۰
در اقدامي تحسين برانگيز به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

صعود رزمندگان شهرستان خاش به قله ۴۰۵۰ متري تفتان + تصاوير

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش از صعود رزمندگان و پرسنل پادگان آموزشي 08 اين شهرستان به قله 4050 متري تفتان به مناسبت فرارسيدن هفته دفاع مقدس خبر داد.
صعود رزمندگان شهرستان خاش به قله ۴۰۵۰ متري تفتان + تصاوير
عبدالغفور قلندرزهي در حاشيه اين صعود؛ در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: چندين صعود به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت پرسنل و رزمندگان پادگان آموزشي 08 و موسسه مردم نهاد سفيران طبيعت اين شهرستان به قله 4050 متري تفتان انجام شده است.
 
وي با بيان اينكه در حاشيه اين صعود ها از راوي جنگ جهت بيان خاطرات براي كوهنوردان استفاده شده است، تصريح كرد: هدف از اجراي اين برنامه ايجاد روحيه نشاط و ترغيب ورزشكاران به انجام دادن ورزش ها و فعاليت هاي مناسب است.
 
قلندرزهي گفت: برادران عضو در كانون هاي دانشجويي جمعيت هلال احمر شهرستان خاش و كانون هاي جنوب استان نيز به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعه آتي به قله تفتان صعود خواهند كرد و علاقمندان جهت شرکت و ثبت نام در اين صعود به مراکز امور جوانان شعب شهرستان خود مراجعه کنند.
 
وي بيان كرد: کوهنوردی از ورزش‌های مهیج در کشور است که هیجان زیادی دارد و بر همین اساس این ورزش در شهرستان خاش با وجود قله تفتان طرفداران زیادی دارد.
 
قلندرزهي خاطرنشان كرد: به دلیل هیجان زیادی که این ورزش دارد و همچنین تاثیر مثبت آن بر سلامتی و تندرستی انسان این ورزش طرفداران زیادی در تمام رده‌های سنی دارد.
 
وي همچنين از پاكسازي و احياء چشمه هاي آب شيرين دره گل تا قله تفتان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود هفت هزار کیلوگرم زباله از طبیعت تفتان جمع آوری و معدوم شده است.
 
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش بيان كرد: طبیعت میراث ما نیست که اختیار کامل آن را داشته باشیم بلکه امانتی است که از گذشتگان تحویل گرفته ایم و اگر امانتدار خوبی باشیم باید طبیعت را با تمام زیبایی هایش به آیندگان که فرزندان خود ما هستند تحویل دهیم تا آنان از این نعمت الهی بر خوردار شوند.
 
وی با تاكيد بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، اظهار كرد: این موضوع یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از محل زندگی و منابع خدادادی تشویق کنیم.
 

.

.

.

.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 434866
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *