۰

حکم سرپرستی مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم برای مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی/پای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به پرونده "سعیده لطفیان" باز شد

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر علوم اعلام کرد: علت انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی، به‌عنوان سرپرست دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چیست؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، دوازدهم اردیبهشت ماه بود که در بین تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور، تذکر زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران به وزیر علوم به چشم می خورد. تذکری که از آن بوی یک پرونده جدید امنیتی به مشام می رسید.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر علوم اعلام کرد: علت انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی، به‌عنوان سرپرست دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چیست؟

وی پس از این تذکر در گفت‌وگویی با اشاره به انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی به عنوان سرپرست مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، گفت: این فرد که سعیده لطفیان نام دارد و پیش از این نیز در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار بوده، سابقه همکاری با دفتر امنیتی آمریکا در دوبی را در کارنامه کاری خود دارد و با رئیس این دفتر نیز ملاقات‌هایی داشته است.
وی افزود: این فرد همچنین در شورای ملی ایرانیان (نایاک) عضویت دارد که این شورا متشکل است از ایرانیان خارج از کشور که علیه  جمهوری اسلامی فعالیت دارند و توسط آمریکا حمایت مالی می‌شوند و در رأس این شورا افرادی چون شیرین عبادی قرار دارند و افرادی چون سیامک نمازی که اکنون به جرم جاسوسی در زندان اوین به سر می‌برد، نیز در این شورا عضو هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شورای ملی ایرانیان توسط بنیاد ملی دموکراسی و بنیاد راکفلر در آمریکا از حمایت مالی برخوردار است. بنیاد راکفلر، یک بنیاد مشهور آمریکایی است که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران حمایت مالی می‌کند و عمدتا نشست‌های ضدانقلاب در آمریکا با حمایت‌های مالی این بنیاد برگزار می‌شود.
طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: بنیاد ملی دموکراسی نیز در حوادث پس از انتخابات سال 88 در ایران حضور فعال داشت و به طور کل در سراسر جهان در ایجاد کودتاهای رنگی و مخملی نقش بارزی دارد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردهای نفوذ آمریکا در محافل علمی و آکادمیک، به نحوی است که با دیپلماسی موسوم به «مسیر 2» با کشورهایی که به عنوان کشورهای متخاصم برای خود در نظر می‌گیرند، با نخبگان علمی این کشورها در دانشگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و از طریق تأثیر بر نخبگان علمی تلاش می‌کنند تا هم در جهت کسب اطلاعات از دستاوردهای علمی آن کشورها و هم در ارتباط با شناسایی نخبگان علمی و تأثیر بر این نخبگان علمی کشورهای متخاصم خود، اقدام می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: سعیده لطفیان که امروز به عنوان سرپرست مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم منصوب شده، یکی از افرادی است که مجری طرح دیپلماسی مسیر 2 و پیشنهاددهنده این دیپلماسی است که آن را به مسئول دفتر امنیتی آمریکا در دبی پیشنهاد داده است.
واکنش وزارت علوم به سخنان طبیب‌زاده
در همین ربطه حسین سالار آملی مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام گفت: متاسفانه در جو بد اخلاقی که در جامعه رواج پیدا کرده تهمت هایی را علیه برخی اساتید دانشگاه شاهد هستیم که به هیچ وجه صحت ندارد.

وی گفت: بنده به عنوان مسوول همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم اعلام می کنم که تمام استعلام های مربوط به خانم دکتر سعیده لطفیان رییس مرکز مطالعات و همکاری های علمی و بین المللی انجام شده و این استعلام ها مجددا توسط نهادهای مربوطه تایید شده است.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خانم دکتر لطفیان 25 سال به عنوان استاد دانشگاه تهران و دانشکده حقوق و علوم سیاسی مشغول تحصیل و تدریس بوده و همواره یکی از زحمتکشان جامعه علمی کشور و حامیان و خادمان جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی ادامه داد: در طول 25 سال اخیر حتی یک مورد علیه ایشان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به جز کار وتلاش مستمر علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص گزارش نشده است.
 
پای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به پرونده "سعیده لطفیان" باز شد
 
اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است سکوت مسئولان وزارت علوم در مقابل تذکر طبیب‌زاده و انتصابی است که در این وزارت‌خانه صورت گرفته است. مسئله‌ای که پای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی را هم به پرونده "سعیده لطفیان" باز کرد.
 
زهره طبیب‌زاده نوری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تذکری که به وزیر علوم در خصوص انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دوبی، به‌عنوان سرپرست دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده بود گفت: این موضوع از طریق دستگا‌ه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی است.
 
اگر گفته شود مسئولان این وزارت خانه نسبت به سابقه شغلی و فعالیت‌های کسانی که در وزارت علوم مشغول به فعالیت می‌شوند بی‌اطلاع‌اند، نشان از بی‌مسئولیتی مسئولان این وزارت‌خانه و ضعف مدیریتی در این مجموعه را دارد و اگر مسئولان وزارت علوم و شخص وزیر از سابقه‌ی فعالیت "سعیده لطفیان" مطلع بوده و با اطلاع قبلی وی را به عنوان سرپرست مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم منتصب کرده‌اند که خود جای بررسی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی را دارد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 432267
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *