۰
۱
تداوم بحران بیکاری در کرمانشاه؛

مدافع عنوان صدرنشینی بیکاری بازهم اول شد/ استاندار کرمانشاه مشغول شکایت از مطبوعات

استان کرمانشاه از صدر نشینی در جدول بیکاری کشور دست نمی کشد و همچنان تا پایان تابستان ۹۵ نیز به رشد خود در این حوزه ادامه می دهد.
مدافع عنوان صدرنشینی بیکاری بازهم اول شد/ استاندار کرمانشاه مشغول شکایت از مطبوعات
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ماو بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری در کشور، استان کرمانشاه همچنان بدون رقیب در صدر بیکارترین استان‌های کشور قرار دارد.
 
این استان که در پایان سال ۹۴ با عدد ۱۷.۶ درصد بیکارترین استان ایران لقب گرفت در پایان بهار سال ۹۵ نیز با نرخ بیکاری ۱۹.۲ درصدی در صدر قرار داشت و البته در تازه ترین آمار با حدود یک درصد افزایش کرمانشاه با آمار ۲۰.۳ درصد در پایان تابستان سال جاری نیز در شاه نشین این جدول جا خوش کرد.

مقایسه نرخ بیکاری ۲۰.۳ درصدی کرمانشاه در تابستان ۹۵ با زمان مشابه سال گذشته در تابستان ۹۴ که رقمی معادل ۱۵.۲ درصد بوده است نیز رشد بیش از ۵ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین مقایسه میانگین سالانه آمار بیکاری در کرمانشاه از سال ۹۲ تا ۹۴ نیز روند صعودی را نشان می‌دهد به طوری که بیکاری کرمانشاه در این سال‌ها به ترتیب ۱۴.۶، ۱۵.۷ و ۱۷.۶ درصد گزارش شده است.

کارشناسان معتقد هستند در کرمانشاه طی سه سال گذشته کشمکش‌های سیاسی و انتصابات مبتنی بر روابط حزبی بر اقدامات ریشه‌ای برای حل معضلات استان اولویت داشته است به ‌گونه‌ای که تقریبا در تمام پست‌های مدیریتی کرمانشاه از استاندار و معاونیین استاندار تا فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تغییرات مکرر اتفاق افتاده است.

کرمانشاه از نظر بیکاری نسبت به سایر استانهای همجوار در غرب کشور در شرایط بدتری قرار دارد و فاصله خود را با آنها روز به روز بیشتر می کند.
سفر هیئات دولت به کرمانشاه نیز به عنوان بیکارترین نقطه کشور برخلاف روال معمول تنها یک روزه بود و هنوز گزارش روشنی از تصمیمات اتخاذشده در این سفر به مردم ارائه نشده است.
انتهای خبر/مرصاد
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 435457
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
داز
باسلام و احترام
از نگاه هوشمندانه و پژوهشی نویسنده مقاله بسیار سپاسگزارم . گویند : « رطب خورده کی منع رطب کند » اگر بالادستی های افراد دریافت کننده قیش های حقوقی انسانهای پاکدستی بودند ؟!؟!؟!... از این عمل شنیع و پلشت ،اعلام برائت نموده و بیت المال را باز میگرداندند .
متأسفانه چون افراد بالادستی خود مسبب و آمر سرقت از بیت المال بوده اند . از ترس افتادن به دام عدالت ، سعی در تقدیس فعل حرام دارند .
« هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بکندد نمک »