وقوع بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق در سیستان و بلوچستان

13 ارديبهشت 1395 ساعت 12:03

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعد از ظهر امروز تا روز چهارشنبه شرایط برای وقوع بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و تندباد موقتی با احتمال تگرگ در سیستان و بلوچستان فراهم است.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی ملاشاهی در زاهدان اظهار کرد: بر اساس نقشه‎های همدیدی و آینده‎نگری، آسمان استان نیمه ابری همراه با افزایش ابر و غبارآلود،الگوی نقشه‎های پیش یابی هواشناسی ادامه وزش بادهای نسبتا شدید جنوب ـ جنوب غرب گاهی گردوخاک را تا اواخر وقت در نواحی مرکزی و به ویژه نیمه جنوبی استان نشان می‎دهد.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با توجه به انتقال رطوبت به جو استان از بعدازظهر تا روز چهارشنبه شرایط برای وقوع بارش‌های پراکنده رگباری همراه با رعدوبرق و تندباد موقتی با احتمال تگرگ در سطح استان مهیا است که در برخی نقاط می‎تواند به صورت موقت روان آب ایجاد کند.
وی ادامه داد: از اواخر وقت با تغییر جریانات در نواحی شمالی و نوار شرقی استان وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات همراه با گردوخاک از سمت شمال ـ‌ شمال غرب خواهیم داشت که سبب کاهش 6تا 8 درجه‌ای دما به‌ویژه در نیمه شمالی استان خواهد شد.
ملاشاهی گفت: در سواحل طی دو روز آینده به علت وزش باد گاهی گردوخاک خواهیم داشت و دریا هم مواج خواهد شد.
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 431894

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/431894/وقوع-بارش-های-پراکنده-همراه-رعدوبرق-سیستان-بلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir