۰

حمایت 181 نماینده از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم/لاریجانی:منافع ملی جای اعمال گرایش‌ جناحی نیست/موحدی‌کرمانی: مبنای کار نمایندگان پیروی از خط امام و رهبری باشد

نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم شامل نمایندگان منتخب اصولگرا و مستقل مجلس دهم در حالی عصر امروز به کار خود پایان داد که طبق گفته یوسفیان‌ملا 181 نفر از منتخبان از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم حمایت کردند.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، همایش فراکسیون فراگیر منتخبان مجلس دهم (منتخبان اصولگرا و مستقل) از حدود ساعت 14:30 با حضور و سخنرانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
 

 
*لاریجانی: رهبر انقلاب کشور را از بحران‌ها عبور داد و ما مسلک ایشان را راه خود می‌دانیم
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست منتخبان اصولگرا و مستقل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با تشریح مبانی کار تشکل‌های انقلابی و با اشاره به اهتمام شهید بهشتی به مانیفست در کار حزبی، اظهار داشت: اولین مبنا، اسلام ناب محمدی است یعنی همان قرائت حوزه‌های علمیه.
وی با تاکید بر لزوم استقلال مکتبی آن را کلید حل مسئله عنوان کرد و افزود: پیش از انقلاب جریانات اسلامی به وجود آمدند که انقلابی هم بودند اما شهید مطهری‌ها و مفتح‌ها را درو کردند چرا که به دنبال اسلامی بودند که از روحانیت جدا شده بود.
لاریجانی از قانون اساسی به عنوان دیگر مبنای کار حزبی و تشکلی در ایران یاد کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی حوادث مختلفی رخ داد که اگر ولایت فقیه نبود مشکلات ما بیش از این می‌شد.
وی ولایت فقیه را رکن انقلاب خواند و با یادآوری اینکه ما در حوادث انقلاب و جنگ زیر بیرق امام (ره) بودیم اظهارداشت: اتمام جنگ هم به دست ولی فقیه بود و کسی غیر از او نمی‌توانست جنگ را تمام کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبری‌های مقام معظم رهبری پس از امام (ره) در حوادث مختلف گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر به 4 کشور می‌خواستند حمله کنند؛ وقتی به عراق حمله کردند با استراتژی درستی که ایران در پیش گرفت در عراق ماندند و سرانجام با خجالت از آن بیرون رفتند.
وی با یادآوری فشار وارد شده بر حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه خاطرنشان کرد: وزرای اطلاعات و خارجه وقت و فرمانده سپاه قدس در جلسه‌ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که من در آن زمان در آن مسئولیت داشتم گزارش‌هایی ارائه دادند که در نهایت بنا شد خدمت مقام معظم رهبری که در مشهد حضور داشتند برسیم و مطالب را عرض کنیم؛ رهبر معظم انقلاب در آن جلسه 5-4 نکته مطرح کردند که موجب تغییر شرایط شد و بعدها سید حسن نصرالله به ما گفت که وقتی نکات رهبری را به جبهه‌ها منتقل کردیم وضعیت تغییر کرد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه کمتر کسی را می‌شناسد که در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز داخلی به اندازه رهبر انقلاب آشنایی داشته باشد، گفت: ایشان کشور را از بحران‌های داخلی عبور دادند و ما مسلک ایشان را راه خود می‌دانیم.
وی با تصریح بر این نکته که باید با تعصب به منافع ملی نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: منافع ملی جای چانه‌زنی و اعمال گرایش‌های جناحی نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در بعضی مقاطع انقلاب گروه‌های سیاسی مرزهای منافع ملی را از منافع جناحی تمیز نداده‌اند و به منافع ملی ضربه می‌زدند، گفت: ما باید در مسیر منافع ملی از خود بگذریم.
لاریجانی با طرح این سوال که میان جریانات سیاسی مختلف مبنای حرکتی خود را چه می‌گذاریم، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که مسئله من اصلاح طلب و اصولگرا نیست بلکه مسئله من انقلابی بودن است و در جای دیگر گفته‌اند که من اصولگرای اصلاح‌طلب هستم.
وی انقلابی گری مسلکی را مایه حیات جریانات سیاسی خواند و با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی‌های کنونی جناحی در کشور بیشتر شبیه کلوپ‌های سیاسی است که دردی را از کشور دوا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اصرار دارند سایه کلوپ‌های سیاسی را به داخل مجلس بیاندازند؛ مگر اینها بیرون از مجلس چقدر تاثیرگذارند؟
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر شما منتخبان ملت تجربیاتی دارید چه نیازی است که پدربزرگ‌ها از بیرون مجلس شما را در زمینه سیاسی راهبری کنند؟
وی با اشاره به اینکه انقلاب نمی‌تواند یک حرکت تاریخ‌مند باشد و روحیه و موتور محرکه‌اش انقلابی بودن است، اظهار داشت: برخی معتقدند انقلاب اسلامی تمام شد و جمهوری اسلامی به جای آن آمده است در حالیکه جمهوری اسلامی کالبدی بر روح انقلابی اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مردمی کردن اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای کار مجلس دهم برشمرد و با تاکید بر اینکه ما چاره‌ای جز فراگیر کردن اقتصاد و دادن آن به دست مردم نداریم، اظهار داشت: در سفری که به ترکیه داشتم آقای اردوغان برنامه 8 سال آینده اقتصادی دولتش را به ما داد که در آن بنا بود صادرات این کشور از 150 میلیارد دلار کنونی به 500 میلیارد دلار برسد در حالی که ترکیه نه نفت و گاز دارد و نه مردم آن از ما باهوش‌ترند با این حال کل صادرات ما به 70 میلیارد دلار می‌رسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در اکثر موارد سیاست‌های اصل 44 به نتیجه نرسید از ضرورت ملزم کردن دولتی‌ها به واگذاری اقتصاد به مردم سخن گفت و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران در این چند سال استراتژی درستی در منطقه داشته در حالیکه اثر کشورها زیگزاگ زده‌اند.
وی ادامه داد: سیاست ایران در عراق این بود که مردم خودشان حاکم باشند و آمریکایی‌ها در اعمال اهداف خود پس از اشغال ناکام شدند.
لاریجانی حمایت از مستضعفان را جهت‌گیری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: این تصور که آمریکایی‌ها اگر در حوزه‌ای دست از دشمنی برداشتند در حوزه‌ای دیگر آن را ادامه نمی‌دهند، ساده لوحانه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 90 درصد بودجه کشور جاری است، تصریح کرد: 500 میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زده داریم که با نرخ تورم زده کنونی بیش از 30 سال طول می‌کشد تا به نتیجه برسد و زمانی که بهره‌برداری می‌شود، کلنگی شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که مجلس در این 2 سال دو بار به دولت اجازه داده که پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: دولت این پروژه‌ها را واگذار نکرد و مرتکب اشتباه شد.
وی اولویت اختصاص منابع در گشایش‌ها پس از رفع تحریم‌ها را کارخانه‌ها برشمرد و با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات منافذ ورود قاچاق به کشور را مشخص کرده بود، اظهار داشت: 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود در این صورت ما چگونه می‌توانیم تولید داخل را راه‌اندازی کنیم.
لاریجانی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بخش گردشگری زیارتی کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: شیب بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی صعودی بوده چرا که با حجم روبه‌رشد بازنشسته‌ها مواجه است.
وی خودکفا شدن در محصولات استراتژیکی را از جمله سیاست‌های مهم نظام برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد: پس از رفع تحریم‌های هسته‌ای ما مشکلات دیگری نیز بر سر راه سرمایه‌گذاری در کشور داریم و ما باید زمینه‌سازی کنیم تا سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران رغبت کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی از کمبود هتل برای گردشگران در کشور سخن گفت و افزود: بعضی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند اما اینقدر شهرداری‌ها برای‌شان مشکل ایجاد کردند که رفتند.
وی مهم‌ترین حوزه برای پایدار نگه داشتن انقلاب را در شرایط کنونی حوزه اقتصادی خواند و گفت: اگر دانشگاه‌های دنیا پول نفت نمی‌گیرند اما در ایران یک بخش از پول نفت را به حوزه صنعت و بخش دیگر را به دانشگاه می‌دهیم.
لاریجانی با اشاره به حضور 12 میلیون حاشیه‌نشین در کشور که با احتساب ساکنین بافت‌های فرسوده در کشور 19 میلیون نفر می‌شوند، تصریح کرد: اکثر این جمعیت به علت ناکارآمدی چرخه اقتصاد در روستا به شهر می‌آیند.
وی با اشاره به رشد کمی و کیفی جریان تروریست در این سال‌ها گفت: داعش در این مدت 30 میلیارد دلار سلاح گرفته است و ما با یک پدیده تروریستی روبه‌رشد مواجه‌ایم که اگر بخواهیم با آن مقابله کنیم باید امنیت خود را تقویت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جلساتی بتواند در حل مشکلات کشور مفید باشد.
* موحدی‌کرمانی: پیروی از خط امام و رهبری مبنای کار منتخبین مجلس دهم باشد
در همایش منتخبین اصولگرای مجلس دهم، پس از خوشامدگویی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به میهمانان، آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به عنوان سخنران جلسه مطالبی را مطرح کرد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این نشست عنوان کرد که منتخبین مجلس دهم باید پیرو خط امام و رهبری بوده و آرمان‌گرایی باید از خصیصه‌های بارز آنها باشد و نیز ثواب و عقاب کارهای خود را در انجام امور مدنظر قرار دهند.
وی افزود: جهت‌گیری منتخبین در انتخاب رئیس و هیأت رئیسه، اولویت‌های نظام و انقلاب و امام و رهبری باشد.
* حمایت 181 منتخب مجلس دهم از فراکسیون فراگیر مجلس دهم
نشست فراکسیون فراگیر منتخبان مجلس دهم شامل منتخبان اصولگرا و مستقل مجلس دهم دقایقی قبل پایان یافت.
این همایش از حدود ساعت 14 و 30 دقیقه در محل مجلس قدیم آغاز به کار کرد و آیت‌الله موحدی کرمانی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش سخنرانی کردند.
احمد امیرآبادی منتخب اصولگرای مردم قم در مجلس دهم در همایش صبح امروز منتخبان مجلس که برای آشنایی آنان با روند قانونگذاری تشکیل شده بود، دعوتنامه‌های برخی منتخبان را بین آنها توزیع کرد.
عزت‌الله یوسفیان ملا منتخب مردم آمل در مجلس آینده پیش از پایان همایش فراکسیون فراگیر مجلس دهم پشت تریبون حاضر شد و در سخنان کوتاهی اظهار داشت: 154 نفر از منتخبان حاضر در این نشست، برگه حضور را امضا کردند، البته 27 نفر از منتخبان دیگر شخصا با بنده تماس گرفتند و اعلام حضور در این نشست را کردند. مانند آقایان قاسم احمدی‌لاشکی، حسینعلی شهریاری و هادی قوامی منتخبان مردم نوشهر و چالوس، زاهدان و همچنین اسفراین.
*مطهری: فراجناحی‌ام و کاری به دسته‌بندی‌های سیاسی ندارم
علی مطهری منتخب مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سؤالی درباره علت حضورش در جلسات فراکسیون‌های امید و فراگیر، اظهار داشت: من فراجناحی هستم و کاری به این دسته‌بندی‌های سیاسی ندارم، به همین دلیل در جلسات هر دو فراکسیون شرکت کردم البته به دقایق پایانی جلسه فراکسیون فراگیر مجلس دهم رسیدم.
وی افزود: از آنجا که بنده در لیست امید بودم به همین دلیل اخلاق اقتضا می‌کرد در ابتدا به جلسه فراکسیون امید بروم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مواضع سیاسی شما به لیست امید نزدیک‌تر است یا اخلاق موجب شد که ابتدا در آن جلسه حضور یابید؟ گفت: اخلاق اقتضا می‌کرد که در ابتدا در جلسه فراکسیون امید حضور یابم.
مطهری با تأکید بر اینکه هنوز مشخص نیست به عضویت کدامیک از فراکسیون‌های مجلس درآیم، گفت: آقایان لاریجانی و عارف هر دو برای ریاست مجلس خوب هستند البته بنده پیش‌بینی در این زمینه ندارم.
وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تصمیمش برای کاندیداتوری برای نائب‌رئیس مجلس جدی است یا نه، به گفتن کلمه «احتمالاً» بسنده کرد.
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 432270
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *