۰

کمبود پزشک عمومی و متخصص یکی از معضلات مهرستان است

فرماندار مهرستان گفت: کمبود پزشک عمومی و متخصص یکی از معضلات مهرستان است که توجه مسئولان را می‌طلبد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت و با حضور اعضای شورای اداری و پزشکان مهرستان از رابطین سلامت در این شهرستان تجلیل شد.
فرماندار مهرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: اگر سلامت در جامعه نباشد قطعا هیچ تحرک و اهدافی پایدار نخواهد شد.
رشید پارسایی افزود: بحث سلامت مختص یک روز و یک هفته نبوده بلکه به عنوان یک باور در جامعه نهادینه شود.
فرماندار مهرستان با بیان اینکه وظیفه مسئولان و نظام سلامت حفظ و تامین سلامت در جامعه است خاطرنشان کرد: کمبود پزشک و پزشک متخصص یکی از معضلات مهرستان است و نیاز است در این خصوص توجه ویژه‎ای شود.
پارسایی تصریح کرد: مرکز بستر درمانی شهرستان مهرستان مراحل ساخت و ساز آن به اتمام رسیده و در حال پیگیری تامین تجهیزات و نیروی انسانی آن هستیم.
وی گفت: تعامل و همدلی مردم، معتمدان، ائمه جمعه، با مسئولان باعث رونق و سرعت پیشرفت منطقه خواهد شد.
سرپرست مرکز بهداشت مهرستان نیز در این جلسه گفت:‌ هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت نام‎گذاری شده و تمامی دستگاه‎های اجرایی در عرصه سلامت سهیم هستند.
عبدالرحیم طبسی ضمن گزارش عملکرد سال گذشته بیان داشت: هم‎اکنون 34 خانه بهداشت و 13 پزشک عمومی در مهرستان در حال فعالیت هستند.
این مسئول با بیان اینکه بحث سلامت تنها مختص وزارت بهداشت و درمان نیست، افزود: بدون شک شبکه بهداشت و درمان به تنهایی و بدون همکاری سایر ارگان‌ها و مردم نمی‎تواند وظیفه سنگین تامین سلامت جامعه را انجام دهد و حداکثر تاثیرگذاری این نهاد بدون کمک مردم بین 20 تا 25 درصد خواهد بود.
گفتنی است، در ادامه این مراسم با اهداء لوح و جوایزی از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان مهرستان در حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 431405
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *