قوانین مربوط به حجاب و عفاف به خوبی اجرا نمی‌شود

17 فروردين 1395 ساعت 7:34

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حجاب و عفاف تصریح کرد: هم‌اکنون قوانین مربوط به حجاب و عفاف مانند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قانون مد ولباس مجلس و... به خوبی اجرا نمی‌شود.


به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، لاله افتخاری نماینده مجلس و عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حجاب و عفاف در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به ضرورت تصویب طرح صیانت از حجاب عنوان کرد: تعدادی از همکاران ما طرحی در مورد حجاب و عفاف تهیه کردند به عنوان «صیانت از حجاب و عفاف» که عنوان تقریباً کاملی دارد که جوانب مختلف را در بر می‌گیرد. منتها خود محتوا به این کاملی نیست و در برخی از مصادیق و موارد جزئی ورود پیدا کرده است.
وی افزود: شاید انگیزه‌ آن‌ها بیشتر این بود که چون هم‌اکنون قوانین مربوط به حجاب و عفاف مانند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قانون مد ولباس مجلس، مصوبات و مقررات ورود دانشگاه‌ها، و فضای دانشگاه‌ها و فضای تجاری و ادارات و… به خوبی اجرا نمی‌شده است و همچنان نیز این مشکل وجود دارد اما این طرح به جهت سرعت بخشی و کمک به اجرای این قوانین معطل،آماده شده است. منتها این طرح عنوانش کامل و جامع است ولی محتوا پاسخگوی انتظارات نمی‌تواند باشد چرا که به چند مصداق محدود شده است.
افتخاری ادامه داد: به هر صورت کلیات این طرح پس از بحث و بررسی در کمیسیون مشترک مجلس تصویب شد ولی با توجه به برخی از نواقصی که در این طرح وجود دارد و شاید ورود مجلس به مصادیق جزئی به عنوان قانون‌گذار نیاز نباشد چرا که تمامی مصادیق را نمی‌توانیم لحاظ کنیم و قانون باید به نحوی مانع و کامل باشد که تمامی مصادیق را در بر بگیرد.
عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حجاب و عفاف تصریح کرد: به همین دلیل در اولین کمیسیون مشترک مجلس قرار شد دستگاه‌هایی که نمایندگانشان حضور داشتند مثل وزارت کشور، وزارت ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی، ناجا و مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های مرتبط کارگروهی را تشکیل بدهند و درجهت تنقیح و تجمیع و رفع ابهام و به روز رسانی قوانین و مقررات موجود در این حوزه تلاش کنند. یعنی همانطور که وزارت دفاع اخیراً مجموعه‌ای از قوانین و مقررات مربوط به رزمندگان را تهیه دیدند در قالب یک کتابچه‌ای کاملا شفاف و قابل دسترس، همین موضوع درباره مصوبات عفاف و حجاب هم باشد.
وی یادآور شد: در برخی از موارد این مصوبات باهم تعارض و یا هم‌پوشانی و در برخی از موارد ایهام در آن‌ها وجود دارد و یا دارای نواقصی است که محتاج به روز رسانی‌اند، این‌ها در قالب یک مجموعه جمع‌آوری بشود و مجموعه آن به تصویب مجلس برسد. یعنی اینکه اگر ما به این طرح اکتفا کنیم درست نیست از این طرف هم می‌بینیم که برخی برداشت‌های نادرست و ناصوابی از این طرح دارند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 430042

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/430042/قوانین-مربوط-حجاب-عفاف-خوبی-اجرا-نمی-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir