۰
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران

برجام ثابت کرد آمریکا دروغ‌گو و بدعهد است/ گرایش برخی مسئولان به آمریکا باید حل شود

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه برجام ثابت کرد آمریکا دروغ‌گو و بدعهد است گفت: مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند و گرایش برخی مسئولان به آمریکا باید حل شود.
برجام ثابت کرد آمریکا دروغ‌گو و بدعهد است/ گرایش برخی مسئولان به آمریکا باید حل شود
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به روایاتی از واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، گفت: واقعه عاشورا یک سکه دو روست، در روز عاشورا شاهد ذلت دشمنان اهل بیت و امام حسین(ع) هستیم. مردمی که غافل بودند و دست‌شان به خون امام رنگین شد، دچار غفلت شدند و حب دنیا داشتند؛ همین‌ها بصیرت و آگاهی پیدا و اعتراف کردند که این یک روی دیگر سکه و نجات از جهل است. جاهلان دیروز، امروز از جهل‌شان بیرون آمده‌اند.
وی افزود: آنهایی که گول دنیا را خوردند، متنبه شدند، اگر امام را یاری نکردند، بیدار شدند و صف توابین را تشکیل دادند و با قتله امام حسین(ع) جنگیدند که قیام مختار نیز قصه مفصلی دارد.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه نهضت عاشورا دارای بُعد تربیتی است، اظهار کرد: اسلام اصرار دارد ما بُعد تربیتی قیام عاشورا را باور کنیم و در زندگی از امام حسین(ع) درس بگیریم، ایشان یک تدبیر الهی انجام داد و نظام طاغوت را سرنگون کرد، در همه ارکان زندگی باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: اگر فردی می‌خواهد در زندگی سعادتمند شود، یک تابلو در مقابلش قرار دهد و تمام برنامه‌هایش بر مبنای تدبیر الهی باشد.
وی با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های حکومت اسلامی باید براساس تدبیر الهی باشد، گفت: جامعه اسلامی باید اتاق فکر داشته باشد و در این اتاق بر روی آنها فکر و راه‌حل پیدا کنند، مشکلات را باید حل کرد. اگر فساد اداری و اخلاقی در جامعه وجود دارد، باید حل شود، اگر گرایش در برخی به آمریکاست، باید حل شود، هم از بُعد نفی‌ و هم اثباتی باید به آن توجه شود.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رشد علمی در کشور، افزود: به رشد علمی باید توجه شود، تقویت باورها به خصوص درباره نفوذ آمریکا باید تقویت شود، باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم، نباید این باور وجود داشته باشد که آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم. به خود و این جمله «ما می‌توانیم» باور داشته باشیم، مشکلات جامعه را بررسی و تحلیل و آنها را حل کنیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی حل مشکلات کشور را نیازمند مذاکره با آمریکا ندانست و گفت: تمام چیزهایی که جامعه به آنها نیاز دارد، باید برای کودک، نوجوان و جوان روشن کرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان مبنی بر شناخته نشدن کتاب‌های جنایات آمریکا برای نسل جوان، تصریح کرد: چرا اینها در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود؟ چرا جوانان ما با این جنایات آشنا نمی‌شوند؟ چرا باید مقام معظم رهبری این جور درد دل کنند؟ نظام ما اسلامی است.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران آمریکا را دشمن شماره یک مردم ایران و مسلمانان قلمداد کرد و گفت: دشمنی با آمریکا باید در مراحل مختلف زندگی جوانان و نوجوانان تثبیت شود و آنها آن را باور کنند، باید جایگاه سیاست در دین روشن شود و افراد متحجر بد فکر نکنند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: مسئولان باید در قبال جریانات مثبت و یا منفی که در کشور وجود دارد، بیدار باشند و این جریانات را بشناسند و از جریانات مثبت حمایت و با جریانات منفی مبارزه کنند، اینها باید در حکومت مورد تحلیل قرار گیرد، چالش‌ها و بحران‌ها را باید شناخت و به مردم تعلیم داد.
وی ادامه داد: باید باور کنیم که «ما می‌توانیم»، نگوییم نمی‌شود، مسئولان نگویند که نمی‌شود، همه این مشکلات حل‌شدنی است؛ ما می‌توانیم از طریق منفور کردن آمریکا در دنیا مقابل آن بایستیم و قدرت آن را در هم بشکنیم.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارزه با اشاره به رقابت‌‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: دو نامزد آمریکایی خوشبختانه خیلی بهتر از ما جنایات این کشور را مطرح می‌کنند، اگر بتوانیم جنایات آمریکا را خوب در دنیا روشن کنیم، کشورهای مرتجع منطقه می‌فهمند که از آمریکا چیزی نصیب‌شان نمی‌شود.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت و روشن شد که آمریکا دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید تحریم‌ها را بر می‌دارد، اما نه تنها تحریم‌ها را بر نمی‌دارد، بلکه آنها را بیشتر هم می‌کند، آمریکا را باید با جنایتش در دنیا رسوا کرد.
به گزارش تسنیم، خطیب نمازجمعه این هفته تهران در ادامه به تشریح دلایل عقلانی مبارزه با آمریکا اشاره کرد و گفت: دشمنی با آمریکا وجهه دینی و عقلانی دارد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: دشمنی با آمریکا دشمنی با عنصری است که به ضوابط انسانی پایبند نیست، قرارداد را امضا می‌کند و زیر پا می‌گذارد، امکان دارد براساس مصالح عالیه خودمان با کفار قرارداد داشته باشیم، اما با آمریکا، نه، آمریکا به ضوابط انسانی هم پایبند نیست.
وی تأکید کرد: عقلانیت اجازه نمی‌دهد که با آمریکا مذاکره کنیم، مذاکره ما با آمریکا فقط در مسئله برجام بود که در جای خودش گفته شده است.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: ما جمهوری اسلامی هستیم، وقتی آمریکا دشمنی‌اش را آشکارا با اسلام بیان می‌کند، یعنی می‌گوید که من دشمن شما هستم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه خوشبختانه مردم ایران به برکت امام و رهبر انقلاب دشمنی با آمریکا را خوب شناخته‌اند، اظهار کرد: مردم ایران و همه اقشار و اصناف روز گذشته راهپیمایی خوبی به مناسبت 13 آبان انجام دادند که مشت محکمی بر دهان آمریکا بود، این راهپیمایی آمریکا را از برگشتن به ایران مأیوس کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که آمریکا بر نگردد. مردم جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند، آمریکا یک لحظه دست از حمایت از اسرائیل، دشمن شماره یک اسلام برنداشته است.
انتهای پیام/دانا
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 435278
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *