۰
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش خبر داد؛

صندوق حمایت از خبرنگاران در خاش راه اندازي شد/ خبرنگاران مهمترين عامل تحول و فرهنگ‌سازی در جامعه هستند

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش در مراسم تجليل از خبرنگاران شهرستان خاش كه در دفتر شوراي شهر برگزار شد از راه‎اندازی صندوق حمایت از خبرنگاران برای نخستین‎بار در این شهرستان خبر داد.
صندوق حمایت از خبرنگاران در خاش راه اندازي شد/ خبرنگاران مهمترين عامل تحول و فرهنگ‌سازی در جامعه هستند
به گزارش تفتان ما، يارمحمد شهنوازي رييس شوراي شهر خاش در اين آيين، با بيان اينكه خبرنگاران پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان هستند، اظهار كرد: رسانه ها وظيفه دارند حساسیت‌ها و دغدغه‌های مردم جامعه را به مسئولان انتقال دهند و عملکرد مسئولان را نیز به گوش مردم برسانند.
 
وي گفت: بدون شك رسانه ها بعنوان سرمايه گران بهاي عصرحاضر هستند و اين رسانه ها در توليد و اتقويت امنيت جامعه نقش بسزا و تاثيرگذاري دارند.
 
شهنوازي خاطرنشان كرد: خبرنگاران با قلمی که در دست دارند اخبار و تحلیل های خود را در مسیر سازندگی و کمک به مسئولان منتشر می کنند .
 
* یک خبرنگار باید عاشق اطلاع رسانی باشد
عضو شوراي شهر خاش نيز در ادامه، گفت: یک خبرنگار باید عاشق اطلاع رسانی باشد و کسانی که کار رسانه ای را انتخاب می کنند باید آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روز دنیا باشند تا بتوانند در تنویر افکار مردم جامعه نقش خوبی را ایفاء نمایند .
 

 
حسين ريگي تمنداني اذعان كرد: خبرنگاران با موضوعات زیادی روبه رو هستند و به همین علت آنچه که باعث ماندگاری افراد در این حرفه می شود فقط عشق و علاقه خبرنگاری است.
 
* رسانه ها اخبار خوب و اميدواره كننده را مخابره كنند
شهردار خاش نيز در ادامه با بيان اينكه رسانه ها اخبار خوب و اميدواره كننده را مخابره كنند، گفت: رسانه هاي شهرستان خاش بايد ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين شهر را منتشر كنند و چهره ای مثبت از منطقه معرفی تا زمینه جذب سرمایه گذاران و گردشگران فراهم شود.
 
عبدالمجيد تمنداني بيان كرد: اصحاب رسانه و اهل قلم به معنا تمدن سازان و تاریخ سازان جامعه بشری بوده و از ارزش و منزلت بسیار بالایی برخوردار هستند.
 
* نقد سازنده می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را در جامعه باز کند
عضو ديگر شوراي شهر نيز با تاکید بر نقد مثبت مسئولین، تصریح کرد: نقد عالمانه، منصفانه، دلسوزانه و  سازنده می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را در جامعه باز کند و امنیت و آرامش را در جامعه حاکم کند و نقد یکی از ابزارهای رشد هر جامعه است.
 

 
يحيي هاشمزهي  با بیان اینکه موفقیت هر کشوری در گرو موفقیت رسانه‌ای آن ملت است، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه رسالت خود را به خوبی حفظ خواهند کرد و در مسیر خدمت به مردم گام بر می دارند.
 
* خبرنگاران با مشكلات و موانع زيادي دست و پنجه نرم مي كنند
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خاش نيز در ادامه گفت: خبرنگاران با مشكلات فراواني  از جمله مشکلات بیمه ای، نداشتن مسکن، کم بودن درآمد و عدم وجود ظرفیتهای شغلی و حمایتی دست و پنجه نرم مي كنند.
 
تيمور كرد از راه اندازي يك صندوق حمايتي براي خبرنگاران خبر داد و بيان كرد: براي تقويت اين صندوق بايد تمامي دستگاه ها و ادارات شهرستان خاش سهيم باشند و تلاش كنند و از خبرنگاران در اين زمينه به صورت ويژه حمايت شود.
 
* خبرنگاران مشاورانی قوی و محرم اسرار برای مسئولان هستند
عضو و رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر خاش نيز در اين نشست بيان كرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند مشاورانی قوی و محرم اسرار برای مسئولان باشند و خبرنگاران نیز می‌توانند با انتشار وقایع و رویدادهای مختلف باعث توسعه یک کشور شده یا با انتشار خبری منفی سبب رکود و تضعیف یک کشور شوند.
 

 
نادر ميربلوچزهي خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه بعنوان چشم بیدار، وجدان پایدار و زبان حقیقت‌جوی جامعه و امانتدار مردم، مورد اعتماد مردمند و تعامل دوجانبه بین خبرنگار و مسئولان، بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع می‌کند.
 
* نقد منصفانه از عملكرد مسئولان براي خدمات رساني مطلوب به مردم كمك ميكند
مديرمسئول پايگاه خبري تحليلي تفتان ما”   نيز در ادامه اين نشست با اشاره به مشكلات و موانع سر راه خبرنگاران، اظهار كرد: نقد منصفانه و با صداقت بر عملکرد مسئولان می‌تواند به معیار مناسبی برای سنجش عملکرد آنها و ابزاری برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مردم جامعه محسوب شود.
 
عليرضا هاشمي فر با اشاره به پايگاه خبري تحليلي تفتان ما” ، گفت: هدف این پایگاه خبری  اطلاع رسانی دقیق و بموقع، شفاف سازی، پیگیری مطالبات و مشکلات مردمی است.
 
وي بیان کرد: این پایگاه خبری تحلیلی  پس از انقلاب برای نخستین بار در شهرستان خاش راه اندازی شده است و قبل از این هیچگونه سایت خبری در این شهرستان ایجاد نشده بود.
 
مدیر مسئولتفتان ما” در پایان بیان واقعیات را مهمترین رسالت خبرنگاران دانست و اذعان كرد: خبرنگار متعهد در انجام رسالت خود ضمن داشتن صداقت و انصاف واقعیات جامعه را واقع‌بینانه بیان می‌کند.
 

 
وی با اشاره به اینکه هر کاری باید با برنامه ریزی و مشورت انجام شود، گفت: این نشست ها در هر ماه دوبار برگزار می شود که با برگزاری این جلسات به تقویت کمی و کیفی رسانه ها کمک می شود.
 
هاشمي فر با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند مشاورانی قوی و محرم اسرار برای مسئولان باشند، اظهار كرد: خبرنگاران نیز می‌توانند با انتشار وقایع و رویدادهای مختلف باعث توسعه یک کشور شده یا با انتشار خبری منفی سبب رکود و تضعیف یک کشور شوند.
 
در اين آيين با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران تفتان ما، ايرنا و صدا و سيما تجلیل شد.
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 434358
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *