۰
کارشناس مسائل خاورمیانه:

بیانیه اخیر سردار سلیمانی کاملا انسانی و انقلابی بود/ سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض حقوق شهروندی بین الملل است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اقدام سردار قاسم سلیمانی یک اقدام کاملا انسانی است زیرا سلب تابعیت از یک شهروند در حقیقت با منشور سازمان ملل مغایرت دارد.
بیانیه اخیر سردار سلیمانی کاملا انسانی و انقلابی بود/ سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض حقوق شهروندی بین الملل است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از مرصاد، بیانیه اخیر سردار قاسم سلیمانی و هشدار به رژیم آل خلیفه در خصوص رهبر شیعیان این کشور، اقدامی کم نظیر در تاریخ غرب آسیا بود که واکنش های متعددی را به همراه داشت.
 
این اقدام از آنجایی که در یک زمان حساس و تاریخی انجام شده است، دارای اهمیت های فراوانی است.
 
در همین خصوص حسن هانی زاده در گفتگو با مرصاد، اظهار داشت: اقدامات اخیر رژیم آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین به نقطه جنون آمیزی رسیده است و راه هرگونه سازش میان حاکمیت و ملت بحرین بسته شده است.
 
بیانیه سردار سلیمانی انقلابی بود
 
وی با بیان اینکه اقدام اخیر آل خلیفه یعنی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از رهبران شیعیان بحرین نزد افکار عمومی تاثیر منفی گذاشته است، گفت: اقدام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس یک عمل کاملا انقلابی و به موقع بوده است تا رژیم آل خلیفه نسبت به اقدامات خود علیه شیعیان تجدید نظر کند.
 

 
وی افزود: با توجه به اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم با روح قوانین بین الملل از جمله منشور حقوق بشر و ماده 19 حقوق شهروندی بین الملل مغایرت دارد، لذا اقدام سردار قاسم سلیمانی یک اقدام کاملا انسانی است زیرا سلب تابعیت از یک شهروند در حقیقت با منشور سازمان ملل مغایرت دارد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: رژیم آل خلیفه بایستی در خصوص اقدام خود تجدید نظر کند در غیر این صورت مردم بحرین شیوه های تهاجمی تری در مقابل رژیم آل خلیفه اتخاذ کرده و این مسئله برای منطقه چالش جدی ایجاد خواهد کرد.
 
آل خلیفه در انزوای سیاسی قرار دارد
 
هانی زاده در خصوص نقش آل سعود در موضوع سلب عضویت شیخ عیسی قاسم گفت: رژیم آل سعود از 5 سال گذشته تاکنون با اعزام 2 گردان کماندویی به بحرین، در سرکوب مردم بحرین نقش مستقیمی داشته است و رژیم آل خلیفه تحت فشار آل سعود اقدام به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم کرده است.
 
وی خاطر نشان کرد: این مسائل نشان می دهد که رژیم آل خلیفه به شدت در انزوای سیاسی قرار گرفته است و افکار عمومی مخصوصا مسلمانان و شیعیان جهان علیه رژیم های آل خلیفه و آل سعود هستند.
انتهای پیام/راه دانا
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 433566
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *