۰
گزارش تفتان ما به بهانه رسالت عظيم خبرنگاری؛

خبرنگاران؛ قاصدان امین در عرصه اطلاع رسانی هستند

خبرنگاران قاصدان امین در عرصه اطلاع رسانی هستند و قلم خبرنگار، سلاحی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن است.
خبرنگاران؛ قاصدان امین در عرصه اطلاع رسانی هستند
به گزارش تفتان ما، در دنیای پیشرفته امروز نظام ارتباطات و ابزار الکترونیکی که همزمان دو مولفه اساسی سرعت و وسعت ارتباطات را با دو پارامتر کمیت و کیفیت آنها پیوند زده و با شالوده دقت و غلظت محتوایی،  آنچنان افکار عمومی را برده خویش قرار داده که همنشینی پای این ابزار به مراتب مهمتر از نشست ها و جلسات سنتی و ساختار های سازمانی است.
 
اما مهمترین عامل انسانی این مکانیزم را می توان خبرنگار و اصحاب رسانه نامید. خبرنگار رسالتی است که در آن عقل گرایی بر احساسات چیره می شود.
 
انسانهایی که با قلم های خود وقایع جهان را با چاشنی واقعیت به سرتاسر گیتی مخابره می کنند.
 
خبرنگاری حرفه ایست که بر پایه اصول و موازین اخلاقی استوار شده و خبرنگار باید وجدان و اخلاق را سرلوحه کار خویش قرار دهد.
 
خبرنگار با راستی و درستی در مقام روشنگری و فرهنگ سازی در حوزه و جامعه عمل کرده و در راستای استیفای حقوق مردم و لزوم آگاهی آنها تلاش می کند و زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه را فراهم می سازد.
 
یکی از وظایف خبرنگار تولید خبرهای جذاب حاصل خلاقیت خویش براساس ذائقه مخاطبان است.
 
تشنگی خبری و تحلیل نسل تنوع طلب و نوگرای امروز به اندازه است که فراتر از فرهنگ آبدیت شدن، امروز به آنلاین بودن احساس نیاز پیدا کرده، و بجای مراجعه روزانه به منابع خبری با مدیریت لحظه ها،  مراجعه مستمر را در دستور کار خویش قرار داده است.
 
خبرنگاران هم بالطبع خود را با این فرآیند وفق داده و با افزایش انتشار لحظه به لحظه مبادی خبر از پس سطح  توقعات و انتظارات نسل امروز برآمده اند. خبرنگاری شغلی پر استرس و طاقت فرسا بوده که با توجه به جایگاه خبرنگار و خدمات اجتناب ناپذیر آنها و نیز مخاطرات کاری مختلف سیاسی، امنیتی، حقوقی، قانونی و اجتماعی پیش روی آنها ، می طلبد که دولتمردان با ایجاد ساز وکارهایی جهت تامین امنیت شغلی و خواسته های برحق فعالان این عرصه و این قشر کم درآمد که طبق آمارها فقط 350 تا 500 تومان در ماه حقوق دریافت می کنند که در این میان عدم پرداخت به موقع،  کمبود فرصت های شغلی و شرایط نا مطمئن کاری را هم باید به آن اضافه نماییم ، تدابیری بیاندیشند.
——————————-
گزارش از شعيب جمالزهي
——————————-
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب: 434360
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *