۰

جابجایی سازمان یافته رای دهندگان در انتخابات تخلف محسوب می شود

رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان غربی گفت: جابجایی سازمان یافته در انتخابات تخلف محسوب می شود.
جابجایی سازمان یافته رای دهندگان در انتخابات تخلف محسوب می شود
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از ندای ارومیه، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان غربی، اظهار کرد: از 207 حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی صحت برگزاری انتخابات در 206 حوزه توسط شورای نگهبان تایید شده است و تنها مورد باقی مانده مربوط به حوزه ماکو، شوط، چالدران و پلدشت است که به زودی و طی روزهای آینده شورای نگهبان در رابطه با آن اظهار نظر خواهد کرد.
 
وی افزود: نفر اول انتخابات در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، چالدران و پلدشت تنها 25 رای با پیروزی قطعی در دور نخست فاصله داشت.
 
وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در 21 استان و 56 حوزه به دور دوم کشیده شده است که طی آن 138 نفر به رقابت پرداخته و 69 نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.
 
معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: کسانی که در دور اول انتخابات رای نداده اند می توانند دور دوم در هر حوزه ای رای خود را به صندوق بیندازند البته اگر جابجایی رای دهندگان به صورت سازمان یافته صورت بگیرد تخلف است و باید از آن جلوگیری به عمل بیاید.
 
مقیمی در پاسخ به سوالی در رابطه با استفاده از شعارهای تبلیغاتی قومیتی در تبلیغات انتخابات مجلس، گفت: برخی اظهارات از گذشته وجود داشته و به اصطلاح تنور انتخابات را گرم می کند، البته اگر تخریبی علیه سایر قومیت ها صورت بگیرد تخلف است، انتخابات باید به همگرایی هر چه بیشتر در کشور کمک کند ولی انتخابات که تمام شد همه با هم باید برای پیشرفت کشور دست به دست هم بدهیم.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: سال 95 اولویت های دولت در ارزیابی عملکرد استانداران، فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان قوه مجریه کشور، در وهله اول توجه به اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
 
مقیمی خاطرنشان کرد: توجه دقیق تر به مسائل و چالش های اجتماعی، توجه به ارباب رجوع و نظارت بیشتر فرمانداران بر این مساله و همچنین برنامه ششم توسعه دیگر محورهایی هستند که برای ارزیابی عملکرد نمایندگان دولت در استان ها مد نظر قرار خواهند گرفت.
انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 430854
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *