى‏ باشم، و انتقام گیرنده‌‏ى دینم و همه‏ ى شهدایى که در این مسیر بر من سبقت گرفته‏‌اند، مى‏‌باشم، ملاقات خواهم کرد.
زمانى بیش نخواهد گذشت که من براى گرفتن انتقام تمامى شهداى مظلوم و مستضعفین، فرزندان “جبل عامل” و فرزندان مقاومت در فلسطین اشغالى، به پا خواهم خاست و به زودى انتقام تمامى شکنجه‏ شدگان در نوار اشغالى جنوب را خواهم گرفت.
به زودى و در صورت توفیق الهى، مجاهدى از مجاهدان مقاومت اسلامى خواهم بود. مقاومت بزرگى که نه هواپیماهاى دشمن و نه تانک‏‌هاى آن‏ها توانست آن را به ترس از صهیونیسم وادار سازد. نه همه‏ى اسلحه‏هایى که داشتند و نه تمام کمک‏‌ها و پشتیبانى‌‏هایى که از طرف دولت‏‌هاى کفر به آن‏ها مى‌‏شود، خواهد توانست دشمنان را به مقصودشان برساند.
دیدارِ الهى آینده‌‏ام، درسى جدید خواهد بود. درسى کربلایى که مایه‏‌ى فخر و مباهات مسلمانان خواهد بود و آتش ورز و وبالى براى این دشمن متکبر که هیبت و جلالش قبلاً به دست برادران مجاهد مسلمان شکسته شده، خواهد بود. دشمنى که هیمنه‏‌اش به دست شهدایى چون «احمد قصیر»، «حر عاملى»، «ابو زینب»، «هیثم دبوق» و «شیخ اسعد برّو» و تمامى شهدایى که در عملیات‌هاى شهادت‏ طلبانه و عملیات‏هاى رزمى، با دشمن متجاوز جنگیدند، شکسته شد.
برادران مجاهدم!
یقین بدانید که ما به طور حتم پیروز خواهیم بود و در این شکى نیست؛ البته تا وقتى که براى خدا کار کنیم و خداشناس باشیم؛ چرا که خداوند به وعده‌‏اش وفا مى‏‌کند و بندگانش را یارى خواهد کرد. بدون شک مومنین را عزت خواهد بخشید و کافرین را ذلیل خواهد کرد و ذلت کافران به دست شما خواهد بود.
اى قهرمانان مقاومت اسلامى؛ اى فرزندان على و حسین‏ علیه السلام و اى فرزندان امام خمینى، اى فرزندان رهبرمان آیت‏اللَّه خامنه‏اى و اى فرزندان شهید سید عباس موسوى و شیخ راغب حرب! بجنگید؛ چرا که جهاد شما به امید خداوند، جهادى است که زمینه ‏ساز دولت صاحب‏ العصر و الزمان(عج) خواهد بود.
و این جهاد باید استمرار پیدا کند تا این‏که هدفِ وعده داده شده در تحقق کامل رضاى الهى و رسیدن به وعده‏ى الهى، محقق شود.
انا للَّه و اناالیه راجعون
والسلام علیکم و رحمه‏اللَّه و برکاته

شهیدان صلاح غندور و شهید خالد بزی
انتهای پیام/فارس
 
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 435651
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *