۰
حجت الاسلام پناهیان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رئیس جمهور خلاف مواضع نظام موضع می گیرد/ نگران تحریف عاشورا بودیم، قرآن را هم تحریف کردند!

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تحریف عاشورا با بیان پیام مذاکره از نهضت حسینی هنوز به سرانجام نرسیده بود که اکنون شاهد تحریف قرآن به دست رئیس جمهور ایران حتی در سازمان ملل هستیم.
رئیس جمهور خلاف مواضع نظام موضع می گیرد/ نگران تحریف عاشورا بودیم، قرآن را هم تحریف کردند!
به گزارش سرویس سياسي تفتان ماهشتمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شامگاه سه شنبه برگزار شد که کثرت و جذابیت برنامه های آن، جمعیت عظیم مخاطبان دانشجو از کل دانشگاه های کاشان را تا ساعت‌های ابتدای چهارشنبه در جوار این شهدای گمنام ماندگار کرد.
حجت الاسلام احمدرضا پناهیان به عنوان سخنران مراسم با تأکید بر اینکه بعد از کربلا، احیای خون اباعبدالله(ع) مهمتر از احیای نام اباعبدالله(ع) است، بیان کرد: احیای «نام» به خواست خدا و به طور طبیعی پس از شهادت انجام می شود.
وی افزود: در دوران سیاسی اصلاحات خیلی تلاش کردند تا فرهنگ جهاد و شهادت را به حاشیه ببرند و بگویند آن دوران تمام شده است و حتی عناوین شهدا را از کوچه و خیابان بردارند.
این راوی سیره شهدا در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه مقاومت چندانی هم در برابر آنان صورت نگرفت، اما موفق نشدند نام شهدا را از جامعه بزدایند؛ چرا که اراده خداوند متعال بر بقای نام شهید است.
وی با اشاره به تحریفی که در جمله منسوب به رهبر معظم انقلاب«حفظه الله» صورت گرفته، یادآور شد: از رهبری نقل می کنند که «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» در حالی که اصل جمله ایشان این است: «گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.»
پناهیان با بیان اینکه زنده نگه داشتن خون شهید با زنده نگه داشتن نام شهید، خیلی متفاوت است، گفت: رنجی که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از کربلا کشیدند، برای آن بود که خون اباعبدالله الحسین زنده شود.
وی ادامه داد: کاری که اهل بیت(ع) در اربعین کلید زدند و بعد در قیام توابین و مختار ادامه پیدا کرد، معرفی اربعین به عنوان نماد مقاومت و امتداد عاشورا بود.
صدام یک قُلچماق نبود!
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به کارنامه صدام، از شش سال آموزش او در انگلیس و سپس به قدرت رساندنش در عراق یاد کرد و گفت: یکی از افسران ارشد عراقی به صدام هشدار می دهد که تلفات ما در جنگ با ایران، خیلی زیاد و حدود پنج برابر ایرانی هاست.
پناهیان با بیان رقم یک میلیونی تلفات انسانی عراق در جنگ تحمیلی افزود: صدام در پاسخ به این افسر ارشد می گوید: نگران نباش! ارتش عراق، عمدتاً شیعه است؛ چه بهتر که به این وسیله، شیعه ها از بین بروند.
وی با رد این فرضیه که صدام یک قلچماق و گردن کلفت بوده که حالا جنگی را هم شروع کرده، اذعان کرد: در چنین سطحی از برنامه ریزی و همکاری بین المللی در جنگ، امکان ندارد بدون هماهنگی کامل با استکبار جهانی دست به اقدام زد.
موضع رئیس جمهور، خلاف موضع نظام
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه رئیس جمهور، موضع خودش را به عنوان موضع مردم و نظام جا می زند، گفت: در حالی رئیس جمهور از صلح و تعامل و گفتگو به عنوان روش برون‌رفت از مشکلات و برطرف شدن دشمنی ها یاد می کند که دشمن می خواهد ریشه ما را بکند و رهبر انقلاب هم به صراحت عکس این موضع را دارند.
وی در ادامه تصریح کرد: چگونه می شود با دشمنی که با اصل موجودیت شما مخالف است، با نرمش و تعامل برخورد کرد؟
این استاد حوزه و دانشگاه با برشمردن ویژگی های چهارگانه فسق، آشکار بودن فسق، قتل نفس محترمه و حکومت با عداوت به عنوان دلایلی که امام حسین(ع) جنگیدن با یزید را واجب دید، افزود: همه این ویژگی ها در آمریکای امروز جمع است.
وی گفت: آمریکا بر اساس آمار خود کارشناسان استراتژیک و نظامی آمریکایی، در سال های اخیر در کشورهای مختلف 12 تا 15 میلیون انسان کشته است.
عجیب ترین تحریف عاشورا!
سخنران یادواره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد: این همه حمله به جریان عاشورا و نهضت امام حسین(ع) شده است، اما هیچ کس تاکنون مدعی نشده بود که سیدالشهدا دنبال راه سوم بوده است که نه بجنگد و نه حکومت را واگذار کند، بلکه با یزید تعامل کرده و در قدرت با او مشارکت کند.
وی تأکید بر اینکه خود امام حسین(ع) مأموریت خودش را قیام و انقلاب و رفتن به سمت کشته شدن بیان می کند، ابراز کرد: کشته شدن به این دلیل است که مستکبر، راه دیگری را باقی نگذاشته است.
حجت الاسلام پناهیان گفت: امروز می گویند پیام عاشورا مذاکره است و حتی در سازمان ملل هم رئیس جمهور آیه «ولینصرن الله من ینصره» را می خواند که خداوند متعال وعده یاری صلح طلب ها و اهل مذاکره را داده است!
تحریف قرآن در ادامه تحریف عاشورا
وی در ادامه افزود: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب تاکنون ده ها بار در اوج موضوع مقاومت در مبارزه، این آیه را خوانده‌اند و هنگامی که به شأن نزول و تفسیر آیه هم مراجعه می کنیم، می بینیم که این آیه در موقعیت جهاد و مبارزه با کفار نازل شده و نه مثلا آن هنگام که پیامبر(ص) مأمور به مذاکره با یهودیان بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ما نگران بودیم کربلا تحریف شود، اما اکنون شاهد تحریف قرآن هستیم.
وی گفت: امروز آیه «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» را به گونه ای تفسیر می کنند که فقط مدارای پیامبر(ص) و جنبه رحمانی و خلق نیکوی ایشان را بیان کند، در حالیکه این آیه در در جنگ احزاب نازل شده و خدا به مومنان می گوید مانند پیامبرتان مقاومت کنید.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: وقتی در جنگ احزاب، یک ماه تمام مدینه محاصره بود و پیامبر(ص) و یارانش، غذایی برای خوردن نداشتند و سنگ بر شکم می بستند، پیامبر(ص) با قدرت تمام گفت: ما می ایستیم و در چنین شرایطی آیه نازل شد که پیامبر شما از مبارزه دست برنمی دارد؛ از پیامبر خود یاد بگیرید.
پناهیان افزود: آن موقع پیامبر اکرم(ص) در موضع قدرت هم نبود و این گونه مقاومت کرد، در حالیکه ما الان در موضع قدرت هم قرار داریم.
مقاومت زدایی از مدارس
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امروز به طرق مختلف می گویند از شمشیر فاصله بگیرید، گفت: حذف مسجد الاقصی و شهید فهمیده از کتاب های درسی دانش آموزان برای حذف همین روحیه مقاومت است.
وی تصریح کرد: روز ششم محرم هر سال، تجمع دانش آموزی «احلی من العسل» است که هزاران دانش آموز جمع می شوند تا بگویند ما در راه قاسم بن الحسن(ع) هستیم و باید در چنین گردهم‌آیی از فلسفه قیام عاشورا و وضعیت کربلا و عاشورای امروز گفته شود.
این فعال فرهنگی افزود: امسال ما هرچقدر تلاش کردیم تا یک سخنران به اندازه یک ربع تا بیست دقیقه از فلسفه قیام عاشورا بگوید، وزارت آموزش و پرورش موافقت نکرد.
حجت الاسلام احمدرضا پناهیان در پایان گفت: از سال 1360 قصد حذف شعار «مرگ بر آمریکا» را داشته اند و تا سال 1395 موفق نشده اند و تا موقعی که حسین فهمیده ها و فرهنگ 13 آبان هست، باز هم موفق نمی شوند.
پس از سخنرانی استاد پناهیان، مداحی رضا نریمانی و سینه زنی و سپس اجرای تئاتر خیابانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از برنامه های هشتمین سالگرد تدفین شهدای گمنام این دانشگاه بود.
انتهای پیام/دانا
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 435253
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *