۰
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

راهکار اساسی در حل بحران سوریه مقابله شدید با تروریست‌ها است

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: نشست لوزان برای یکسره کردن کار حلب از سوی آمریکایی‌ها پیشنهاد شد، راهکار اساسی در حل بحران سوریه مقابله شدید با تروریست‌ها است.
راهکار اساسی در حل بحران سوریه مقابله شدید با تروریست‌ها است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،رضا سراج، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره نشست‌های مختلفی که در رابطه با سوریه برگزار شده بی‌نتیجه مانده و عملا مشکلی از مشکلات مردم سوریه برطرف نکرده است، گفت: در حقیقت دلیل بی‌نتیجه بودن نشست‌های متعددی که راجع به سوریه برگزار می‌شود آمریکایی‌ها و کشورهای ذی‌نفع در حمایت از تروریسم در سوریه است، در واقع این کشورها با برگزاری نشست‌های سیاسی تحقق اهداف سیاسی مدنظر خود را دنبال می‌کنند.
وی درباره ارزیابی خود از پیامد این نشست‌ها، عنوان کرد: واقعیت این است که تا قبل از اینکه مقاومت در سوریه شکل گیرد نشست‌های سیاسی بیشتر دنبال کمک به جبهه نظامی برای کنار گذاشتن بشار اسد صورت می‌گرفت اما از زمانی که مقاومت در سوریه شکل گرفته و بشار اسد تثبیت شد و پیروزی‌هایی برای سوریه به دست آمد نشست‌های سیاسی به دنبال این هستند که پیروزی‌ها را کند یا متوقف کنند.
 
سراج افزود: نشست اخیر لوزان نیز در بحبوحه محاصره شرق حلب صورت گرفت و امکان یکسره شدن حلب از سوی آمریکایی‌ها پیشنهاد شد.
 
این تحلیل گر مسائل سیاسی درباره راهکار حل بحران سوریه، اظهار داشت: تجربه نشان داده که راهکارهای سیاسی نمی‌تواند در حل بحران سوریه مثمر ثمر باشد، چراکه آمریکایی‌ها در راهکارهای سیاسی اهداف خود را دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: دولتهای پشت صحنه حامی تروریستها نیز به دنبال حفظ شبکه تروریستی خود در سوریه هستند بنابراین راهکارهای سیاسی به این معنا فاقد کارآمدی و اثربخشی است به نظر من راهکار اساسی در حل بحران سوریه مقابله شدید با تروریستها است من معتقدم که مقاومت باید کار تروریستها را در سوریه یکسره کند.
 
سراج درباره اینکه جهان اسلام برای مقابله جدی با تکفیری‌ها باید چه مسیری را در پیش گیرد، گفت: نقش اندیشمندان و علمای اهل تسنن در این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد، خطر تکفیری‌ها به همان اندازه که متوجه تشیع است متوجه اهل تسنن نیز می‌باشد.
 
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: رفتار تکفیری‌ها با اهل تسنن در مناطق اشغالی نشان می‌دهد که اساسا تشیع و تسنن برای تکفیری‌ها با هم تفاوتی ندارند و تکفیری‌ها چیزی جز جنگ نیابتی و خونریزی را مدنظر ندارند، بنابراین علمای اهل تسنن باید با آگاه‌سازی و روشنگری خطر تکفیری‌ها را برای جهان اسلام تبیین کنند تا وحدت، انسجام و گفتمان لازم برای مقابله با تکفیری‌ها شکل
گیرد.
 
وی در ادامه بیان داشت: اگر گفتمان مقابله با تکفیری‌ها شکل گیرد چنین گفتمانی قطعا با وهابیت هم در تقابل خواهد بود چرا که ریشه تکفیر در ایدئولوژی وهابیت است.
 
سراج درباره حربه آتش بس توسط آمریکا، گفت: آمریکا در آتش افروزی‌های سوریه و منطقه نقش اول را دارد، واقعیت میدانی نشان می‌دهد که آمریکا با حربه آتش‌بس به دنبال نجات تروریست‌هاست.
 
این تحلیلگر سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: جنگ سوریه و عراق یک جنگ نیابتی است در حقیقت جریان تکفیری با حمایت مالی عربستان، قطر و ترکیه به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت جنگی را با هدف بی‌ثبات سازی و تجزیه محور مقاومت دنبال می‌کند بنابراین تنها راه مقابله با این جنگ نیابتی مقاومت است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 435049
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *