۰
امام جمعه شهرستان خاش در مراسم ازدواج آسان؛

خانواده ها با دوری از تجملات و آداب غربي، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: خانواده ها با دوری از تجملات و آداب غربي، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند و بايد براي ازدواج جوانان همه دستگاه هاي مربوطه و همچنين خيرين و نيكوكاران در جهت تسهيل اين امر تلاش و به زوجين كمك كنند.
خانواده ها با دوری از تجملات و آداب غربي، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در مراسم ازدواج آسان كه در سرسراي اداره تبليغات اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه سنت حسنه ازدواج بسيار مهم و حياتي است، اظهار كرد: با ازدواج نصف دين فرد مومن كامل ميشودو پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) است پیروان خود و امت اسلامی را به این امر پسندیده  و مهم سفارش فرموده است.
 
وي با بيان اينكه يكي از دغدغه هاي خانواده همواره تحقق امر خير ازدواج فرزندانشان است، تصريح كرد: به دليل مشكلات اشتغال و اقتصاد متاسفانه امر ازدواج در جامعه تاخير افتاده است كه با رواج ازدواج هاي آسان اين مشكل برطرف خواهد شد.
 
* ازدواج بايد آگاهانه و با شناخت كامل دوطرف باشد
امام جمعه اهل سنت مسجد الخليل شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: ازدواج بايد آگاهانه و با شناخت كامل دوطرف باشد تا در آينده شاهد مشكلات و عواقب بعدي نباشيم و جوانان ما باید با آگاهی کامل از همه شرایط ازدواج اقدام به این امر آسمانی و مهم کنند.
 

 
مولوي محمدعثمان قلندرزهي با تاكيد بر اينكه خانواده ها بايد ازدواج را براي جوانان آسان بگيرند، بيان كرد: پرهیز از تجملات، شرایط سخت و غیرقابل اجرا از مهمترین مواردی است که در فراهم آوردن زمینه ازدواج آسان ضروری است و سبب سرعت بخشيدن در امر ازدواج جوانان مي شود.
 
* زوجين زندگي و سيره حضرت علي(ع) و فاطمه زهرا را الگو زندگي خود قرار دهند
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش نيز در ادامه، با بيان اينكه زوجين به ويژه قشر بانوان بايد زندگي و سيره حضرت علي(ع) و فاطمه زهرا و ائمه اطهار(ع) را سرمشق و الگو زندگي خود قرار دهند، گفت: زوجين بايد به زرق و برق زندگي امروزي که برگرفته از زندگي تجملي غرب و اسرافي گري است چشم پوشي کنند تا آسايش و آرامش را از خود و شريک آينده خويش سلب نکنند.
 
سرهنگ حسن فضلي بيان كرد: دين مبين اسلام همواره بر الگو قرار دادن سيره و روش اهل بيت(ع) در زندگي تاكيد كرده و ساده‌زیستی و توجه به همسر از جمله مواردی است که می‌توان در سیره زندگی ائمه اطهار(ع) ملاحظه کرد و آن را سرمشق جوانان و خودمان قرار داد.
 
* بايد براي ازدواج جوانان همه دستگاه هاي مربوطه در جهت تسهيل اين امر تلاش كنند
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي، همچنين اظهار كرد: شروع زندگي زوجين در چنين ايام با فضيلتي بدون شك بركت و رزق را در زندگي زوجين چندين برابر ميكند و بايد براي ازدواج جوانان همه دستگاه هاي مربوطه در جهت تسهيل اين امر تلاش كنند.
 

 
علي كرد گفت: با برگزاري اين مراسمات ميتوان ازدواج آسان و به هنگام و به موقع را در جامعه نهادينه كنيم و خوشبختانه اين امر در سپاه پاسداران و كميته امداد نهادينه شده و مبدل به فرهنگ شده است.
 
* خيرين و نيكوكاران براي ازدواج جوانان كمك كنند
فرماندار خاش نيز در اين مراسم، با بيان اينكه پرداخت جهیزیه به زوج ‌های دم ‌بخت یكی از كارهای مهم كمیته امداد است، اظهار كرد: در این زمینه خدمات بسيار خوبي به مددجویان ارایه شده ولی در این راستا به كمك و مشاركت خیرین و نیكوكاران نیاز است.
 
محمداكبر چاكرزهي اذعان كرد: كار کمیته امداد در ترویج سنت حسنه ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد مقدس در تشکیل خانواده و شروع زندگی مشترک گام موثری دررسیدن به یک جامعه متعالی اسلامی است.
 
* كميته امداد تسهيلات قرض الحسنه با اقساط بلند مدت به زوجين پرداخت ميكند
مدير كميته امداد امام خميني(ره) خاش نيز گفت: كميته امداد علاوه بر جهيزيه، تسهيلات قرض الحسنه با اقساط بلند مدت نيز پرداخت ميكند.
 
منصور ايرندگاني بيان كرد: برگزاری كلاسهای آموزش خانواده برای زوج های جوان و ارایه آموزش های دینی و احكام، مسایل فرهنگی و اجتماعی و مسایل بهداشت روانی و فردی و مهارتهای زندگی از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در این حوزه است.
 

 
وي اظهار كرد: خانواده رکن اساسی جامعه انسانی است و استحکام بخشیدن به این رکن اساسی جامعه از ضروریات همه انسان ها در رسیدن به کمال واقعی است.
 
به گزارش تفتان ما، در اين آئين كه با حضور 85 زوج تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) خاش برگزار شد، به هر زوج مبلغ 25 ميليون ريال پرداخت و تعدادي از بانوان نمونه شهرستان خاش نيز با اهداء هدايايي تقدير و تشكر شد.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 434685
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *