رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد

شکل‌گیری طب رزمی در دوران دفاع مقدس/ اوج خوداکتفایی بهداشت و درمان در عملیات کربلای 5

4 مهر 1395 ساعت 9:20

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به شکل‌گیری طب رزمی در دوران دفاع مقدس، گفت: در آن زمان حوزه بهداشت و درمان به اوج خوداکتفایی رسید و جامعه پزشکی بسیار روسپید بود.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،علیرضا زالی در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین همایش تکریم سپیدپوشان عاشورایی و بزرگان در عرصه بهداشت و درمان دفاع مقدس تلاش کرده‌اند، گفت: سیر دگردیسی و تکامل بهداشت و درمان در دفاع مقدس آغاز شد.
وی افزود: از عملیات ثامن‌الائمه در دفاع مقدس اسلوب نوین بهداشت و درمان دفاع مقدس شکل گرفت و با سرعت و شتابان به جایگاه ممتاز خود رسید و این مسئله یکی از ظرفیت‌های برتر در حوزه طب رزمی به شمار می‌رود.
رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه یکی از بهترین ذخیره‌های فاخر در حوزه طب رزمی و بهداشت و درمان را از زمان دفاع مقدس به دست آورده‌ایم، گفت: همچنین در این دوران رکوردشکنی در بحث انتقال مجروحان به اتاق عمل را داشتیم به طوریکه طی کمتر از 25 دقیقه انتقال مجروح به اتاق عمل انجام می‌گرفت. 
زالی از مهمترین موضوعات دیگر در حوزه دفاع مقدس را حضور چشمگیر ارائه‌کنندگان خدمات بهداشت و درمان برشمرد و گفت:‌همچنین در این زمان مدل بیمارستان صحرایی و توجه به طب رزمی بسیار با موفقیت همراه شد به طوریکه امروزه می‌توان طب رزمی را به عنوان یک درس کلاسیک آموزش داد. 
وی با بیان اینکه پزشکان در 25 جبهه دشمن‌شکن در خطوط اولیه حضور داشتند گفت: در عملیات کربلای 5 یک هزار امدادگر جامعه پزشکی به شهادت رسید  و اوج قله خوداکتفایی بهداشت و درمان را در این عملیات به دست آوردیم البته حدود 500  آمبولانس به طور مستقیم در مسیر خمپاره دشمن قرار گرفت.
رئیس سازمان نظام پزشکی در پایان با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی در دفاع مقدس بسیار رو سفید بود،‌ گفت: در این زمان خدمات استثنایی در حوزه بهداشت و درمان توسط جامعه پزشکی ارائه شد.
انتهای پیام/فارس
 


کد مطلب: 434846

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/434846/شکل-گیری-طب-رزمی-دوران-دفاع-مقدس-اوج-خوداکتفایی-بهداشت-درمان-عملیات-کربلای-5

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir