۰
با هدف زیباسازی و پاکسازی منطقه گردشگری تفتان؛

مسیر صعود به قله 4050 متري تفتان پاکسازی شد

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت: دوستداران محیط زیست، ورزشكاران و هيات كوهنوردي سيستان و بلوچستان با هدف زیباسازی و پاکسازی منطقه گردشگری قله 4050 متري تفتان از آلاینده‌های زیست محیطی، اقدام به پاكسازي زباله در اين منطقه كردند.
مسیر صعود به قله 4050 متري تفتان پاکسازی شد
عبدالغفور قلندرزهي در حاشيه برگزاري اين برنامه، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اين همايش سه روزه براي چندين بار توسط ورزشكاران و كوهنوردان به مناسبت هفته تربيت بدني با شعار" تفتان پاك" و در راستاي ترويج فرهنگ پاكسازي محيط گردشگري و مبارزه با آلودگي هاي زيستي برگزار شد.
 
وي با بيان اينكه تمامي اقشار مختلف مردم بايد نسبت به محيط زيست خود آگاه باشند و براي پاكيزه نگه داشتن ان تلاش كنند، تصريح كرد: نهادينه شدن فرهنگ پاكيزه نگه داشتن محيط زيست بايد ابتدا از خانواده آغاز شود و والدين بايد اين آموزش ها را به فرزندانشان تعليم دهند تا شاهد تخريب محيط زيست نباشيم.
 
قلندرزهي گفت: محيط زيست ميراث ارزشمندي است كه بر دوش بشر گذاشته شده و اگر به نحو درست و مطلوب از آن بهره برده نشود بدون شك ضرر آن به خود انسان باز مي گردد و آسيب هاي جبران ناپذيري را ايجاد مي كند.
 
وي با بيان اينكه انداختن هر زباله در محيط زيست قامت يك انسان را خم مي كند، خاطرنشان كرد: متاسفانه بارها مشاهده شده است كه بسياري از گردشگران با سهل انگاري زباله هاي خود را در مسير صعود به قله تفتان رها مي كنند و با اين رفتا زشت خود حق استفاده از اين زيبايي هاي خداداي را از سايرين مي گيرند.
 
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش با بيان اينكه تاكنون بيش از 10 هزار كيسه زباله در بين گردشگران توزيع شده است، گفت: اين همايش ها و پاكسازي ها نقش بسيار مهم و تاثيرگذاري در فرهنگ سازي پاكيزه نگه داشتن محيط زيست دارد و در اين همايش بيش از 40 نفر از فعالان و دوستداران محيط زيست مسير صعود به قله تفتان را پاكسازي كردند.
 
وي با تاكيد بر فرهنگ سازي مردم به سمت حفاظت از محل زندگي، بيان كرد: رسانه هاي ارتباط جمعي نقش مهمي در ترويج و نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از محيط زيست دارند و بايد در اين خصوص احساس مسئوليت كنند.
 
قلندرزهي با بيان اينكه حفاظت از محيط زيست نبايد تنها به برگزاري اين همايش ها منحصر و محدود شود، گفت: اصل 50 قانون اساسي بهخ حفاظت محيط زيست اشاره كرده و تحقق اين مهم عزم جدي و راسخ همگاني را مي طلبد.
 
وي با بيان اينكه طبيعت ميراث ما نيست كه اختيار تام و كامل داشته باشيم، تصريح كرد: طبيعت و محيط زيست امانتي گرانبهاست كه بايد آن را به نسل هاي بعدي تحويل ديم تا آن ها نيز از اين نعمات الهي بهره مند شوند.
 
قلندرزهي همچنين از صعود هاي مختلف به قله 4050 متري تفتان به مناسبت هفته تربيت بدني خبر داد و گفت: به مناسبت اين هفته تعداد زيادي از ورزشكاران و هیاتهای ورزشی و اعضای تيم كوهنوردي كارخانه سیمان خاش به قله تفتان  صعود كردند و از نزدیک با جاذبه های گردشگری و تاریخی تفتان آشنا شدند.
 
وي با اشاره به هفته تربيت بدني و ورزش، اظهار كرد: در اين هفته برنامه هاي ورزشي بسياري از جمله؛ مسابقات فرهنگي ورزش درون مدرسه اي پسرانه و دخترانه، مسابقات وشوو، واليبال و كاراته بانوان، المپياد درون مدرسه اي، مسابقات ورزش زورخانه اي و پرورش اندام، مسابقات جام محلات، ديدار با پيشكسوتان ورزش، ديدار با فرماندار و امامان جمعه خاش، ديدار با خانواده مرحوم زرك زهي قهرمان و مربي وشوو، مسابقات بوكس و كونگ فو و فوتسال و واليبال و صحرانوردي و پياده روي و مسابقات بومی محلی طناب کشی و مچ اندازی و حمل کیسه ۵۰کیلویی هفت سنگ روستا اسماعیل آباد، تجلیل از قهرمان وزنه برداری اسماعیل ایرندگانی، مسابقات کشتی رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان سالن کشتی مجموعه ورزشی شهیدامام بخش ریگی و مسابقات دومیدانی دانش آموزان مدارس، دیدار با خانواده شهید جمالزهی و مسابقات شنا کارکنان دولت در شهرستان خاش برگزار شده است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ کوه تفتان با داشتن چشم اندازهایی زيبا و بكر از قبیل دریاچه سردریا، چشمه‌های آب گرم و طبیعت زیبا سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 435096
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *