۰

دستگیری یک ایرانی در «کلرادو» به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران

مقامات فدرال یک شهروند ایرانی را اوایل هفته به اتهام قاچاق قطعات هواپیما از آمریکا به ایران و نقض‌ تحریم‌های آمریکا در «کلرادو» دستگیر کردند.
دستگیری یک ایرانی در «کلرادو» به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما، کانال تلویزیونی «دنور» گزارش کرد که مقامات فدرال، یک ایرانی به نام «منصور مقتدری زاده» را روز شنبه هفته جاری در «دنور» مرکز ایالت «کلرادو» به اتهام قاچاق کالا برای ایران دستگیر کرده‌اند. 
طبق این گزارش، دادستان‌ها روز دوشنبه (دیروز) در یک کیفرخواست 39 فقره‌ای فدرال، مدعی شدند که مقتدری زاده قطعات هواپیما و دیگر تجهیزات مورد استفاده صنعت هوانوردی را در بازه زمانی 2005 تا 2007 از آمریکا به ایران قاچاق کرده و در واقع در آن زمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.
دادستان‌های آمریکایی این کیفرخواست را در سال 2010 مطرح کرده‌اند. مقتدری‌زاده که یک شهروند ایرانی است، اخیراً برای دریافت روادید سفر به آمریکا به منظور مراسم فارغ‌التحصیلی یکی از اعضای خانواده‌اش در «دنور» درخواست داده بود.
مقتدری‌زاده بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته وارد فرودگاه بین‌المللی «دنور» شد و به چندین نفری که منتظر ورود او بودند پیوست.
طبق اسناد دادگاه، مقامات دولت فدرال روز شنبه مقتدری‌زاده را در کلرادو دستگیر کردند. کیفرخواست مدعی است که مقتدری‌زاده کالاهایی را در آمریکا از طرف مشتریانی «از جمله کاربران نظامی در ایران» تهیه کرده بود.
کیفرخواست، مقتدری‌زاده را به قاچاق عقربه نشان دهنده مسیر هوایی، صفحات و میله‌های فلزی هواپیما، رنگ استتار، درزگیر، رزین و مواد شیمیایی و دیگر اقلام ساخت آمریکا برای استفاده در ایران متهم کرده است. این کیفرخواست می‌گوید که فرد مظنون و شرکت وی، اسناد حمل و نقل ساختگی برای برخی از این اقلام ایجاد کرده بودند.
طبق این گزارش، مقتدری‌زاده قرار است روز 16 ژوئن (27 خردادماه) بار دیگر در دادگاه فدرال حاضر شود. وکیل وی حاضر نشد در خصوص اتهاماتی که در جلسه اول دادگاه مقتدری‌زاده در بعدازظهر روز گذشته مطرح شد، حرفی بزند.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 433200
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *