۰
موسس بنیاد خیریه دست‌های مهربان؛

بیش از ۲۵۰ تن کالای اهدایی توسط ۶ تریلی در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود/ شعبه ی بنیاد مهربانی در زابل افتتاح خواهد شد

موسس بنیاد خیریه دست‌های مهربان عنوان کرد: به منظور رفع مایحتاج دانش آموزان، بیش از ۲۵۰ تن کالای اهدایی توسط ۶ تریلی در مناطق مختلف به ویژه سیستان توزیع می شود.
بیش از ۲۵۰ تن کالای اهدایی توسط ۶ تریلی در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود/ شعبه ی بنیاد مهربانی در زابل افتتاح خواهد شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ماشهرام فرجی در جلسه خیرین که با حضور مسولین و اعضای موسسه ی بنیاد دست های مهربان در فرمانداری ویژه زابل برگزار شد گفت: بنیاد دستهای مهربان سال ۱۳۸۶ با اساسنامه ای تنظیمی از طرف هیئت مدیره و با اهداف از پیش تعیین شده با هدف سرپرستی ایتام و زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص، تهیه جهیزیه، اجرای مراسم عروسی، ساخت مراکز اموزشی و درمانی در مناطق دور افتاده و هر گونه نیازمندی ایجاد شده است.

وی افزود: در طی ده سال اخیر، هنوز کسی وارد بنیاد نشده که دست خالی از دست های مهربان برگردد چرا که طبق توصیه های انجامی به همکاران هر کسی که وارد دست های مهربان شده آبرو و حیثیت خود را در دست گرفته و به ما پناه اورده است بنابراین حتی اگر نیازمند نیست با یک لبخند او را بدرقه کرده تا خاطره خوبی از دستهای مهربان داشته باشد.

فرجی با عنوان اینکه، دستهای مهربان تبدیل به یک مکتب مهربان شده و در جای جای ایران بزرگ ریشه افکنده و تبدیل به درختی بزرگ شده است ابراز داشت: سیستان جزو اهداف کاری ما نیست و برابر اساسنامه نمی توانیم در سیستان هیچ فعالیتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قبل از سفر، نامه ای از سمت فردی از آموزش و پرورشمبنی بر اینکه دانش اموزان این مناطق نیازمند حمایت ویژه هستند دستم رسید با بررسی های انجام شده از طرف مدیریت مالی بنیاد متوجه شدیم نیاز این داتش آموزان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردیم.

موسس بنیاد خیریه دست‌های مهربان با بیان اینکه، در سال گذشته ۲ کاروان اهدایی ارسال شد ابراز داشت: طبق قرار قبلی ۱۰۰ تن کالا به وسیله ی ۳ تریلی تهیه شد اما پس از بررسی بیشتر بالغ بر ۲۵۰ تن کالا تهیه و پس از بسته بندی در ظرف یک ماه توسط ۶ تریلی حمل شد و در حال حاضر کاروان دست های مهربان در زابل مستقر تا کمک های اهدایی خود را در بین دانش آموزان توزیع کند.

فرجی عنوان کرد: دستهای مهربان از ابتدای فعالیت خود اقدام به ریشه کنی فقر به ویژه فقر فرهنگی کرده است چرا که شاید در ایران کسی از گرسنگی فوت نکند ولی امکان دارد از بی فرهنگی و زیاد خوردن فوت کند.

وی با عنوان اینکه، با توجه به پتانسیل های موجود در سیستان می توان از توانمند سازی و سابقه درخشان سیستان استفاده کرد ادامه داد: گروه توان مند سازی بنیاد در تهران و سایر شهرستان ها ۴۰ نوع حرفه پولساز وتوانمند ساز با هدف توانمند سازی بانوان اموزش های لازم را ارائه می دهد.

موسس بنیاد خیریه دست‌های مهربان گفت: دستهای مهربان تاکنون توانسته گواهینامه های مورد نیاز را کسب کند و امسال نیز به عنوان سازمان برتر جهانی از طرف سازمان ملل شناخته شده است همچنین نه تنها مرزها و ادیان برای ما مهم نیست بلکه انسانیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین به تمامی کشورهای نیازمند کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه، بنیاد دست های مهربان کاملا غیر انتفاعی وغیر سیاسی است اضافه کرد: ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش بنیاد بوده و علاوه بر دریافت سبد کالا، ماهیانه بالغ بر سیصد هزار تومان مستمری نقدی نیز دریافت می کنند.

فرجی با اشاره به، هریک از شعبات ما دارای کلینیک مجهز بهداشتی و درمانی هستند و در این راستا یک هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار می باشند ادامه داد: با تفاهم نامه با مرکز فنی وحرفه ای، گواهینامه های لازم برای کارآموزان صادر تا از چرخه حمایتی خارج شده و به یکی از حامیان بنیاد در ارائه خدمات به نیازمندان مبدل شوند.

موسس بنیاد خیریه دست‌های مهربان در پایان گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم سیستان و بلوچستان به خدمات بنیاد، حتما شعبه ای در شهرستان زابل افتتاح خواهد شد و در این راستا مجوزهای لازم از نیروی انتظامی دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/اوشیدا
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 435473
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *