۰
توسط اتحادیه فرش دست بافت صورت گرفت؛

اهدا فرش 105 متری به حرم شاهچراغ+ عکس

اتحادیه تعاونی های فرش دست بافت ایران،یک قطعه فرش دست بافت از نوع کف ابریشم، بافت نائین و به مساحت 105 متر مربع تقدیم استان احمدی و محمدی کرد.
اهدا فرش 105 متری به حرم شاهچراغ+ عکس
به گزارش سرویس مذهبي تفتان مارئیس و اعضای اتحادیه تعاونی های فرش دست بافت ایران ضمن تشرف به حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، یک تخته فرش نفیس دستباف را به حرم مطهر اهداء و در ادامه با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) دیدار کردند.
 
آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) در این دیدار ضمن تشکر بابت اهدای این فرش ارزشمند به آستان مقدس احمدبن موسی(ع)، آنرا نمونه ای از کارهای هنری فاخر ایران اسلامی دانست.
 
اهدا فرش نفیس دست بافت به حرم مطهر شاهچراغ
  نماینده مردم فارس درمجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مشکل اشتغال در بین جوانان کشور تصریح کرد: این موضوع که از دغدغه های مسئولان نظام و دولت است، با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب(مدظله) است، قابل حل است.
وی بابیان این که در بین مشاغل، برخی از نظر اصالت تاریخی و ارائه کارهای تولیدی ویژگی خاصی دارند و هنر فرش بافی از این مشاغل با اصالت است افزود: رونق در صنعت تولید فرش، ضمن اشتغال زایی در بین جوانان می تواند موجب افزایش صادرات شود.

وی با تاکید برحمایت دولت و مجلس شواری اسلامی از توسعه صنعت فرش تصریح کرد: جوانان این دوران همانند رزمنده های دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن باید بر روی پای خود بایستند و با راه اندازی کارگاه های اقتصادی برای خود و دیگرجوانان کار آفرینی کنند.

آیت الله دستغیب در ادامه با اشاره به توجه ویژه حضرت موسی بن جعفر(ع) به فرزندشان حضرت احمدبن موسی(ع) و جایگاه والای این امامزاده واجب التکریم از جمع آوری دانشنامه و زندگینامه این حضرت خبرداد و افزود: با رونمایی از این دانشنامه در آینده ای نزدیک دسترسی کامل به زندگی نامه حضرت احمدبن موسی (ع) میسر خواهد شد.
 
اهدا فرش نفیس دست بافت به حرم مطهر شاهچراغ
  گفتنی است فرش اهدایی اتحادیه تعاونی های فرش دست بافت ایران، از نوع کف ابریشم، بافت نائین و به مساحت 105 متر مربع می باشد.شیرازه
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 435266
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *