۰
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش

پیگیر وام دانشجومعلمان ماده ۲۸ هستیم/ پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی نگران «آزمون جامع» نباشند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جنبه‌های مثبت آزمون جامع بسیار است گفت: به دانشجویان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی توصیه می‌کنم که نگران آزمون جامع نباشند.
پیگیر وام دانشجومعلمان ماده ۲۸ هستیم/ پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی نگران «آزمون جامع» نباشند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پروش خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه(ماده 28)، اظهار داشت: مقرر شده است که بخشی از هزینه‌های دوره آموزشی از طریق وام اخذ شود که بخش معاونت توسعه مدیریت در حال پیگیری این امر در بانک‌هاست و این موضوع محقق می‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نگرانی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از آزمون جامع، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها مرجع تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است و این دانشگاه به 2 صورت آموزش به دانشجو معلمان طی دوره چهار ساله و نیز دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها طی دوره یک ساله، نیرو تربیت می‌کند.
سلیمی جهرمی ادامه داد: مقرر شده است که هر 2 گروه، بعد از طی دوره آموزشی، یک آزمون ارزیابی پایانی داشته باشند تا بعد از کسب حد نصاب لازم، گواهی صلاحیت حرفه ای که مجوز ورود به کلاس درس است به آنها داده شود.
وی با بیان اینکه ارزیابی نهایی به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: این ارزیابی به صورت کتبی، عملکردی و فعالیت‌هایی که دانشجو در طول دوره تحصیل و آموزش داشته است بوده و خیلی مشکل برای این موضوع نیست و دانشجویان می توانند از سد آن بگذرند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اگر دانشجویی حد نصاب لازم در این آزمون را کسب نکند، تکلیفش چیست؟»، تصریح کرد: این آزمون، جنبه کیفیت بخشی به کار است که هم برای دانشجویان و هم برای دانش‌آموزان مفید است و جنبه‌های مثبت آن بسیار است.
وی با بیان اینکه رویکرد ـموزش و پرورش این است که دانشجویان بتوانند آموزش‌های معلمی را که گذرانده‌اند، کاربردی کنند، افزود: به دانشجویان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، توصیه می‌کنم که نگران آزمون جامع نباشند و اگر حد نصاب لازم را کسب نکنند به آنها فرصت داده می‌شود و با پروژه و یا اقدامات دیگری، کمکشان می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید.
انتهای پیام/خبرگزاری فارس
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 433906
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *