۰

سیل و آب‌گرفتگی 12 استان کشور را غافلگیر کرد/ امدادرسانی به 5600 حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در 12 استان کشور، گفت: طی 3 روز گذشته تا کنون 5600 حادثه‌دیده امدادرسانی شده و 2500 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، ناصر چرخساز در رابطه با عملیات سیل و آب‌گرفتگی طی 72 ساعت گذشته اظهار داشت: ‌12  استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال بختیاری، همدان، اصفهان،‌خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی متأثر از سیل و آب‌گرفتگی شده و نیروهای امدادی موفق به امدادرسانی در 136 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین شده‌اند.
وی با اشاره به امدادرسانی 5600 حادثه‌دیده،‌ افزود: 2500 نفر نیز در این مدت اسکان اضطراری شده و 548 دستگاه چادر امدادی بدین منظور برپا کرده‌ایم.
رئیس سازمان امداد و  نجات ادامه داد: 11 حادثه‌دیده از طریق 3 سورتی پرواز به مناطق امن انتقال داده شده و از مرگ حتمی نجات یافتند. همچنین 6 آسیب‌دیده به مراکز درمانی منتقل شدند.
چرخساز با بیان اینکه متأسفانه سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته منجر به فوت یک حادثه‌دیده در محور دهلران ـ‌ اندیمشک و مفقود شدن یک نفر نیز در رودخانه گدارخوش مهران شده است، افزود: 6 روستا نیز روز گذشته در نهاوند تخلیه اضطراری شد و نیروهای امدادی طی 3 روز گذشته تا کنون این خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کردند، همچنین 325 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.
وی بیان داشت:‌امدادرسانی در استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه،‌ ایلام، چهارمحال‌‌ بختیاری و اصفهان همچنان ادامه دارد.
رئیس سازمان امداد و نجات به عملیات سیل و آب‌گرفتگی در استان لرستان اشاره کرد و گفت:‌10 شهرستان پلدختر، الشتر، ازنا، کوهدشت، دورود، الیگودرز، خرم‌آباد، بروجرد و نورآباد متأثر از سیل و آبگرفتگی شده که 64 شهر و روستا و منطقه عشایرنشین توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شده است.
چرخساز با اشاره به امدادرسانی 2750 نفر در شهرستان‌ها و روستاهای لرستان، اعلام کرد: 725 نفر اسکان اضطراری یافته و سه مصدوم طی 6 سورتی پرواز به صورت هوایی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
وی در پایان گفت:‌ 20 خودرو در لرستان از مسیر سیلاب رهاسازی شده و 280 منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شده است.امدادرسانی در این منطقه همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 431146
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *