۰
جزئیات جدید از یک تخلف آشکار در بیمه ایران؛

تخطی از دستور رئیس جمهور در وزارت اقتصاد/ حکم غیر قانونی رئیس جدیدالورود برای معاونان برکنار شده + اسناد

مسئولان وزارت اقتصاد و به تبع آن بیمه ایران در اقدامی آشکار، به نقض این دستور رئیس جمهور پرداخته و طبق اسناد 2 تن از اعضای هیئت مدیره بیمه ایران را که در دوره مدیریت قبلی از جایگاه معاونت برکنار شده بودند، در دوره مدیریت محسن پورکیانی با سفارش وزیر اقتصاد به معاونت های قبلی بازگردانده شدند.
تخطی از دستور رئیس جمهور در وزارت اقتصاد/ حکم غیر قانونی رئیس جدیدالورود برای معاونان برکنار شده + اسناد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، تخلفات بیمه ایران در شرایطی طی یک ماه گذشته در دانا منتشر شد که هر روز ابعاد تازه تری از اتفاقات رخ داده در این مجموعه به دست می آید.
 
همین چند روز پیش بود که رئیس جمهوری در بند پنجم بیانیه مهمی که خطاب به ملت شریف ایران که در پی گزارش مربوط به پرداخت های نامتعارف به برخی مدیران صادر شد تأکید کرد: کلیه دستگاه های اداری، به ویژه آن دسته از شرکت ‌ها و بانک های دولتی که برای انجام وظایف قانونی اقدام به ایجاد یا ثبت شرکت یا عناوین مشابه در داخل و یا خارج از کشور می‌ کنند، باید از انتخاب مدیران ستادی به عنوان عضو هیأت مدیره به هر نحو خودداری کنند و در موارد ضرور نیز که با تایید بالا‌ترین مقام دستگاه تعیین می‌ شود حق دریافت هیچگونه حقوق یا پاداش را نخواهند داشت.
 
این در شرایطی است که مسئولان وزارت اقتصاد و به تبع آن بیمه ایران در اقدامی آشکار، به نقض این دستور رئیس جمهور پرداخته و طبق اسناد به دست آمده  2 تن از اعضای هیئت مدیره بیمه ایران را که در دوره مدیریت قبلی از جایگاه معاونت برکنار شده بودند، در دوره مدیریت محسن پورکیانی با سفارش وزیر اقتصاد به معاونت های قبلی بازگردانده شدند.
 
این در شرایطی است که رئیس جمهوری به صراحت از مخالفت خود با انتخاب مدیران ستادی به عنوان عضو هیئت مدیره مجموعه های مختلف دولتی سخن گفته است.  
 
اپیزود اول/ انتصاب عضو هیئت مدیره در معاونت فنی
 
یکی از اولین اقدامات پورکیانی رئیس جدید بیمه ایران، انتصاب حیدری به عنوان معاون فنی شرکت بیمه ایران بود.
اهمیت معاونت فنی در مجموعه بیمه ایران از آن جهت است که این معاونت ارتباط نزدیکی با شبکه فروش دارد. چراکه این شبکه رقمی بالغ بر 700 میلیارد تومان در سال درآمد برای بیمه ایران دارد و از طرفی نیز 10 هزار شبکه وجود دارند که تنها 20 – 30 نفر از این 10 هزار شبکه جزو فعالان عرصه فروش در بیمه ایران به شمار می روند.
 
این بدان معناست که از یک شبکه 10 هزارتایی، تنها 20 تا 30 نفر هستند که بهترین بهره را می برند و گفته می‌شود این 20 تا 30 نفر نیز به صورت مستقیم با معاون فنی شرکت در ارتباط هستند و 85 درصد از فروش بیمه ایران نیز از طریق همین شبکه است برخی معتقدند که  در حال حاضر حیدری به عنوان معاون فنی به دنبال 100 درصدی کردن فروش بیمه ایران از طریق شبکه فروش است.
 
با توجه به این اطلاعات است که می توان به این نتیجه دست یافت که چرا یک عضو هیئت مدیره برای رسیدن به معاونت فنی تمام تلاش خود را به کار می گیرد و در شرایطی که در دوران مدیریت سابق از این پست برکنار شده بود، بلافاصله با حضور رئیس جدید و با دستور وزیر، بار دیگر این عضو هیئت مدیره در اقدامی غیر قانونی و در مغایرت با دستور رئیس جمهور به عنوان معاون فنی بیمه ایران منصوب می شود.
 

 
اپیزود دوم/ انتصاب عضو هیئت مدیره در معاونت برنامه ریزی و نوآوری
 
افتخاری دیگر مدیری است که پس از آنکه از سوی مدیرعامل قبلی از پست معاونت برنامه ریزی کنار گذاشته شده بود، در دوره جدید با حکم رئیس جدید بیمه ایران و سفارش وزیر اقتصاد به این سمت بازگشت.
 
معاونت برنامه ریزی و نوآوری یا همان IT که نبض و گلوگاه شبکه های بانکی و موضوعات مالی هر مجموعه به شمار می رود، این روزها شاهد بازگشت افتخاری به این سمت بوده است.
 
فردی که در 6 ماه پایانی سال 94 بدون مجوز مدیر عامل وقت رقمی بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان دستور خرید، آن هم بدون اطلاع مدیر عامل شرکت داده است. حالا نیز این فرد به همراه حیدری پس از برکناری در دوره مدیریت قبلی و بر اساس شنیده ها با سفارش وزیر به کار بازگشته اند.
 
 

 
البته اخباری هم  از بیمه ایران در خصوص برخی قراردادهای شبکه ای، خرید تلفن های مدل آمریکایی و اجازه دستگاه های کامپیوتری از یک شرکت خاص به دست آمده که در آینده جزئیات آنها منتشر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 434030
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *