۰
تسنیم خبر می‌دهد

مرغ ۷۰۰ تومان گران شد

دبیر اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ در روز گذشته به یکباره ۷۰۰ تومان افزایش یافت و به رقم ۷۴۰۰ تومان رسید که امروز نیز این شرایط ادامه دارد.
 مرغ ۷۰۰ تومان گران شد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در روز گذشته به 7400 تومان رسید که این رقم در روز چهارشنبه 700 تومان ارزانتر بود. 
وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت ناگهانی مرغ در بازار مصرف گفت: با توجه به ضرر و زیانی که مرغداران در طی ماه‌های گذشته داشتند میزان جوجه‌ریزی را در اردیبهشت‌ کاهش دادند تا با کاهش عرضه این محصول به بازار بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کنند. 
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: مرغداران براساس وضعیت رکودی در سالهای گذشته در اواسط ماه رمضان مواجه می‌شدند در سالجاری هنگام جوجه‌ریزی 30 تا 40 درصد از تولید را کاهش دادند.
یوسف‌خانی تصریح کرد: در این شرایط مرغداران نیز کمی از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند و از میزان عرضه محصولات خود به بازار کاسته‌اند تا قیمت این محصول افزایش بیشتری یابد. 
وی اظهار داشت: تولید مرغ در کشور ما با وجود اینکه از حجم بالایی برخودرار است نظم و نظام مناسبی ندارد به طوری که مرغداران در 10 ماهه سال مجبور به فروش محصول خود به نرخی کمتر از قیمت واقعی و تمام شده هستند و تا فرصتی به دست می‌آورند مانند فردی که زخمی باشد قیمت‌ها را بالا می‌برند.
دبیر اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی یادآور شد: مرغداران تنها در 20 درصد 365 روز سال می‌توانند از فروش خود سودی به دست آورند که در این مواقع مردم با قیمت‌های بالای مرغ در بازار مواجه می‌شوند اما در نهایت باید اذعان داشت که برنده نهایی در این ارتباط (مردم) هستند.
یوسف‌خانی گفت: نرخ هر کیلوگرم مرغ در میدان بهمن و کشتارگاه 6 هزار و 900 تومان ، تحویل درب مغازه 7 هزار تومان، نرخ فروش آن برای مصرف کننده 7 هزار  و 400 تومان و نرخ مرغ زنده 4 هزار و 900 تومان است.
وی در پایان در خصوص نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 4 هزار و 100 تا 4 هزار و 200 تومان است که براین اساس نرخ هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه باید 6 هزار تومان و برای مصرف کننده 6500 تومان باشد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 433351
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *