۰
رئیس تعزیرات حکومتی خاش:

بار کج قاچاقچیان به مقصد نرسید/ جلوگیری از قاچاق بيش از 9 هزار لیتر نفت سفيد در خاش

رئیس تعزیرات حکومتی خاش از كشف و ضبط 9500 ليتر نفت سفيد از يك دستگاه كمپرسي در اين شهرستان خبر داد.
بار کج قاچاقچیان به مقصد نرسید/ جلوگیری از قاچاق بيش از 9 هزار لیتر نفت سفيد در خاش
علي كيخا در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاش در حال گشت زنی در محور زاهدان - خاش بودند که به یک دستگاه كمپرسي مشکوک شده و دستور ایست می دهند.
 
وی با بيان اينكه پس از توقف تريلي و بازرسی های انجام شده 9500 ليتر نفت سفيد قاچاق کشف و ضبط شد، افزود: راننده اين كمپرسي قصد خروج اين مقدار سوخت قاچاق را از مبادی مرزی جنوب استان داشت كه توسط مأموران انتظامی شناسایی و دستگیر شد.
 
كيخا گفت: پس از توقیف خودرو و دستگیری يك متخلف پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و رسیدگی به پرونده در شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آغاز شد.
 
وي با بيان اينكه سوخت‌های فوق توسط گردان 102 حضرت رسول (ص) سپاه خاش کشف شد، تصريح كرد: شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی با شروع رسیدگی و بررسی اسناد و مدارک ارائه شده و پس از اخذ دفاعیات متهم اقدام به صدور رأی مبنی بر محکومیت متخلف به میزان 130 ميليون و 200 هزار ريال  براي راننده به دليل حمل و جابجايي و نيز صاحب خودرو به دليل همكاري در قاچاق سوخت به 130 میلیون و 200 هزار ریال جزای نقدی و ضبط سوخت‌های مکشوفه به نفع دولت کرد.

كيخا خاطرنشان کرد: از مهرماه سال 94 تاكنون بيش از 130 فقره پرونده در حوزه‌های مختلف تخلفاتی به تعزیرات حکومتی خاش وارد شد که همین تعداد پرونده نیز مورد رسیدگی قرار گرفته منجر به محکومیت بيش از 12 میلیارد ریالی متخلفان شده است.
 
وي اظهار كرد: بیشترین میزان تخلفات صورت گرفته به ترتیب مربوط به کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان بوده، بیشترین ورودی پرونده‌های قاچاق در خصوص قاچاق سوخت بوده و بیشترین آمار تخلفات صنفی نیز عدم درج قیمت بوده است.
 
گفتني است؛ طبق آیین نامه اجرایی 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالای قاچاق باید معدوم شود.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 434437
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *