۰

2.6 درصد مردم ایران خون اهدا می‌کنند/بیشترین شاخص اهدای خون مستمر

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه 2.6 درصد مردم ایران خون اهدا می‌کنند، گفت: سالانه به طور متوسط 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام می‌گیرد.
2.6 درصد مردم ایران خون اهدا می‌کنند/بیشترین شاخص اهدای خون مستمر
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به آمار اهدای خون در کشور، اظهار داشت: سالانه به طور متوسط 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام می‌گیرد و طی سال 94 حدود 2.5 میلیون نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کردند و از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. 
وی با اشاره به اینکه 400 هزار نفری که طی این سال برای اهدای خون مراجعه کرده ولی موفق به انجام این عمل نشدند معافیت دائم، موقت یا منع پزشکی داشتند،‌ گفت: به طور متوسط در ایران 2.6 درصد جمعیت مردم خون اهدا می‌کنند.
سخنگوی سازمان انتقال خون اضافه کرد: در 5 ماهه امسال 915 هزار و 908 واحد خون اهدا شده که بیشترین آن مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است.
حاجی‌بیگی با بیان اینکه میزان رشد اهدای خون در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.65 درصد بوده است، گفت: بیشترین میزان درصد رشد طی این مدت مربوط به استان‌های قم، سمنان و البرز بود. 
وی ادامه داد: در ایران تعداد افرادی که گروه‌های خون منفی دارند اندک است، لذا میزان درخواست نیاز در این زمینه بیشتر بوده البته مراکز انتقال خون کشور بانک اطلاعاتی گروه خونی منفی دارد که در زمان‌های حساس جهت اهدای خون فراخوان داده می‌شود.
سخنگوی سازمان انتقال خون در ارتباط با بیشترین شاخص اهدای خون مستمر در کشور، گفت: رکورد این شاخص از آن مردم سمنان بوده و میزان آن 67.1 است البته میزان رشد شاخص اهدای خون مستمر در پنج ماهه امسال بیشترین رشد را در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در 5 ماهه امسال یک میلیون و 578 هزار و 696 واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت در میان بیمارستان‌ها توزیع شده است.
حاجی‌بیگی گفت: توزیع خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.84 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: بیشترین میزان رشد توزیع خون و فرآورده‌های خونی توزیع شده در بیمارستان‌ها مربوط به پلاکت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.1 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/فارس
 
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 434740
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *