۰

امروز جای پای رشادت ها و دلاوری های سردار سلیمانی در جای جای خاورمیانه به چشم میخورد/نمی گذاریم به راحتی پول ایران از حلقوم امریکایی ها فرو برود/هرکجا که ما مشکل داشتیم، سپاه پیشتاز حل آن مشکل بود

رئیس جمهور در جمع مردم کرمان گفت:امروز اگر جای جای ایران، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین نگاه کنیم می توانیم جای پای رشادت و دلاوری‌های سردار سلیمانی را مشاهده کنیم.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از  آرمان کرمان؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور  ظهر امروز در مصلی امام علی (ع)  کرمان در جمع مردم این استان گفت: امروز روز بسیار به یادماندنی برای من و هیئت دولت است که در میلاد سومین امام  شیعیان مهمان مردم کرمان هستیم و این برای ما یک  افتخار است.
روحانی ضمن اشاره به نقش پر رنگ  کرمان در تاریخ ایران و به ویژه انقلاب اسلامی اظهار کرد: کرمان بهشت معادن ایران است.
وی در ادامه با درود به شهدای استان کرمان به ویژه شهید محمدجواد باهنر تصریح کرد: شهید باهنر،مرد ادب، علم، اخلاق است.
رییس جمهور  با تأکید بر اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از افتخارات استان کرمان و کشور است؛ عنوان کرد: آشنایی و رفاقت من با سردار سلیمانی از دوران جنگ تحمیلی است  در آن زمان لشکر ثارالله در حد یک تیپ بود که امروز یکی از  لشکرهای   پر قدرت در کشور است و در سال های متمادی امنیت شرق کشور را برعهده دارد.
این مقام مسئول متذکر شد: امروز اگر جای جای ایران، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین نگاه کنیم می توانیم جای پای رشادت و دلاوری‌های سردار سلیمانی را مشاهده کنیم.
حجت الاسلام  حسن روحانی با اشاره به سالروز ولادت امام  حسین (ع) ابراز کرد:این امام همام و برادر بزرگوارش به عنوان دو سبط پیامبر محبوب همه مسلمانان در سراسر جهان هستند و وجود امام سوم که همواره راهنمای ما در روزهای سختی بود و مسیر جهاد و مجاهدت را به ما آموخت، پرچمدار سرافراز آزادگی انسان ها بود.
وی با اشاره به روز پاسدار اذعان کرد: سپاه از ابتدای  انقلاب  تا به امروز همواره در مشکلات، سختی ها و معضلاتی که برای این کشور به وجود آمده بود، به عنوان نیروی پیشتاز این ملت برای حل معضلات کشور ورود پیدا کرده است و در سال های آغازین انقلاب که سختی و مشکلات در برابر گروهک ها و توطئه قدرت های بزرگ وجود داشت  سپاه پاسداران به عنوان  نیروی عظیم کشور را حراست و حفاظت کرد.
رییس جمهور با  یادآوری جنگ ناروا و ظالمانه‌ای که در ۸ سال دفاع مقدس  بر ما تحمیل شده بود؛ بیان کرد: سپاه به عنوان نیروی قدرتمند و در کنار خود بسیج به عنوان نیروی عظیم مدافع از این مرز و بوم و کشور را بر عهده گرفتند و هرکجا مشکی وجود داشته، سپاه پیشتاز حل آن مشکل بود ؛ امروز هم سپاه نه تنها بار مسولیت امنیت کشور را در کنار ارتش، نیروی انتظامی و بسیج بر دوش دارد، بلکه بار امنیت کشورهای دیگری که از ما درخواست مساعدت می کنند، را  نیز در کمال رشادت بر عهده گرفته است.
روحانی با  بیان اینکه  ما  به عنوان یک ملت بزرگ باید موقعیت شناس، وقت شناسی، عالم به زمان باشیم ؛ گفت :بر همین  اساس می توانیم  حداکثر استفاده و بهره برداری از شرایط زمان را داشته باشیم  چرا که همه ملت‌ها و به ویژه برای ما که در یک شرایط ویژه و در منطقه‌ای خاص قرار داریم مشکلات بروز پیدا خواهد کرد.
این مقام مسئول در ادامه افزود:  جناح بندی، دسته بندی و حزب‌ها در دوران رقابت شرایط خوبی را به وجود می‌آورند و در سایه رقابت حزبی می‌توانیم بهترین‌ها را شناخته و پای صندوق آراء با آگاهی و بینایی بهتر افراد شایسته تر را برای پذیرفتن مسوولیت انتخاب کنیم.
وی  خاطر نشان کرد: اما وقتی دوران رقابت انتخاباتی تمام می شود، دیگر بحث جناح بندی، رو در روی هم قرار گرفتن و رقابت های ناصحیح انجام دادن، به پاین خواهد رسید و پس از انتخابات، دیگر روز وحدت است و امروز روزی است که همه باید در صف واحد قرار گیریم.

حجت الاسلام روحانی با  بیان اینکه  امروز روزی است که مجلس و دولت باید در کنار هم به مشکلات مردم بپردازند؛ تصریح کرد:امروز دیگر مردم نه از دولت توقع اختلاف دارند و نه از مجلس. مردم از دولت و مجلس می خواهند بعد از آنکه ملت به مسولیت خود به خوبی عمل کرده و با نشاط در انتخابات شرکت و سال‌ها سختی‌ها را به جان تحمل کردند، با همکاری، همفکری و در کنار یکدیگر قرار گرفتن، مشکلات مردم را حل کردن است.
رییس جمهور در ادامه گفت: بنده به مجلس دهم بسیار امیدوارم  و این مجلس  از  روزهای آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و انتظار ما این است که دولت و مجلس در کنار هم و همسو با یکدیگر برای رفع مشکلات ملت غیور ایران تلاش کنند.
این مقام مسئول ضمن بیان اینکه امروز از پیچ سخت تاریخی با هدایت های رهبر معظم انقلاب و با کمک یکدیگر  عبور کرده ایم؛ اظهار کرد: همگان در این دوران با اتحاد مردم و کمک دو قوای دیگر توانستیم  از این  پیچ تاریخی به خوبی عبور کرده و باید از این دوران نهایت استفاده را کنیم.
روحانی با  اشاره به برجام ابراز کرد:دیروز در سراسر دنیا دشمنان ما به راحتی می‌توانستند ایران هراسی کنند و علیه ایران سخن بگویند و از تهدید ایران سخن به میان آورند اما امروز بهانه جویی‌های آنها آنقدر کم شده که سخن آنها نفوذی در میان افکار عمومی جوامع مختلف و کشورهای مختلف ندارد.
وی عنوان کرد: امروز روزی است که بعد از برجام مجبور نیستیم برای خریدمان بدون رقابت، فقط به یک یا دو کشور مراجعه کنیم تا هر جنسی را با هر کیفیت و هر قیمتی به ما تحمیل کنند هم اکنون میدان رقابت پیش روی ما باز شده و ده‌ها کشور اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در ایران کرده‌اند.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: دیروز حتی پول خودمان که در حساب‌های ما و جزو ذخایر بانک مرکزی ایران بود را مسدود می کردند و حتی برای سرمایه گذاری در ایران دهها شرط قائل بودند اما امروز متاسفانه عده‌ای گویند برجام چکار کرده است؟ من به شما می گویم که برجام دست ما را برای فعالیت‌های مختلف باز کرده است به طوری که در طی سه ماه گذشته از برجام،  ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در کشور آغاز شده است.
حجت الاسلام حسن روحانی ضمن بیان اینکه امروز مشغول ساز و کار برای عملیاتی کردن و اجرایی کردن قرار دادها و البته صدها قرارداد دیگر مذاکره شده با دنیا هستیم، ابراز کرد: امروز شرایط برای حرکت ملت ما آغاز شده است و امروز روزی است که باید با وحدت و اتحاد دست به دست هم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد دهیم.
وی  افزود: دولت ناچار است بار اهمال و خطای سال‌های گذشته رانیز بر دوش بگیرد و گذشتگان به خطا و اشتباه ۲ میلیارد دلار از پول این مردم را در اختیار امریکا قرار دادند و در سال ۸۶ تا ۸۷، ۱۰ ماه فرصت طلایی برای اینکه بتوانند این پول را از دست امریکایی‌ها برهانند از دست دادند و حال اینکه چرا این موضوع انجام نشده است، سوال بزرگی برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه کمیته ای برای بررسی این موضوع در دولت تشکیل شده است؛ عنوان کرد:به زودی گزارش این کمیته را به اطلاع مردم شریف ایران خواهیم رساند تا مردم ایران از اهمال گذشتگان با اطلاع شوند.
روحانی  با تأکید بر اینکه  ما نخواهیم گذاشت که این پول و این مال که متعلق به بانک مرکزی و از آن ملت ایران است، به راحتی از حلقوم امریکایی ها فرو برود، خاطر نشان کرد: ما در آینده نزدیک این پرونده را به دادگاه بین المللی خواهیم برد تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی و بانکی بازگشته و مال ملت به خزانه ملت برگردد و در این راستا نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه باید اتحاد و یگانگیمان را حفظ کنیم ؛ گفت: همه ما در کنار یکدیگر گوش به فرمان رهبری خواهیم بود و دست به دست هم خواهیم داد تا این کشور را به آبادانی و توسعه برسانیم.
این مقام مسئول در ادامه افزود:  انتخابات با حضور پرشور شما به صورت افتخارآمیز تمام شده است و امروز روزی فرصت و استفاده از فرصت ها از شرایط دیروز است و امروز باید خودمان را برای یک حرکت بزرگ آماده کنیم.
رئیس جمهور  با اشاره به اینکه  کشور دارای مشکلات فراوانی است؛ ابراز کرد: با این شرایط  در کنار آن توانمندی‌های فراوانی نیز دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کنیم  و همان طور که  می دانیم یکی از معضلات بزرگ کشور مسئله آب است که هم برای کرمان و هم برای فلات مرکزی و برای بسیاری از استان های کشور، مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است  که انشاءالله این دولت کار را برای حل معضل آب استان کرمان با همه توان دنبال خواهد کرد.
روحانی به طرح‌های دولت برای حل مشکل آب استان کرمان اشاره کرد و گفت: برخی از طرح های دولت برای حل بحران آب استان کرمان،  کوتاه مدت و سه یا چهارساله خواهند بود و برخی دیگر بلندمدت هستند اما در مجموع با کمک کارآفرینان و سرمایه گذاران خصوصی و حمایت دولت مشکل آب استان کرمان را در آینده نزدیک حل خواهیم کرد.
این مقام مسئول  خاطر نشان کرد:با در اختیار قرار دادن ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با به کمک طرح های استان خواهیم آمد و  در استان کرمان که بهشت معادن ایران است باید معادن را آبادتر و سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه انجام دهیم.
حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه افزود: بخش‌هایی از این استان دارای فقر و مشکلات فراوان است و دولت برای بخش‌هایی که آسیب پذیری‌های بیشتری دارند، فعالیت خود را آغاز کرده و برای رفع مشکلات کار را ادامه خواهد داد.
رییس جمهور بیان کرد: در کنار مسئله آب، به بحث کشاورزی، آبیاری نوین و اقداماتی که باید در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای حل بحران آب استان انجام دهیم، در شورای عالی استان تبیین خواهیم کرد و مردم کرمان را برای رفع مشکلاتشان تنها نخواهیم گذاشت.
این مقام مسئول  در ادامه به سفر خود به کرمان و طرح‌های قابل افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر ۴۰ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر  ۹۶۸ میلیارد تومان برای سال جاری و آینده اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و این طرح‌ها و پروژه‌ها به غیر از طرح هایی است که به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان شروع به کار خواهد شد.
حجت الاسلام روحانی در پایان  با اشاره به ۵ هزار میلیارد تومان طرح‌های آماده به کار با بخش خصوصی، بانک ها خاطر نشان کرد: انشاء الله با تلاش و وحدتی که در استان وجود دارد، امام جمعه ای که دلسوزانه و استانداری که تلاشی فعال برای حیات استان دارد، شاهد استان کرمانی با شرایطی بهتر از امروز خواهیم بود و دولت و ملت در کنار هم برای احیاء همه پتانسیل ها و ظرفیت های استان تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 432589
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *