۰
با هدف برنامه ريزي بهتر در حوزه هاي مختلف؛

اجراي طرح سرشماری نفوس و مسکن به روش ترکیبی و مدرن در مهر و آبان/ طرح نفوس و مسکن گامي موثر در توسعه و آباداني شهرستان خاش است

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن 1395 شهرستان خاش گفت: سرشماری نفوس و مسکن در اين شهرستان همزمان با سايرنقاط كشور به شکل ترکیبی و مدرن از ۳ مهر تا ۲۴ مهرماه، مرحله اول و از۲۵ مهر تا ۲۵ آبان مرحله دوم انجام می شود.
اجراي طرح سرشماری نفوس و مسکن به روش ترکیبی و مدرن در مهر و آبان/ طرح نفوس و مسکن گامي موثر در توسعه و آباداني شهرستان خاش است
محمدرضا زابلي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: طرح سرشماري عمومی نفوس و مسکن در پاييز امسال يكي از بزرگترين طرح هاي آماري ملي است كه مجموعه وسیعی از اطلاعات  و آمار مورد نیاز برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور در سال‌های آینده را فراهم می‌کند.
 
وي با بيان اينكه برنامه ريزي هاي كلان در حوزه هاي مختلف نيازمند اطلاعات جامع است، تصريح كرد: از آنجاییکه مرجع تمام برنامه ریزی های کلان در حوزه عمران، توسعه و اقتصاد، شاخص هایی است که از آمارگیری نفوس و مسکن به دست می آید تمام سعي و تلاش خود را جهت اجرای بهینه این فرایند به کار خواهیم برد و كليه اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی تا پنج سال آینده بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ استفاده خواهد شد.
 
وي افزود: اين طرح از سوم مهرماه در شهرستان خاش همزمان با ساير نقاط كشور آغاز و  این سرشماری در مرحله اول به صورت اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهر ماه اجرا خواهد شد.
 
زابلي با بيان اينكه سرشماري به صورت 2 مرحله اي و مدرن و تركيبي برگزار مي شود، گفت: ابتدا به صورت اینترنتی از سوم تا 23 مهرماه آغاز شده و خانواده‌های داوطلب از طریق دفاتر پیشخوان دولت، کافی نت‌ها و از طریق اینترنت خانگی با ورود به سایت sarshomari95.ir  نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام کرده و با دریافت کد رهگیری و پيامك تاييد بر روي تلفن همراه، عملیات تکمیل اطلاعات آنها به پایان خواهد رسید و شهروندان به هيچ وجه قبل از تاريخ مذكور به سايت مراجعه نكنند.
 
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن 1395 شهرستان خاش بيان كرد: در مرحله دوم سرشماری نیز مانند روال سال‌های اخير از 24 مهر تا 24 آبان به مدت یک ماه سرشماری حضوری با مراجعه مأموران مربوطه به درب منازل و کسب اطلاعات خانواده‌ها از آنان صورت می‌گیرد.
 
وي خاطرنشان كرد: افرادی که تمایل دارند به‌عنوان مأموران سرشماری همکاری با مرکز آمار ایران داشته باشند می‌توانند تا 14 شهریور با مراجعه به سایت https://s95.sci.org.ir ضمن آگاهی از شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
زابلي با بيان اينكه امسال براي نخستين بار سرشماري با استفاده از سيستم هاي پيشرفته انجام مي شود، گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 از تبلت به جای پرسشنامه کاغذی با هدف کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، افزایش سرعت انتشار نتایج سرشماری و نيز انتشار نتایج برحسب کد پستی انجام خواهد گرفت و ایران جزء هفت کشوری است که با این روش آمارگیری می کند.
 
وي بيان كرد: شهروندان از جابه‌جایی از شهر به روستا و عکس آن خودداري كنند و در مکانی که بیشترین مدت در آن ساکن هستند ثبت نام كنند.
 
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن 1395 شهرستان خاش اظهار كرد: تهيه نمونه هاي آماري براساس يك چهارچوب، تهيه آمار و اطلاعات جمعيتي برطبق سطح جغرافيايي از مهمترين اهداف اين سرشماري است.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 434552
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *