۰

برجامی که به جای سوئیفت گلوگاه‌های واردات مُد را باز می‌کند

با روند اجرای برجام و اعلام لغو تحریم‌ها! شاهد صف کشیدن برندهای لوکس کشورهای غربی به کشورمان هستیم، این روند که در چند روز گذشته با ورود رئیس سیستم مد ایتالیا و دیدار وی با حمید قبادی، جنبه مثلا قانونی به خود گرفته است، حاوی پیامی است که در پس لبخند، دارای نیشی زهرآگین است.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، ایران با جمعیتی غالب بر 80 میلیون نفر که اکثریت جوانان آن را تحصیل کردگان تشکیل داده اند با توجه به موقعیت سوق الجیشی و منابع طبیعی خود، برای بازاریابان کالاهای لوکس کشورهای غربی به عنوان بازاری پررونق و پُر سود به شمار می رود.
سال گذشته با روند اجرای برجام و اعلام لغو تحریم ها! پس از سه روز شاهد تأسیس فروشگاه یکی از برندهای لباس ترک در ایران بودیم و از اواخر سال برنده های لوکس کشورهای غربی در صف ورود به ایران، قرار گرفتند.
این روند که در چند روز گذشته با ورود "کلودیو منرنزی" رئیس سیستم مد ایتالیا و دیدار وی با "حمید قبادی" دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشورمان جنبه مثلا قانونی به خود گرفته است، حاوی پیامی است که در پس لبخند؛ دارای نیشی زهرآگین است نیشی که قطعا اوضاع اقتصادی شرکت ها و کارگاه های طراحی و دوخت لباس و مد را خراب تر و بازرا کم رونق آنها را کسادتر خواهد کرد.

پتک محکم واردات مد، بر پیکره فرهنگی و اقتصادی کشور
این مسئله که با شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، با هوشیاری در برابر نفوذ فرهنگی دشمن، با تلاش برای حفظ ارزش های سنتی و دینی مردم ما در تضاد کامل است،  در پی اعلام خبری از  رئیس سیستم مد ایتالیا مبنی بر اینکه در آینده نزدیک شاهد محوریت ایران در زمینه تأثیرگذاری بر مد و لباس منطقه و بعد از آن جهان خواهیم بود به بدترین شکل ممکن رخ می نماید.
یکی از نگرانی های موجود در این خبر برای دلسوزان فرهنگی، تأثیر اینگونه اقدامات بر روند تغیر سبک زندگی مردم ایران است، سبکی که متأسفانه شاهد هستیم به سختی عناصر و مؤلفه های اصلی خود را نگه داشته و از آن حافظت می کند.
قطعا ورود این برندهای غربی لباس، بدون برنامه ریزی های مخرب فرهنگی نخواهد بود، مثلا کم کم شاهد برگزاری شوی لباس ها بدتر از این چیزی که امروز برگزار می شود، یا پوشش های عجیب تر و خارج عرف تر همراه با آرایش های مناسب آن پوشش خواهیم بود و قطعا در این زمینه خواص، هنرمندان، جوانان، دانشجویان و ویژه تر زنان در تیر رأس اهداف مخرب فرهنگی دشمنان قرار دارند.
عوامل نفوذی دشمن در زمان وارد شدن به حریم های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، توپ و تانک بر دست نمی گیرند و داد و فریاد نمی کنند، بلکه زیباتر و زینت شده تر از آن چیزی که فکرش را بکنیم، در غالب برندهای معروف و با تغییر ذائقه و سلیقه پوششی که در رابطه مستقیم با نوع رفتار انسان ها هستند، وارد عمل می شوند رفتاری که ابتدا به صورت یک تقلید کورکورانه، بعد به صورت یک مُد و در نهایت یک اندیشه و تفکر بر جامعه حاکمیت می یابد.  
شاید برای اذهان بسیار بعید به نظر برسد که دشمن می تواند از این طریق چه ضربه های مهلکی به بدنه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور بزند اما شنیدن از زبان استاد دانشگاه و نویسنده ای که خود سال ها در آمریکا زندگی کرده قطعا خالی از لطف و بی فایده نخواهد بود.
واردات مد ، نخستین گام قانونی در نفوذ فرهنگی کشور!

استاد سیدهاشم میرلوحی نویسنده کتاب هایی چون  « یوسرائیل و صهیوناکراسی: ایالات متحده اسرائیل و سلطه صهیونیسم بر مردم»، «آمریکا بدون نقاب» در زمینه ورد کالاهای خارجی به ویژه البسه با برندهای معروف اروپایی در پسابرجام معتقد است که  این نوع حرکات یکی از زیرمجموعه های برجام است.
وی با اشاره به دسیسه ها و کارشکنی های دشمنان انقلاب اسلامی علیه کشور و نظام ما می گوید: این گونه قضایا چیز جدیدی نیست و دشمنان از اول انقلاب سعی داشته و دارند که از طرق مختلف به نظام جمهور اسلامی ایران ضربه  بزنند و از این کارهای خود دست بردار نیستند.
وی در ادامه توضیح می دهد:  کثافت کاری‌هایی که در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد، به دست جهودان صهیونیسم  اجرا شده و می شود و همین افراد سعی داشته و  دارند در ایران اسلامی نیز همان موارد را مو به مو پیاده سازی کنند.
این استاد دانشگاه معتقد است، اگر تا الان دشمنان نظام در اهداف خود، موفق نشده اند به خاطر وجود ولی فقیه، آن هم شخصیت هایی مثل امام (ره) و مقام معظم رهبری در صدر نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و إلا همان اول انقلاب که دولت موقت روی کار آمد و در ارتباط با قصاص تظاهرات راه انداختند، کار را تمام می کردند.
میرلوحی با بیان اینکه قضیه مد چیزی ماورای این چیز ها نیست، می گوید: در کتاب ( هالیود شکل دهنده و غالب ریز افکار واندیشه ها ) -که سعی مان بر این است تا نمایشگاه بین المللی کتاب از زیرچاپ خارج شود - ه برخی از این قضایا اشاره کرده و تا جایی که توانسته ام برای خواننده  موضوعات مطرح شده را باز کرده ام.
نویسنده «کتاب آمریکا بدون نقاب»  - که هالیود را دست پرقدرت رسانه ای آمریکا برای رواج بی بندوباری در جهان معرفی می کند _   ادامه می دهد: « وقتی در سال 2012 اومابا برای دومین بار به عنوان ریاست جمهور آمریکا برگزیده شد،  500 هنرپیشه مرد و زن هالیوود چشنی برای این پیروزی برگزار کردند، در همین اثناء تصویری از این چشن پخش شد که زن و شوهر هنرپیشه ای همراه با یک مرد دیگر مورد خطاب خبرنگار قرار می گیرند. خبرنگار از همسر زن با طرح این سوال که شما  چه می گویی؟ نظر مرد را در خصوص آن چشن جویا شد. مرد هنرپیشه می گوید: ما چه می توانیم بگوییم! ما یک سری مردم ملحد هستیم؛ ما اصلا ارزش های اخلاقی نداریم و دوست داشتیم  کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب بشود که او هم ارزش های اخلاقی نداشته باشد و اومابا یکی از اینهاست. در همین اثناء صدنفر در صف ایستاده بودند تا با آن زن ارتباط داشته باشند! و خبرنگار می گوید: من در عمرم چنین چیزی تا حال ندیده بودم.» متأسفم که بگویم همین زن هنرپیشه کسی بود که به یکی از کارگردانان ما در جشنواره ای دست داد!

اجرای گام به گام برنامه های مخرب صهیونیسم در غرب برای ایرانیان
وی در ادامه می گوید:  اینان – غربی ها، آمریکا و صهیونیسم-  می خواهند، چنین چیزهایی را مو به مو در کشور ما اجرا کنند، متأسفم که بگویم در ادامه همین اهداف بود که "مادانا" یک زن فاسد، گولدن گلوبی به یکی از کارگردانان ما تندیس داد! و این یعنی افرادی فاسد باید به ما اعتبار بدهند! جالب است بدانید که همین مادانا در مصاحبه ای می گوید:  تلویزیون سم و اشغال است و ما در دوران بچگی تلوزیون در خانه نداشتیم و من چیزی از دست ندادم .!
استاد میرلوحی سخنان خود را در مورد نحوه نفوذ در کشور با مثالی دیگر ادامه می دهد و می افزاید: یکی از زنانی که در پارتی -چشن پیروزی اوباما در انتخابات - شرکت کرده بود، زن بسیار فاسدی است که برندهای عطر به نام او را من در مرکز معنوی – فرهنگی دیدم! در آنجا افراد هیئتی و مداحانی به نام، رفت و آمد داشتند! این عطرها در آن مرکز معنوی به راحتی خرید و فروش می شد.
نویسنده کتاب « یوسرائیل و صهیوناکراسی»  می گوید: حال اگر پیشنهاد دهیم اسامی این عطرها را عوض کرده و نام های فرهنگی یا مذهبی بر روی آنها گذاشته و بفروش برسانیم، قبول نمی کنند، چرا که هیچ کس آن محصولات را نمی خرد! این یعنی نفوذ، نفوذی که به راحتی و به نرمی مبهوت کننده ای صورت می گیرد. 

وی دوباره به هالیوود اشاره می کند و می افزاید: یک سری از هنرپیشه های هالیوود را « روسپی بین المللی » می نامند، اما متأسفانه همین افراد با فیلم ها وارد کشورها می شوند! در همان قضیه جشن و سه فردی که در یک تصویر دیده شدند ، صحبت از مردی کردم که کنار شوهر زن ایستاده بود، وقتی تصویر مورد نظر را به فردی نشان دادم، گفت: این که فلانی است؟ گفتم تو او را از کجا می شناسی؟ گفت:  فیلم هایش را صدا و سیما پخش کرده است و این یعنی خیلی از افرادی که در سیما هستند افرادی ناآگاه اند که با انحای مختلف وارد این سازمان شدند از همین طریق است که بسیاری از چیزهاییکه ما توقع نداریم در ایران پیاده شود، متأسفانه درکشور دیده می شود!
این استاد دانشگاه ادامه داد: چند وقت پیش اخبار می گفت که لباس هایی زنان در تهران وجود دارد که به قیمت 160 میلیون تومان به فروش می رود، چون سنگ هایی قیمتی در آن به کار رفته است و در همان خبر طی گفت وگو با یک متخصص سنگ هشدار داده شد که این سنگ ها اگر هم قیمتی باشد بعد از جدا شدن از لباس، قیمت نخواهد داشت. در این صورت می توان نتیجه گرفت، برخی بخاطر پول زیاد و ماهواره در دام شیطان افتادن و وارد شدن مدل هایی مانند ورساچی یا سایر مدل‌های ایتالیایی و .... اول قضایا است.
 
منیره غلامی توکلی
انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 431455
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *