۰
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش خبر داد؛

عمليات ۵ ساعته براي نجات كوهنورد خاشي در ارتفاعات تفتان + تصاوير

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: امداد گران هلال احمر يك كوهنورد خاشي را که هنگام صعود به ارتفاعات تفتان زخمی شده و بدليل ناآشنايي با منطقه راه را گم کرده بود پس از 5 ساعت عمليات، نجات دادند.
عمليات ۵ ساعته براي نجات كوهنورد خاشي در ارتفاعات تفتان + تصاوير
محمد امین حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: يك كوهنورد خاشی به علت عدم رعايت نكات ايمني و آشنا نبودن به مسير راه، در ارتفاعات تفتان مفقود شده بود.
 
وی با بيان اينكه در تماسی با مرکز کنترل عملیات (EOC) شهرستان خاش اعلام شد که اين حادثه اتفاق افتاده است، تصریح کرد: فوراً یک تیم هشت نفره امداد کوهستان، جاده و پشتیبانی جمعیت هلال احمر شهرستان خاش به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل مورد نظر عزیمت و عملیات جستجو و امداد را آغاز کردند که با تلاش ها و جستجوهای 5 ساعته امدادگران کوهستان هلال احمر خاش این کوهنورد نجات يافت و نسبت به حمل سایر همراهان وی اقدام شد.
 
حسين زهي گفت: اين كوهنورد 30 ساله با هويت "م-س" از يك گروه هشت نفره کوهنوردي که قصد صعود به قله 4050 متري تفتان را داشته اند به دليل مصدوم شدن عقب مانده و مفقود شده بود.
 
وي از کلیه کوهنوردانی که قصد کوهنوردی به ارتفاعات حاشیه شهرستان خاش را دارند خواست که نخست تجهیزات ایمنی کوهنوردی را به همراه داشته باشند و سپس با خود شخصی را بعنوان راهنمای کوهنوردی که به منطقه آشنایی دارد به همراه داشته باشند.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با بيان اينكه در ایام تابستان زمینه برای صعود به تفتان و نیز بهره گیری از جاذبه های دیدنی بام شرق ایران فراهم است، ادامه داد: ارتفاعات تفتان در شهرستان خاش به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شرق کشور در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران و کوهنوردان بسیاری است.
 
وي اظهار كرد: جهت انجام برنامه های صعود به تفتان در اختیار داشتن راهنما، امکانات و تجهیزات امدادی و کوهنوردی، لباس و پوشاک مناسب ضروری بوده و بایستی جوانب احتیاط برای انجام برنامه ای سالم و موفقیت آمیز در نظر گرفته شود و شماره های ضروری پلیس، جمعیت هلال احمر و اورژانس را همواره همراه خود داشته باشند.
 

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب: 434613
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *