۰

تست قند و فشار خون رایگان 400 هزار مسافر/ مراجعه 5 میلیون نفر به پست‌های ثابت و سیار

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر از انجام تست قند و فشار خون رایگان حدود 400 هزار مسافر طی نوروز امسال خبر داد و گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با حضور 20 هزار جوان داوطلب و در قالب یک هزار پایگاه ثابت و سیار اجرا شد.
تست قند و فشار خون رایگان 400 هزار مسافر/ مراجعه 5 میلیون نفر به پست‌های ثابت و سیار
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، مسعود حبیبی در نشست خبری که به منظور ارائه خدمات انجام گرفته در ایام نوروز برگزار شد، اظهار داشت: شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با ارائه خدمت به حدود 5 میلیون مسافر کار خود را به پایان رساند و این کار به منظور فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مسافران نوروزی از 26 اسفند تا 14 فروردین اجرایی شد.
وی با بیان اینکه این طرح بشردوستانه بود و هر ساله با حضور 20 هزار جوان داوطلب هلال‌احمری در قالب یک هزار پایگاه ثابت و سیار اجرا می‌شود، افزود: این پایگاه‌ها در مبادی خروجی و ورودی شهرها و یا در قالب سامانه حرکت‌های امدادی به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر در مورد ارائه خدمات سلامت عنوان کرد: در این بخش بروشورهایی با توصیه سلامت در سفر که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده بود توزیع و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر بروشور‌هایی درباره پیشگیری از اعتیاد تهیه و در بین شهروندان توزیع شد.
حبیبی با اشاره به انجام کنترل قند و فشار خون رایگان به مسافران نوروزی، اظهار داشت: 389 هزار و 93 نفر از این تست بهره‌مند شدند و بیش از 4 میلیون و 814 هزار نفر نیز به پست‌های ثابت و سیار هلال‌احمر مراجعه کردند.
وی با اشاره به اینکه 231 هزار و 263 نفر به خیمه‌های نماز معرفی کرده و 316 هزار و 42 نفر از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند، افزود: 5 میلیون و 941 هزار و 852 بروشور نقشه امدادی، کتاب و سی‌دی میان مسافران توزیع شده و استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان مراجعه را به پایگاه‌های جوانان به خود اختصاص دادند.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر به فعالیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سازمان جوانان در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از 2500 پیام توسط کانال تلگرامی سازمان جوانان هلال‌احمر منتشر و بیش از 50 موضوع پیامک نیز توسط سامانه پیامکی برای مشترکان ارسال شده است.
حبیبی به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: این کمین با هدف کاهش و پیشگیری از تصادفات و حساس‌سازی آحاد مردم درباره تبعات اجتماعی و اقتصادی تصادفات راه‌اندازی شد و خوشبختانه با همراهی بسیار خوب مسئولان،‌ نمایندگان مجلس، استانداران و مردم کار خود را ادامه داد.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این کمپین تغییر رفتار در نحوه رانندگی بود تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم افزود: سازمان جوانان با این کار تلاش کرد از طریق فرهنگ‌سازی جهت رعایت آیین‌نامه و قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور کاهش مشهودی به وجود آید که خوشبختانه ضمن کاهش تصادفات کاهش فوت‌شدگان نیز اتفاق افتاد.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر خاطرنشان کرد: برنامه‌های ‌آموزشی سازمان جوانان در جهت فرهنگ‌سازی صحیح رانندگی در طول سال ادامه دارد و تصادفات که یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان است برحسب وظیفه و تعهد سازمان جوانان پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 429999
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *