۰
شهید «قاسم الکلابی»؛

حضرت قاسم و امام حسین (ع) اینجا و در کنار ما هستند

شهید «قاسم الکلابی» که ۱۵ سال سن بیشتر نداشت، هر سال در ایام محرم نقش حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (ع) را در موکب‌های عزاداری ایفا می‌کرد.
حضرت قاسم و امام حسین (ع) اینجا و در کنار ما هستند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،تا شهدا؛ حکایت حماسه آفرینی‌ها و از جان گذشتن‌های مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی این روزها زیاد شنیده می‌شود اما داستان «قاسم» نوجوان کمی فرق می‌کند. شنیدن ماجرای شهادت نوجوانی ۱۵ ساله که از قضا اسمش هم «قاسم» است، داستانی آشنا را برای ما تداعی می‌کند؛ داستانی از جنس کربلا.
متولد سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) و از اهالی منطقه نعمانیه عراق بود؛ هنوز ۱۵ سالش تمام نشده بود که به ندای مرجعیت شیعه برای پیوستن به صف مجاهدگان جهت مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش لبیک گفت.
«قاسم» با شهادتش لقب کوچک ترین شهید «حشدالشعبی» (بسیج مردمی عراق) را به خود اختصاص داد.
«سیف القاسم» لقب دیگر او البته پیش از شهادت بود. «قاسم» بر خلاف بسیاری از هم سن و سالان خود که تنها به فکر مشق کردن درس‌های مدرسه بودند، انجام تکلیف دیگری را بر خود واجب‌تر می‌دید. او درس و مدرسه را رها کرد و برای انجام تکلیف اصلی خود راهی جبهه‌های نبرد علیه تروریست‌های تکفیری شد. دیری نگذشت که حکایت دلیری «قاسم» مشق شب دوستان هم کلاسیش شد.

این شهید نوجوان، هر ساله در ایام محرم در موکب‌های عزاداری نقش حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (ع) را ایفا می‌کرد. یک روز قبل از شهادتش، پدر و برادر او طی تماسی تلفنی با او سعی کردند به همین بهانه او را به خانه بازگردانند. پدر و برادر «قاسم»  به او گفتند موکب عزای حسینی در انتظار توست تا نقش حضرت قاسم را ایفا کنی؛ اما او پاسخ داد که حضرت قاسم و امام حسین (ع) اینجا و در کنار ما هستند. او تاکید کرده بود بازنخواهد گشت تا اینکه به شهادت برسد.
سرانجام این نوجوان ۱۵ ساله در تاریخ ۲۵/۷/۱۳۹۴ و در شهر بیجی واقع در شمال تکریت به قافله یاران امام حسین (ع) پیوست./خبرگزاری مهر
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 435138
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *