۰
بازخوانی صحبت‌های یک مسئول انقلابی

وزیر امور خارجه انقلابی نان خشک هم بخورد بهترین معرف است/وزرا تعهد دادند مقلد امام باشند

من اصرار هرچه تمام‌تر دارم تا کسانی که به سمت وزارت امور خارجه برگزیده می‌شوند، علم‌زده و تحقیرشده در مقابل علم نباشند.
وزیر امور خارجه انقلابی نان خشک هم بخورد بهترین معرف است/وزرا تعهد دادند مقلد امام باشند
به گزارش سرویس شهدا  تفتان ما،سال 59 هم زمان با انتخاب ابوالحسن بنی صدر به عنوان رییس جمهور، شهید محمد علی رجایی نیز در سمت نخست وزیری برگزیده شد. شهید رجایی از انقلابیونی بود که دشمان نظام روحیه او را بر نتافتند و در حالی که تنها 28 روز بعد از عزل بنی صدر بر سکان قوه مجریه تکیه زده بود او را به همراه نخست وزیرش شهید باهنر، 6 شهریور 60 به شهادت رساندند.
شهید رجایی آنچنان شیفته اسلام و سرباز راستین مکتب حضرت خمینی(ره) بود که این خصوصیت به خوبی در گفتار و رفتار وی تجلی پیدا کرد. وی در سخنرانی ای سال 59 که به مناسبت 17 شهریور انجام داد، خط ربط خود و وزرای کابینه را اینگونه تبیین کرده و می‌گوید:
«... امروز وقتی که ما از اسلام در مقابل منحرفان و کفار صحبت می‌کنیم، وقتی خود را مقلد مرجعی می‌دانیم، سرافراز و سربلند با پایه‌های محکم سخن می‌گوییم. چیزی که قبل از 22 بهمن به آن به عنوان مرتجعانه‌ترین توکل تلقی می‌شد.
امروز آنچنان تغییر در سطح کشور به گوش می‌رسد که مقلد امام بودن افتخار و زهی سعادت است. کسی به این چنین مرحله از کمال برسد که از چنین ادعایی و چنین پیشوایی که تربیت شده واقعی مکتب اسلام است، تقلید کند این افتخار نصیب همه ما شد.
اگر از ما تعریف یک حکومت مکتبی بخواهند، می‌گوییم نخست‌وزیرش از ما، وزیرش از ما، مدیرکل و معاونش از ما، یعنی کسانی هستند که در مقابل انقلاب در مقابل نهادهای جوشیده از متن انقلاب در مقابل زنی که چادر به سر در تکامل انقلاب نقش داشته، احساس مسئولیت می‌کند،‌ یعنی کسانی که از این به بعد در هیچ‌یک از مراحل انقلاب اختلافی با روحانیت متعهد و مبارز، با جوانان عزیز پاسدار با برادران و خواهران فداکار و ایثارگر جهاد سازندگی و بسیج و همه ارگان‌های دولتی که آماده خدمت به این انقلاب هستند، کوچک‌ترین اختلافی که ندارند هیچ، بلکه در خدمت‌اند. این تعریفی است از آخرین حلقه روند تکاملی، یعنی تشکیل دولت. بنابراین آنچه که من تعهد دارم و آنچه وزرا با من تعهد کردند که در خدمت شما آن‌چنان باشم، مقلد بودن امام است. یعنی ما در رابطه با امام آنچنان حرکت می‌کنیم آگاهانه می‌دانیم امام‌مان آن‌چنان رابطه‌ای را دارد در همه حرکات ما چه شخصی و چه اجتماعی به فرمان اوست.
همان‌طور که برای اعمال عبادی قبل از 22 بهمن به رساله عملی‌اش می‌نگریستیم، امروز نیز رهنمودهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هر نوع رهنمود را ما به همان احکام موجود در رساله‌ها به همان نسبت می‌نگریم، من در انتخاب اعضای کابینه تلاشم بر این است که مقلد امام بودند و معتقد به انقلاب بودن، یگانه و صمیمی بودن با افراد انقلابی کشور را ملاک قرار دهیم، من شاهد بودم که متخصصین و کسانی که تخصص را در مرحله اول زندگی‌شان محفوظ می‌داشتند از لحاظ ایمان و به خصوص ارتباط با انقلاب ضعیف بودند. بسیاری از موارد مورد یأس انقلابیون بودند و من بر سر آن هستم که به یاری خداوند این دلیل یأس را تبدیل به امید و حرکت کنم. آن‌چنان که تمام متعهدین به انقلاب خود را از اعضای کابینه بدانند و در هر کجا که هستند نماینده کابینه که متعهد به انقلاب هستند. از برنامه‌هایی که تقدیم مجلس کردیم، دو موردش را تصمیم دارم که در محضر شما که در خدمت انقلاب هستید، عرض کنم.
مطلب اول عبارت است از توزیع عادلانه درآمد ملی اگر چنانچه مردم ما در کیفیت درآمد و مصرف رعایت احکام شرع را بکنند، ما هیچ چگونه شرمندگی و نگرانی در مقابل گروه‌های چپ و چپ‌نمایی که به نق زدن و غر زدن مشغول هستند، نخواهیم داشت.
ما در سیاست خارجی خودمان مقید هستیم که فریاد برادران و خواهران شهیدمان را اجرا کنیم که دستور دادند نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی. وزیر امور خارجه حکومت جمهوری اسلامی باید با تمام وجود معتقد به هر سه بعد این شعار باشد. نه غربی، یعنی وزیر امور خارجه از خود گرفته تا آخرین سفارتخانه‌های خود باید آثار غربی را از زندگی شخصی و اجتماعی و دولتی‌ پاک کند.
من اصرار هرچه تمام‌تر دارم تا کسانی که به سمت وزارت امور خارجه برگزیده می‌شوند، علم‌زده و تحقیرشده در مقابل علم نباشند که بعد از این همه شهید، این همه فداکاری تازه ملت ما را به دامن شرق بیندازند. به عنوان اینکه مارکسیسم علم است و در مقابل علم نباید حرف زد.
ما به یاری خداوند تمام سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی خارج از کشور را متناسب با انقلاب اسلامی خواهیم کرد. آن‌چنان که بفهمانیم جمهوری اسلامی نیازی به اتاق‌های بزرگ ندارد،‌ نیازی به تزئینات ندارد، جمهوری اسلامی را اسلام و خدای اسلام و آبرو، ضامن پیروزی است.
عمل انقلابی ملت مسلمان و متعهد ایران بهترین معرف و بهترین پشتوانه برای برخورد یک سفیر جمهوری اسلامی ایران است. با بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان، شک نیست وقتی من پشتوانه 60 هزار شهید دارم، وقتی که من مکتبی مانند اسلام دارد و دستورالعملی مانند قرآن دارم، چه نیازی است که سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور با آن عرض و طول باشد، در حالی که مردم ما در داخل کشور از نیازهای اولیه رنج می‌برند، چه نیازی است آن‌همه سرمایه‌گذاری‌های کلان برای اشرافیت سفارتخانه‌های خارجی، هرگز تنها برای وضع سفارتخانه‌های ما تنها کافی است سفارتخانه‌های خارجی این همه سرمایه‌گذاری‌ها لازم نیست، تنها کافی است که یک مسلمان متعهد انقلابی، وزیر امور خارجه ما باشد و مسلمانان متعهد انقلابی را به کشورهای خارجی بفرستد کفایت می‌کند و اینها اگر نان خشک هم بخورند، مانند بیش‌تر مردم ما در روستاها، ولی مؤمن و  انقلابی باشند، بهترین معرف جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.
انتهای پیام/
 
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 434623
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *