۰
شاعر پیشکسوت کربکندی:

همچنان منتظر تحقق وعده های مسئولان هستم/ خواسته ام از جوانان احیای فریضه امر به معروف است

اشعار بسیار زیادی را در موضوعات مختلف و قالب های شعری سروده ام اما متاسفانه با بی مهری مسوولان شهرستان مواجه شده ام. چندین بار به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراجعه کردم اما تا کنون توجهی در این زمینه نشده است، وعده هایی به ما داده اند اما هیچ زمان سراغ ما نیامدند.
همچنان منتظر تحقق وعده های مسئولان هستم/ خواسته ام از جوانان احیای فریضه امر به معروف است
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،بسیارند بزرگ مردانی که عمر خود را پای ارزش ها و اعتقادات خود صرف کرده اند، کسانی که در سنین جوانی بهترین بوده اند و امروز هم که محاسن سفیدشان نمایانگر دریای تجربه آن هاست، در زمره بهترین ها هستند.
کم نیستند کسانی که در دوران انقلاب، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن درخشیدند. قدرت الله معینی شاعر پیشکسوت اهل کربکند برخوار یکی از این افراد است، او کسی است که عمر خود را در راه پیروی از راه ولایت سپری کرده و از یاران انقلابی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بوده است، حضور در جبهه ها را در کارنامه دارد و سرودن اشعار انقلابی نیز برگ زرینی در کارنامه عمر اوست.
قدرت الله معینی در سال ۱۳۱۲ در محله کربکند دیده به جهان گشود. او که پدرش را در کودکی از دست داد، تحصیلاتش را در مکتب خانه های قدیم گذراند. مدتی را در تهران زندگی کرد و از یاران انقلابی حضرت امام خمینی (ره) بود. پس از بازگشت به شهرستان برخوار (کربکند) ازدواج کرد و صاحب شش فرزند دو پسر به نام های غلام و مهدی و چهار دختر و ۱۴ نوه شد.

*شعر گفتن را از چه زمانی آغاز کردید و در چه قالب های شعری، شعر می سرایید؟
در ۱۵ سالگی احساس کردم که قریحه شعر در من وجود دارد و به مرور در قالب قصیده غزل و رباعی شعرهایی زیادی سروده ام. اوایل انقلاب زمان ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران و حتی قبل از آن شعرهایی برای آرمان های انقلاب اسلامی و ضد رضاشاه پهلوی سرودم و از همان ابتدا شعرهایم مضمون های انقلابی و ضد استکباری داشت.

در جوانی به ورزش باستانی علاقه داشتم و در خواندن اشعار، مرشد حسین من را به سرودن شعر با مضمون مذهبی و ارزشی ترغیب کرد و در آن ایام خواندن اشعار حافظ و صغیر اصفهانی یکی از تفریحات بنده بود.

*در کنار ورزش های باستانی، به چه فعالیت های دیگری مشغول بودید؟
تعزیه خوانی یکی دیگر از علایق بنده بود. من در نقش قمبر امیرالمومنین علیه السلام، درویش کابلی و امام حسین (ع) و نقش های مخالف مانند شمر در هنگامی که اساتید این رشته حضور نداشتند، بوده ام.

*آبا سابقه حضور در جبهه دارید؟ در کدام مناطق جنگی بوده اید؟
بله، پس از فعالیت هایی در دوران انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، جزء اولین کسانی بودم که به جبهه اعزام شدم. در طول هشت سال جنگ تحمیلی پس از اینکه جانباز و شیمیایی شدم؛ در قسمت تدارکات جنگ فعالیت خود را شروع کردم و تا آخرین سال های جنگ در مناطق جنگی شلمچه و زاغه مهمات حضور داشتم.
آیا سابقه جبهه تان را ثبت کرده اید؟ با کدامیک از شهیدان همرزم بوده اید؟
بله، چند مرتبه در جلساتی در این رابطه در بیمارستان بقیه ا… شهر تهران شرکت کرده ام و درصد جانبازیم نیز مشخص شده اما کارهای نهایی آن هنوز ناتمام مانده است.
بنده با اکثر رزمندگان و شهدای شهرستان برخوار از محسن آباد، شاپورآباد و حبیب آباد آشنایی و شناخت دارم و تصاویر یادگاری از اکثر آن ها را نیز دارم.
*اکثر اوقات دیده می شود که شما چفیه بر دوش خود دارید، علت آن چیست؟
بنده اقتدا به رهبر معظم انقلاب کرده ام. ایشان با این اقدام می خواهند بیان کنند که تقابل و نبرد بین استکبار و اسلام تمام نشده است اگر چه جنگ سخت به اتمام رسیده ولی جنگ نرم و فرهنگی دشمن هنوز ادامه دارد، بنا بر این ما هم باید همچون امام خامنه ای عزیز در این راه محکم و استوار قدم برداریم تا خود و جوان مان را از خطرات فرهنگی حفظ کنیم.


*تا کنون اشعارتان را به چاپ رسانده اید؟ در این راه با چه موانعی رو به رو بوده اید؟
اشعار بسیار زیادی را در موضوعات مختلف و قالب های شعری سروده ام اما متاسفانه با بی مهری مسوولان شهرستان مواجه شده ام. چندین بار به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراجعه کردم اما تا کنون توجهی در این زمینه نشده است، وعده هایی به ما داده اند اما هیچ زمان سراغ ما نیامدند.

* به عنوان پیشکسوت عرصه شعر و هنر، چه توصیه هایی به جوانان و علاقه مندان به شعر و ادب دارید؟
امروزه جوانان هم انقلابی تر و هم فهمیده تر از ما هستند. تنها خواسته ما از جوانان این است که در مسیر ولایت و رهبری و انقلاب اسلامی بمانند و امر به معروف و نهی از منکر را با استفاده از هر شیوه و بیانی مانند شعر و سایر قالب های هنری در جامعه فراموش نکنند چرا که بقای اسلام و انقلاب در احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/دانا
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 435375
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *