۰

پایان کابوس 17 ساله یک اعدامی

پدری 17 سال پس از قتل پسرش از قصاص قاتل گذشت بدون اینکه دیه ای دریافت کند.
پایان کابوس 17 ساله یک اعدامی
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، نهمین روز فروردین ماه سال 1378 ماموران کلانتری 109 بهارستان در جریان مرگ پسر جوانی در بیمارستان بانک ملی قرار گرفتند و با حضور در بیمارستان مشخص شد که کمال 20 ساله در جریان یک درگیری هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.
 
بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره جنایی برای تحقیقات بیشتر دست به کار شده و در گام نخست پی بردند که کمال در درگیری با پسر جوانی در خیابان لاله زار هدف ضربات چاقو قرار گرفته که عامل جنایت خیلی زود پس از زمین گیر شدن پسر جوان پا به فرار گذاشته است.
 
کارآگاهان در این مرحله پی بردند که قربانی جنایت برای کار به تهران آمده و همراه چند جوان دیگر در جنوب پایتخت در خانه ای زندگی می کند.
 
تحقیقات پلیسی نشان از آن داشت که عامل جنایت یکی از همخانه ای های وی است که ماموران با حضور در خانه قدیمی موفق شدند حامد 22 ساله در دستگیر کنند.
 
حامد ابتدا فکر کرد که به خاطر درگیری دستگیر شده اما زمانیکه شنید دوستش کمال به قتل رسیده با چهره ای بهت زده لب به اعتراف گشود.
 
این متهم به ماموران گفت: روز قبل از حادثه کمال با یکی از دوستانم درگیر شد که وقتی من برای پایان دادن اختلافاتشان وارد عمل شدم از سوی کمال ناسزا شنیدم که همین باعث کینه من شد و روز حادثه در لاله زار با کمال روبرو شدم و داخل کوچه با هم درگیر شدیم که با چاقو 2 ضربه به او زدم و پا به فرار گذاشتم.
 
وی افزود: قصد کشتن نداشتم و تا زمانیکه دستگیر نشده بودم نمی دانستم کمال به قتل رسیده است.
 
بدین ترتیب شعبه 1602 دادگاه عمومی و انقلاب تهران پس از بررسی های تکمیلی، حامد را به اعدام محکوم کرد.
 
با گذشت 17 سال از ماجرای قتل در حالی که حامد در یک قدمی چوبه دار قرار داشت پدر قربانی جنایت روز شنبه 21 فروردین ماه با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی خواستار بخشش قاتل پسرش شد.
 
حسن ابراهیم پور 65 ساله که در یک از روستای شهر سنندج کشاورزی می کند گفت: بدون دریافت دیه و به خاطر خدا و سالروز تولد امام محمد باقر ( ع) برای رضایت قاتل پسرم به دادسرا آمدم.
 
وی افزود: تنها خواسته ام از قاتل جوان این است که به خانواده ام نزدیک نشود و به شهر دماوند که پسر و دخترم در آنجا زندگی می کند نرود.
 
بنا به این گزارش، این پرونده با پیگیری های گروه های صلح و سازش در دادسرای امور جنایی تهران به رضایت رسید.
انتهای پیام/ جام نیوز
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 430525
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *