۰
با حضور مسئولان صورت گرفت

معرفی رئیس حوزه قضایی مهرستان

با حضور جمعی از مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان، رئیس حوزه قضایی شهرستان مهرستان معرفی شد.
معرفی رئیس حوزه قضایی مهرستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما قائم مقام رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی مهرستان اظهار داشت: قوه قضاییه مرجعی است که وظیفه اصلی آن رسیدگی به شکایات، گرفتن حق مردم، مجازات مجرمان و رفع خصومت بین مردم است
اسماعیل اکبری به ویژگی‌های قضات اشاره کرد و گفت: قضاوت یک منصب الهی است که از طرف خداوند به پیامبران (ص) واگذار شده است و امروز رئیس قوه قضاییه را مردم انتخاب نمی‌کنند منصب قضاوت از منصب‌هایی است که توسط ولی فقیه انتخاب می‌شود.
اکبری ادامه داد: شرایط انتخاب قاضی برای هیچ منصب دیگری پیش بینی نشده است این قضات هستند که باید شرایط خاص را داشته باشند زیرا قاضی جایی نشسته که باید حق را از غیر حق تشخیص دهد.
قائم مقام رئیس کل دادگستری سیتسان و بلوچستان بیان کرد: قاضی در جامعه اسلامی تابع سیاست‌ها نیست در واقع علاوه بر دارا بودن تدبیر باید در وهله نخست قانون را اجرا کند و تابع نظام و شرع مقدس اسلام باشد که امیدواریم قضات ما هم شرع مقدس اسلام و قانون را بدانند و هم به حق قضاوت کنند.
اکبری اضافه کرد: سیستان و بلوچستان دارای 20 حوزه قضایی است که 11 دادگستری دارد و 9 دادگاه بخش که بسیاری از دادگاه‌های بخش باید دادگستری باشند اما به لحاظ برخی مشکلات هنوز نتوانسته ایم در برخی از شهرستان‌های استان دادگستری را داشته باشیم.
وی در ادامه از افتتاح دادگاه بخش در جالق خبر داد و متذکر شد: به زودی دادگاه بخش در جالق نیز راه اندازی خواهد شد.
در این مراسم هاشم هاشمی فرد به عنوان دادرس علی البدل دادگاه عمومی حوزه قضایی بخش مهرستان معرفی و از خدمات نوید عسگری فرد قدردانی شد.

انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 435129
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *