۰
رييس پليس راهور شهرستان خاش:

راهوران محله؛ چشم پلیس و كليد ايمني جاده هاي روستايي هستند/ عدم استاندارد بودن محورها و جاده ها مهمترين عامل تصادفات در استان است

رييس پليس راهور شهرستان خاش گفت: راهوران محله؛ چشم پلیس و كليد ايمني جاده هاي روستايي هستند که حضور این افراد در روستاها کمک شایانی به رفع مشکلات و معضلات در محورها و نیز کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سوانح می کند.
راهوران محله؛ چشم پلیس و كليد ايمني جاده هاي روستايي هستند/ عدم استاندارد بودن محورها و جاده ها مهمترين عامل تصادفات در استان است
به گزارش تفتان ما، سروان يوسفي در همايش راهوران محله شهرستان خاش، اظهار كرد:راهوران محله بازو، چشم و همكار پليس هستند و اين قشر از جامعه در حكم بسيجيان پليس و بازو و معتمد نيروي انتظامي و مستلزم يكسري بايد ها و نبايدها نيز است.
 
وي تصريح كرد: هدف از تشكيل اين جلسه آگاهي بخشي به راهوران و دهياران است و با كمك اين قشر از جامعه كه بعنوان راهوران افتخاري كارت شناسايي تحويل گرفته و اميدواريم حوادث جاده اي كمتري را شاهد باشيم .
 
* عدم استاندارد بودن محورها وجاده ها مهمترين عامل تصادفات در استان است
يوسفي بيان كرد: عدم استاندارد بودن محورها وجاده ها از مهمترين مسائلي است كه منجر به تصادفات بيشتر در اين محورها مي شود و ما جزء راه هاي هستيم كه جاده استاندارد نداريم.
 

 
وي با بيان اينكه تردد و عبور و مرور خودروهاي سوخت كش و قاچاق انسان مهمترين عالم افزايش تصادفات است، گفت: حضور راهوران در روستاها سبب رفع معضلات محورها و كاهش خسارات جاني و مالي سوانح رانندگي در محورهاي فرعي مي شود.
 
* بيشتر تصادفات در مسيرهاي فرعي روستايي رخ مي دهد
رييس پليس راهور شهرستان خاش با بيان اينكه بيشتر تصادفات در مسيرهاي فرعي روستايي رخ مي دهد، خاطرنشان كرد: راهوران بايد با استفاده از آموزش ها نسبت به رفع معضلات و نواقص مسيرهاي روستايي اقدام كنند.
 
وي با بيان اينكه علماء و روحانيون نقش بسزايي در افزايش آگاهي رانندگان دارند، گفت: راهواران بايد با اطلاع رساني در مدارس و نيز علماء و روحانيون از طريق تريبون مساجد نسبت به افزايش آگاهي رانندگان روستائي اقدام و كاهش تصادفات را در دستور كار قرار دهند و نبود خط كشي و تابلوهاي راهنمايي را به پليس و ديگر دستگاه هاي متولي گزارش دهند.
 
* اکثر محورهای مواصلاتی استان کنترل سرعت توسط دوربین‌ها انجام می شود
وي گفت: بر اساس تصمیمات تازه اتخاذ شده در اکثر محورهای مواصلاتی استان کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات رانندگی توسط دوربین‌ها و سامانه مانیتورینگ انجام می شود و بنابراین در محورها وجود فیزیکی پلیس و خودروهای پلیس محدود خواهد بود و افرادمتخلف باکنترل از راه دور زیر نظر قرارمی گیرند و قبوض جریمه نیز با پست در درب منازل تحویل شان می شود.
 
يوسفي با اشاره به قانون گريزي برخي از افراد جامعه، اذعان كرد: قانون گريزي رانندگان سبب خسارات زيادي براي افراد شده و علاوه بر خانواده فرد كشته شده ساير خانواده ها نيز با اين مشكل درگير هستند.
 
* 60 نفر از دهياران شهرستان خاش با نيروي انتظامي همكاري دارند
مسئول امور عمراني و دهيارهاي فرمانداري خاش نيز در ادامه اين همايش، با بيان اينكه 60 نفر از دهياران شهرستان با نيروي انتظامي همكاري دارند و بعنوان راهور معرفي شده اند، اظهار كرد: تمامي دهياران با تمام وجود جهت كاهش امار تصادفات و سوانح در مسير هاي فرعي روستايي آمادگي دارند.
 
مرتضي شيرخواني با بيان اينكه اين همايش ها بايد در مراكز بخش ها برگزار شود، گفت: بايد تمامي محورهاي فرعي روستايي بررسي و نواقص موجود در راه ها برطرف شود.
 

 
* با فعالیت دهیار‌ها خسارات در راه‌های روستایی کاهش مي يابد
وي بيان كرد: با فعالیت دهیار‌ها و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به اهالی روستا خسارات در راه‌های روستایی ان شاالله کاهش مي يابد.
 
وي خاطرنشان كرد: عبور و مرور ماشین آلات کشاورزی در محورها نیز علاوه بر خسارات و آسيب رساندن به علایم هشدار دهنده باعث وقوع حوادث خواهد شد.
 
شيرخواني اظهاركرد: تردد زیاد خودروهای حامل سوخت قاچاق و خودورهای متخلفی که پلاک ندارند و یا از پلاک مخدوش استفاده می کنند بعنوان معضلات عمده درمحورهای مواصلاتی استان محسوب می شوند که در این راستا دهیاران بعنوان یاوران پلیس باید با این قبیل افراد و خانواده های آنان صحبت کنند و این افراد را بر رعایت قوانین برای حفظ جان خودشان و سایر افراد جامعه تشویق و ترغیب کنند.
 
گفتني است؛ در ادامه اين همايش هريك از دهياران به بيان مشكلات و معضلات راه هاي روستايي پرداختند.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 434880
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *