۰

«ایمان» اصل نخست دشمن شکنی نیروهای مسلح ایران/ روحانیت تضمین کننده قوت ایمان نظامیان است

نماینده سابق ولی فقیه در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه گفت: روحانیون عقیدتی، سیاسی مستقر نیروهای مسلح با بیان معارف و مبانی اسلامی تضمین کننده قوت و انگیزه مبارزه با دشمنان خدا و دین خدا می شوند و این وجه تمایز نیروهای مسلح ایران با جهان است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از صاحب نیوز، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز عقیدتی سیاسی سپاه پیرامون تبیین مهمترین نقش روحانیت در نیروهای مسلح اظهار کرد: با توجه به اینکه  انقلاب ما یک انقلاب  دینی و مذهبی بود، طبیعتا نیروهای مسلح ما هم باید از آموزه های دینی برخوردار باشند تا بتوانند از اسلام  و ارزش های نظام جمهوری اسلامی  که هدف انقلاب اسلامی است، بهتر و موثرتر دفاع کنند.
وی با بیان اینکه از همان روزهای  اول انقلاب اسلامی ایران، که سپاه پاسداران  تشکیل شد امام راحل  تاکید زیادی بر این داشتند  که سپاه پاسداران یک مجموعه انقلابی باشد، گفت: امام راحل بارها مثال میزدند که نیروهای مسلح ایران باید در یک دست  قرآن کریم و در دست دیگر  اسلحه  داشته باشند که مستلزم در دست داشتن قرآن، قوت ایمان و اعتقادات است که با حضور روحانیون عقیدتی ممکن می شود.
نماینده سابق  ولی فقیه  در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: براین اساس می طلبد که افراد و نیروها  از بعد اعتقادی و مذهبی بنیه قوی داشته باشند که امام راحل  با قرار دادن نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح  و منصوب کردن افرادی چون آیت الله فاکر، آیت الله طاهری خرم آبادی و شهید محلاتی زمینه این امر را محیا ساختند.
وی ادامه داد: زمانی که نیرو اینگونه پرورش پیدا کند،  در جبهه حق علیه  باطل  چون دوران دفاع مقدس می درخشد، در هشت سال دفاع  مقدس به عین شاهد بودیم نیروهای مسلحی که دارای  روحیه  انقلابی ، دینی و اعتقادی قوی تر بودند با انگیزه بهتری در مقابل دشمن می ایستادند.
حجت الاسلام ابطحی افزود: حضور موثر روحانیون رزمی تبلیغی در گردان های ۸سال دفاع مقدس به گواه تاریخ  مشهود است، اغلب این گردان ها در عملیات های خود به دلیل قوت ایمان  و اعتقاد موفق بودند.
وی تاکید کرد:  روحانیون عقیدتی، سیاسی مستقر نیروهای مسلح با بیان معارف و مبانی اسلامی تضمین کننده قوت و انگیزه  مبارزه با دشمنان خدا و دین خدا می شوند و این وجه تمایز  نیروهای مسلح ایران با جهان است که باعث پیروزی همه جانبه شده است، اصل نخست در دشمن شکنی قوت ایمان است  که  حضور روحانیت در نیروهای مسلح تضمین کننده آن است.
نماینده سابق  ولی فقیه  در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: یک کلاس و دوره عقیدتی  و بیان مباحث دینی  برای نیروهای مسلح  می تواند انگیزه روحی  و روانی آنها را چندین برابر کند، تاثیر کلاس های عقیدتی حتی تا خانواده نیروهای مسلح محسوس بوده است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 431809
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *