۰

امنیت یکی از ارکان مهم است / اگر قدرت و توان نیروهای مسلح و امنیتی نبود پیشرفت امروز را نداشتیم

روحانی در دیدار با علما،ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان گفت: بحمدلله امنیت که یکی از ارکان مهم است، در کشور ما وجود دارد و باید از تمام نیروهای مسلح و امنیتی تشکر کنیم و اگر قدرت و توان نداشتیم، کشور پیش نمی رفت.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز محل حسینیه ثارالله کرمان در دیدار با علماء، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان ابراز کرد:خداوند را شاکرم که به دولت یازدهم این توفیق را داد که در روزهای مبارک سوم و چهارم شعبان میهمان مردم استان کرمان و  کریمان این دیار باشیم.
رییس جمهور در ادامه تصریح کرد: خاطره من از علماء، طلاب و فضلا در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطره خوشی بوده و کرمان همواره به عنوان دیاری که دلیران، شجاعان، فرهیختگان، عالمان، عرفا و بزرگان از آنجا به پا خواسته اند، در حافظه تاریخی ملت ایران است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری و اعلام اینکه به کرمان سفر می کنند؛ اظهار کرد: ایشان با بیان خاطراتی از حضور در استان کرمان فرمودند«اگر قرار باشد جز تهران، قم و مشهد، شهر دیگر جایی را برای زندگی انتخاب کنم، آنجا کرمان است».
این مقام مسئول  با بیان اینکه دوران انقلاب  روزهای بسیار پر فراز و نشیبی بود، عنوان کرد: شاید کسی باور نمی کرد امامی که یک روز تنهای تنها بود و یاران قلیلی دور ایشان را گرفته بودند، با رهبری او در برابر رژیم تا دندان مسلح و در برابر حمایتی که همه قدرت های جهانی از آن رژیم می کردند، این انقلاب عزیز ما به پیروزی برسد.
روحانی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس هم که روزهای بسیار سختی بر مردم ما گذشت، رزمندگان ما بسیار با شهامت عمل کردند شاید به ظاهر دستان رزمندگان ما خالی بود اما قلب آنها مالامال از عشق به خدای بزرگ و خاندان رسالت بود.
وی  اذعان کرد: همه کسانی که جبهه را از نزدیک لمس کردند و شب عملیات را در خاطرنشان دارند، می دانند که جوانان عزیز، سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مختلف ما و ملت کار بزرگی به انجام رساند و راه و رسم امام حسین و ایثار و فداکاری ایشان شمع راه ما بود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه همه می دانیم که در دوران دفاع مقدس با چه فراز و نشیبی مواجه بودیم؛ گفت: کشورهای مختلف، مدرن ترین سلاح ها و تانک ها را به صدام داده و هر روز به او اطلاعات می دادند، اما ایمان و انگیزه جوانان ما، عملیات‌هایی همچون بیت المقدس،  خیبر و ... را به ثمر نشاند و حال جای سوال دارد که اگر شمع فروزان و مسیری که خاندان رسالت به ویژه امام حسین علیه السلام برای ما روشن کرده بودند نبود، ما موفق می‌شدیم؟
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هرکس که  با امام حسین (ع)  آبرومند است ؛ افزود: هر جا که در مسیر آن حضرت رفتیم، سرافراز بوده ایم  و وحدت و ایستادگی مردم توانست ما را در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس موفق کند و خاندان رسالت و ائمه علیهم السلام توانستند راه را به ما نشان دهند .
وی گفت: امروز نیز بعد از برجام، انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله برگزار شد و مردم ما افتخار بزرگی آفریدند و به دنیا گفتند، ما اگر مشکل و اختلاف سلیقه داریم، پای صندوق رای حضور پیدا خواهیم کرد و آن صندوق گره ما را باز خواهد کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی ضمن تأکید  بر اینکه ملت ایران هرگز روبه روی هم نخواهند ایستاد و آبروی یکدیگر را لگدمال نخواهند کرد؛یادآور شد: همانطور جنگ مردانه لذت بخش است، رقابت سالم و مردانه نیز لذت بخش است و فرق ما با دنیا نیز در همین یک کلمه است و افتخار این است که ما در چهارچوب اخلاق اسلامی حرکت کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه اگر در چهارچوب اخلاق اسلامی حرکت کردیم، انتخابات ما نسبت به همه دنیا ممتاز خواهد بود؛ ابراز کرد: یکی از راه های کسب این اخلاق، پیدا کردن الگوی درست است و در جامعه ما فرهیختگان و بزرگان زیادی هستند، اما هیچ الگویی بالاتر از خاندان رسالت نیست و این بزرگواران بهترین الگو و بزرگ ترین سرمایه ما هستند.
رئیس جمهور با طرح این سوال که چه کار باید انجام دهیم ؛ خاطر نشان کرد: بازگشت به عقب مفهوم ندارد و قطعا مقصد ما اینجا نیست و اگر این پایان راه بود، مفهومی نداشت که دیگر امروز بحث کنیم و برنامه پنج و یا 20 ساله آینده را تنظیم کنیم. پس باید آینده نگر باشیم.
روحانی متذکر شد:در اقتصاد مقاومتی دو امر درون زا و برون زایی بسیار مهم می باشند چرا که اقتصاد را بدون رابطه با دنیا نمی‌توان به پیشرفت مطلوب رساند و نمی‌توان انتظار سرعت لازم را از آن داشت و اگر اقتصاد تنها برون نگر باشد، این خطر وجود دارد که روزی با انجام حرکت‌هایی غیر مستقیم، ما را فلج کنند و از سوی دیگر نیز اگر همه چیز وصل به بیرون باشد خیلی خطرناک خواهد بود.
وی ضمن  بیان اینکه اگر بگوییم همه چیز در درون باشد پیشرفت ما محدود خواهد بود؛ عنوان کرد:هم باید متکی به خود و درون زا باشیم و تولید را به حرکت آورده و رونق را به وجود بیاوریم و هم باید با دنیا رابطه داشته باشیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت و توسعه قابل توجهی باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به دوران سپری شده از دولت یازدهم گفت:بعضی موارد در این مدت که در ابتدا بسیار بغرنج و پیچیده به نظر می آمد، با کمک مردم، اندیشمندان و صاحب نظران حل و یا گام‌های موثری را در آن زمینه برداشته‌ایم و در سال جاری تورم را تک رقمی خواهیم کرد .
روحانی در ادامه افزود: تقریبا از 70 سال قبل، روند کاهنده تورم به طور مستمر و متوالی جز در دولت یازدهم، دیگر نبوده است و در زمینه شکستن رکود نیز، در سال 93 توانستیم این غول را به زانو در آوریم و رشد سه درصدی در اقتصاد کشور داشته باشیم و از اواسط سال 93، فشار کاهش قمیت نفت بر کشور آغاز شد و با سختی های بسیار زیادی در این حوزه وارد سال 94 شدیم که به جرات می توان گفت که سال گذشته، سال بسیار سختی برای کشور بود و همه کشورهای تولیدکننده با مشکلات عجیبی در حوزه نفتی روبه رو شده بودند.
وی با تأکید بر اینکه در سال جاری باید با یک تجدید قوا وارد میدان عمل شویم؛ بیان کرد: انشاءالله همه دولت با تمام توان پای کار خواهند آمد تا بتوانیم تا به یک رشد پنج درصدی در اقتصاد دست پیدا کنیم که  رسیدن به رشد و رونق اقتصادی و توان رقابت با دنیا در گروی فراهم کردن زمینه‌های لازم است.
رئیس جمهور گفت: بحمدلله امنیت که یکی از ارکان مهم است، در کشور ما وجود دارد و باید از تمام نیروهای مسلح و امنیتی تشکر کنیم و اگر قدرت و توان نداشتیم، کشور پیش نمی رفت و در شرایط امروز و منطقه‌ای که در آن بسر می‌بریم، باید همه توان را در کنار هم قرار داده و متحد باشیم. اشکال ندارد اختلاف نظر باشد، اما امروز روزی است که باید با وحدت و انسجام از همه توانمان استفاده کنیم.
حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه  در استان کرمان زمینه های بسیار فراوانی از جمله خاک بسیار مستعد، مردم کوشا، کارآفرین و سختکوش وجود دارد؛ اذعان کرد: اعداد و ارقام اعلام شده زا سوی مسئولین استانی، نشان می دهد استعداد زیادی در این استان وجود دارد و باید در کنار این استعدادهها و ظرفیت‌ها بتوانیم از کارآفرینان فراوانی که در داخل و خارج کشور مشغول به فعالیت هستند، استفاده کنیم.

این مقام مسئول مدیریت استانی را امری  بسیار مهم دانست و تأکید کرد: وحدت  و  راه اعتدالی که امام جمعه و استاندار کرمان دنبال می کنند، بسیار مهم است و  لذا باید همه دست به دست هم داده و از توان استان کرمان استفاده کنیم و دولت نیز توان خود را به کار خواهد گرفت تا آنچه که در این سفر به مردم وعده خواهیم داد، اجرایی کنیم.
روحانی با اشاره به برنامه دولت یازدهم گفت:هر آنچه که در سفرهای استانی قول خواهیم داد ظرف مدت دو سال اجرا خواهد شد و در استان کرمان نیز هر چه اعلام خواهیم کرد در سال های 95 و 96 اجرا خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم باید از توان و استعداد خود استفاده کنند؛ کرمان استانی توانمند از لحاظ علم، فداکاری، قدرت تصمیم گیری و مدیریت خوب اجرایی است و انشاءالله بتوانیم به نقطه ای برسیم که شرایط خوبی نه برای زندگی خود، بلکه برای نسل های آینده و فرزندانمان فراهم کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر همه دستگاه ها و مردم خود را متعهد بدانند  باید به  رشد پنج درصدی در اقتصاد کشور دست پیدا کنیم؛ اظهار کرد:بر همین اساس قطعا خواهیم توانست به رونق اقتصادی برسیم زیرا کشور ما کشور امنی و با موقعیت ژئوپلتیکی خاصی را داراست .
حجت الاسلام حسن روحانی در پایان با بیان اینکه درس امام حسین علیه السلام ایثار و فداکاری در راه هدف است؛خاطر نشان کرد:ما می توانیم یک حرکت بزرگ انجام داده و ایران و کرمان را آباد کرده و همه کشور را به حرکت در آوریم که تنها راهش اخلاق اسلامی است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 432584
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *