۰
امام جمعه زاهدان:

کشورهای غربی بانیان اصلی تروریست هستند

امام جمعه زاهدان گفت: مقام معظم رهبری تلاش دارند اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را در دنیا از بین ببرند زیرا کشورهای غربی بانیان اصلی تروریست هستند.
کشورهای غربی بانیان اصلی تروریست هستند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: در لوای تقوا می توانیم کارکرد مطلوبی در پیشوای حق و ائمه اطهار علیه السلام داشته باشیم.
وی با اشاره به سالروز فرهنگ عمومی از فرهنگ به عنوان آشناترین و پرکاربرد ترین واژه ها یاد کرد و گفت: منظور ما از فرهنگ عمومی آداب رسوم و عرف جامعه است.
وی بیان کرد: شیوه‌های رفتاری عادی و رسوم متداول در جامعه ما که جامعه اسلامی است باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: امروز از افرادی که قوانین را رعایت کرده و به آداب و رسوم احترام می گذراند بعنوان افراد باکلاس و با فرهنگ یاد می شود و اگر فردی قوانین را رعایت نکند فردی بی کلاس و بی فرهنگ خطاب می گیرد.
وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم‌های ازدواج و عزاداری باید طبق عرف و فرهنگ اسلامی عمل کرد، افزود: برگزیدن اسامی اسلامی برای فرزندان زمانی افتخار بود اما امروز اینگونه نیست و اسامی غربی باب شده که باید بیشتر اهتمام داشته باشیم و فرهنگ اسلامیان را حفظ کنیم.
آیت الله سلیمانی در ادامه سخنان خود با در درون سفارت خانه ها، وزارت خانه ها، ارگان ها و سازمان ها , نهادهای فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: هر سه وزارت‌خانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارند و باید فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.
وی بیان کرد: زمانی می‌توانیم به فرهنگ عمل کنیم که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند عزمی جهانی است، تصریح کرد: با شعار نمی‌شود با این پدیده شوم مقابله کرد.
وی ادامه داد: حدود یک‌سال و هفت ماه از جنایات ال‌سعود در یمن می‌گذرد و تا کنون در مجامع بین‌المللی و حقوق بشر هیچ اقدام چشم‌گیری برای دفاع از مردم یمن صورت نگرفته است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه امروز مرگ بر آمریکا جزو استراتژی برنامه‌های عبادی ما مسلمانان است، افزود: همین رفتارها سبب شد تا شعار مرگ بر آل سعود در کنار مرگ بر امریکا در کشورهای اسلامی نهادینه شود.
انتهای پیام/زاهدانه
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 435299
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *