۰
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد

کاهش 11 درصدی سرقت منازل در سیستان و بلوچستان

معاون رئیس کل دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: سرقت از منازل در سطح استان در سه ماه نخست امسال با کاهش 11 درصدی روبه‌رو بوده است.
کاهش 11 درصدی سرقت منازل در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، محمد علی حمیدیان با تشریح آمار مرتبط با سرقت در استان اظهار داشت: سرقت از منازل در سطح استان در سه ماه نخست امسال با کاهش 11 درصدی روبه‌رو بوده و تخریب قفل، پشت‌بام روی و سرقت از طریق پنجره از شایع‌ترین شگردهای سرقت منزل در سیستان و بلوچستان است.
معاون رئیس کل دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: بیش از 70درصد از سرقت منازل در بازده زمانی 12 شب تا 5 صبح رخ می‌دهد و ارتقای آگاهی‌های عمومی شهروندان با هدف پیشگیری از سرقت در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با بازارهای عرضه اموال مسروقه در استان، افزود: با همکاری پلیس آگاهی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی طرح نظارت مستمر مشاغل حساس و آسیب‌پذیر در دستور کار قرار گرفته و اصنافی همچون امانت فروشی‌ها و فروشندگان ضایعات را در این حوزه فرا می‌گیرند.
 
حمیدیان گفت: ارتقای فناوری‌های نوین و استفاده از سامانه‌های نظارت و پایش تصویری در مشاغل حساس و آسیب پذیر در دستور کار این معاونت قرار دارد و بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری الزاما باید تائیدیه امنیتی را از پلیس پیشگیری دریافت کنند.
 
این مسئول اعتیاد و مشکلات مالی و معضلات خانوادگی را مهم‌ترین انگیزه‌های سرقت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تمامی نهادهای فرهنگی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی در این حوزه باید به رسالت خود در راستای فرهنگ‌سازی متعهد باشند.
 
حمیدیان در انتهای ابراز امیدواری کرد: تا با لحاظ کردن تأییدیه‌های انتظامی در ساخت واحدهای تجاری، برخورداری از فناوری‌های نوین و ارتقای آگاهی‌های همگانی فرآیند کاهش سرقت از منازل، واحدهای تجاریی و خودرو استمرار یابد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 434276
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *