۰

مدیران دستگاه های اجرایی به دنبال رفع اشکالات و نواقص کار خود باشند

استاندار خراسان شمالی گفت: هدف از ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی باید تلاش مدیران در جهت رفع اشکالات و نقاط ضعف کار خود باشد.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اترک نیوز، سید علی اکبر پرویزی در نخستین جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی برای ارزیابی عملکرد بهتر نباید به دنبال مستندسازی و کلیشه سازی برای معرفی سازمان خود به عنوان سازمان برتر باشند چون در این صورت نمی توان مشکلات را به راحتی حل کرد.
پرویزی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون خدمات کشوری تکالیفی برای ارزیابی دستگاه های اجرایی توسط خود دستگاه ها وبخشی نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری محول شده است.   وی تصریح کرد: ارزشیابی و ارزیابی باید منجر به تسهیل و اصلاح امور مردم و تداوم کار دستگاه های اجرایی و پیش بینی وضعیت آینده شود.   وی بیان کرد: علاوه بر ارزیابی عملکرد مدیران، تعامل مدیران با دستگاه های اجرایی نیز مهم است و باید در این مسیر بتوانیم نسبت به استان های همتراز خود قدمهای موثرتری را برداریم.   پرویزی اظهار داشت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید برای ارزیابی عملکرد مدیران، دستگاه های اجرایی را که با صداقت کار خود را انجام دادند از دستگاه هایی که به دنبال مستند سازی بودند را تفکیک کند.   وی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته بیش از 650 هزار نیرو جذب دستگاه های اجرایی کشور شدند که قطعا این نیروها باید ساماندهی شوند.   پرویزی در ادامه توضیح داد:اگر دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اختیارات لازم را به استانداری بدهد می توانیم این نیروها را به سایر دستگاه های اجرایی بر مبنای مدرک تحصیلی و پست شغلی مرتبط انتقال دهیم.   وی گفت:یک سوم نیروهای دستگاه های اجرایی استان قراردادی هستند که امیدواریم به زودی این نیروها ساماندهی شوند.   رییس امور فناوری های مدیریت عملکرد و دبیرخانه شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این جلسه گفت:ارزیابی عملکرد به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی در تمامی سطوح است. علاء الدین رفیع زاده اظهار داشت: ارزیابی عملکرد یکی از برنامه‌های اساسی سازمان به شمار می‌رود که باید در تحول اداری با جدیت دنبال شود.   وی افزود: هدف اصلی ما از ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، اجرای راهبردی برنامه تحول اداری درراستای نقشه اصلاح نظام اداری و ماموریت های تخصصی دستگاه های اجرایی است تا اصلاح لازم در فرایندها و بخشنامه ها با دقت بیشتری انجام شود.   وی خاطرنشان کرد: خروجی این ارزیابی عملکرد در جشنواره شهید رجایی در هفته دولت اعلام می‌شود ، بنابراین دستگاه‌های اجرایی موفق در سطح استانی از سوی استاندار مورد تقدیر قرار می‌گیرند.   وی بیان کرد: در سطح کلان کشوری نیز دستگاه‌های اجرایی که در استان ها ارزیابی عملکرد بالایی داشته و قابلیت طرح در سطح کشوری دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند.   رئیس امور فناوری‌های مدیریتی و دبیرخانه شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مطرح کرد: در نهایت دستگاه‌های اجرایی موفق کشوری از سوی رئیس‌جمهور مورد تقدیر قرار می‌گیرند.   رفیع زاده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با در نظر گرفتن برنامه‌های تشویقی و دقت بیشتر در ارزیابی‌های عملکرد گام‌های مؤثری در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات قابل ارائه از سوی دستگاه‌های اجرایی برداریم.   انتهای پیام/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 431245
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *