درخواست داریوش ارجمند از مسئولان/ هنرمندی که می‌خواهد سرمایه ۱۵ میلیاردی خود را وقف هنر کند

15 شهريور 1395 ساعت 11:25

منوچهر اسپهبدی هنرمند نقاش گفت: 12 سال است می‌خواهم اموالم را برای مجموعه هنری وقف کنم اما این کار پیش نمی‌رود.


به گزارش سرویس فرهنگی تفتان ما،جشن زاد روز هنرمندان پیشکسوت متولدین مرداد و شهریور با حضور مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، علی مرادخانی رئیس هیئت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت، عباس عظیمی رئیس این مؤسسه، حجت‌‌الاسلام دعایی، حجت‌الاسلام مازنی نماینده مجلس امروز در باغ زیبا برگزار شد.
در این مراسم از داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون، محمد فیلی حقیقی بازیگر سینما و تلویزیون، هوشنگ توکلی بازیگر تئاتر و سینما، پروین محبی طراح صحنه و لباس، حسین عرفانی دوبلور، مصطفی غیاث رشته معرق و سنگ، ایران درودی نقاش، نصرت‌الله وحدت، ملکه رنجبر بازیگر، جلال مقامی گوینده و دوبلور، پرویز بهرام دوبلور، بهرام حصیری از اساتید حوزه موسیقی، حسن ضرغامی طراح تزئینات صحنه، ناصر انصاری، هادی آرزم آهنگساز، سیدجواد آشفته مجسمه‌ساز، تجلیل شد.
همچنین آذر هاشمی موسوی فعال موسیقی، عباس مشهدی‌زاده مجسمه‌ساز، محمد احدی تعزیه خوان، هارون یشایاری، جعفر حسن‌خانی نوازنده، عباس شیرخدا، منوچهر اسپهبدی هنرمند عرصه تجسمی، نعمتی روشن، علی اصغر ریسه طراح صحنه، محمد ناصری پور نقاش، عبدالکاظم صادقا از اساتید هنرهای تجسمی، سیدعباس عظیمی مدیر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و علی قلم سیاه از اساتید عکاسی در این مراسم تجلیل شدند.
این جشن زادروز هنرمندان پیشکسوت حواشی نیز داشت که در ادامه می‌آید.
- داریوش ارجمند که متولد 7 مرداد است، بعد از دعوت به روی سن گفت: موقعی که شناسنامه‌ها را تعویض می‌کردند به جای اینکه تاریخ تولد من را بزنند 5 مرداد به اشتباه زدند 7 مرداد در واقع من متولد 5 مرداد هستم.
ارجمند در ادامه گفت: من در زمانی که در مشهد در خدمت وظیفه بودم در همسایگی‌مان مرکز هنرهای زیبا بود که استاد منوچهر اسپهبدی آن را اداره می‌کرد. او امروز به این مراسم آمده است و چون فرزندی ندارد از سازمان‌های مختلفی درخواست کرده تا اموالش خرج تأسیس فرهنگسرای هنر شود.
وی افزود: سال‌هاست که شهرداری مشهد او را می‌پیچاند و وزارت ارشاد نیز کار او را پیش نبرده است. در واقع او می‌گوید من از مردم پول تعلیم گرفتم و می‌خواهم آن را به مردم بازگردانم. از مسئولین می‌خواهم برای هنر قدم بردارند.
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فرزندان من نزد استاد اسپهبدی نقاشی را آموختند، یادآور شد: این هنرمند کسی را ندارد و می‌خواهد مردم هنردوست میراث‌دارش باشند.
- ایران درودی در این مراسم با ویلچر آمده بود با توجه به اینکه نمی‌توانست روی سن حاضر شود، مسئولان برای تجلیل از او نزد وی رفتند.
- ملکه رنجبر از دیگر متولدین شهریور است که به دلیل کهولت سن مسئولان نزد او رفتند. ملکه رنجبر گفت پدرم بنیان‌گذار تئاتر در ایران بود و مادرم اولین زنی بود که روی صحنه تئاتر رفت بعد هم آنها را به زندان بردند.
وی در ادامه گفت: چه حوصله‌ای دارید این برنامه‌ها را برگزار می‌کنید.
- در بخش بعدی مراسم عباس شیرخدا که همراه همسر و دامادش به مراسم آمده بود، گفت:‌ من خاطرخواه مولا علی (ع)‌ هستم و همیشه برایش می‌خوانم.
حاضران در این مراسم نیز از صدای وی بهره‌مند شدند.
- منوچهر اسپهبدی هنرمند نقاش و از اساتید دانشگاه گفت: 12 سال است می‌خواهم اموالم را برای مجموعه هنری وقف کنم. اما این کار پیش نمی‌رود. در حالی که من روزانه 18 ساعت تدریس و کار می‌کنم و حتی عضو حزب‌های سیاسی نبودم در طول خدمتم هیچ پرونده خلافی نداشتم. تنها پرونده من تقدیرنامه‌ها و نشان‌های درجه یک هنری است و لاغیر.
وی افزود: من می‌خواهم قبل از تشییع جنازه‌ام مجموعه هنری راه‌اندازی شود و من از این ناراحتم که برای قدم خیر نیز باید معطل شویم.
- در این مراسم نصرت‌الله وحدت به عنوان بزرگ‌ترین عضو مؤسسه معرفی و تقدیر شد.
- در پایان مراسم مرادخانی که خود را متولد شهریور معرفی کرد گفت: شهریوری‌ها همیشه مشغول کار هستند.
انتهای پیام/فارس
 


کد مطلب: 434683

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/434683/درخواست-داریوش-ارجمند-مسئولان-هنرمندی-می-خواهد-سرمایه-۱۵-میلیاردی-خود-وقف-هنر-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir