۰

بندر چابهار برای چین یک فرصت طلایی است

معاون اداره برنامه‎ریزی و تحقیقات همکاری اقتصادی خاورمیانه و سرمایه‎گذاری چین گفت: بندر چابهار برای چین یک فرصت طلایی است و خوشحالیم که در این بندر کارها به صورت تخصصی انجام می‎شود.
بندر چابهار برای چین یک فرصت طلایی است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، صبح امروز وانگ جونگ شینگ معاون اداره برنامه‎ریزی و تحقیقات همکاری اقتصادی خاورمیانه و سرمایه‎گذاری چین به همراه هیئتی از شرکت‎های مهندسی نفت چین، کشتی سازی بین‎المللی، گروه سینوهیدرو و گروه الکترونیک برای شناسایی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‎گذاری از طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.
معاون اداره برنامه‎ریزی و تحقیقات همکاری اقتصادی خاورمیانه و سرمایه‎گذاری چین ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت گفت: طی بازدیدی که در سال گذشته از بندر چابهار داشتیم امسال کارهای سرمایه گذاری خود را با جدیت و عملی پیگیر هستیم و بر همین اساس با حضور چند شرکت مهم چینی از گروه‌های مختلف کشتی سازی، الکترونیک، نفت و گروه طراحی به چابهار سفر کرده‎ایم و در ماه‌های گذشته مقدمات کار را فراهم کرده‎ایم و منتظر اجرا برنامه‌های خود در منطقه آزاد و بندر چابهار هستیم.
وی ادامه داد: بندر چابهار برای کشور چین یک فرصت طلایی است و خوشحالیم که در این بندر کارها به صورت تخصصی و آموزشی انجام می شود و ما مطمئن هستیم در آینده نزدیک چابهار بهتر از سایر بنادر حاشیه خلیج فارس خواهد بود و چابهار امید دو کشور است.
وانگ جونگ شینگ گفت: شرکت کشتی سازی گوانگ چاین که در این سفر ما را همراهی می‌کند دومین شرکت بین‎المللی در ساخت کشتی در دنیاست و در حال حاضر در دوحه قطر 4 میلیارد دلار در زمینه‌های ساخت تجهیزات بندری سرمایه‌گذاری کرده است.
وی تصریح کرد: شرکت گوانگ چاین قادر به ساخت کشتی‌های 20 هزار تنی تا 320 هزار تنی با تمام امکانات روز دنیا است.
مدیر‌کل بنادر و دریانوردی چابهار نیز ضمن ارائه از پیشرفت پروژه زمینه های سرمایه گذاری برای کشور چین را تشریح کرد و اعلام کرد با توجه به تجارب ارزنده کشور چین در زمینه بندری ما علاقه مندیم برای تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر و اسکراپ کشتی (اوراق کشتی) در بندر چابهار سرمایه‌گذاری توسط چین صورت پذیرد.
سیاوش رضوانی افزود: خوشبختانه با اتمام فاز اول در پایان سال 95 استحصال لایروبی فاز دوم انجام می‎شود و سرمایه گذاران چینی باید خرید تجهیزات را انجام دهند.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 430556
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *