۰

نگاه به غرب، آفت اقتصاد مقاومتی است/خصوصی سازی راهکار اصلی رونق اقتصادی

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: توجه به غرب و چشم امید به کمک کشورهای غربی و آمریکا که متاسفانه در بدنه دولت و بین برخی مسئولین وجود دارد یکی از اصلی ترین آفت ها برای عدم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
نگاه به غرب، آفت اقتصاد مقاومتی است/خصوصی سازی راهکار اصلی رونق اقتصادی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، نماینده مردم  یزد و اشکذر در مجلس در گفتگو با  خبرنگار یزدندا با اشاره به نامگذاری سال 95 به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت:  روند نامگذاری سال ها توسط رهبری بر اساس حکمت، مانند یک پازل صورت می گیرد و بیشتر هم در راستای شکل گیری یک پیشرفت متعادل و مبنایی و در زمینه های مختلف بوده است و در چند سال گذشته سال ها با رویکرد اقتصادی نامگذاری شده اند.

محمد صالح جوکار اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقتصاد کشور و شکل گیری اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر، در راستای استقلال اقتصادی، عدم وابستگی و ضربه پذیری اقتصاد کشور سال 95، سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اعلام شد.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد کشور بر اساس داشته ها و نگاه به توان مندی داخلی  حرکت کند و گفتمان اقتصاد مقاومتی از شعار، بخش نامه و دستورالعمل خارج شود و در اقدامی جهادی اقتصاد مقاومتی عملی شود و رهبری در پیام نوروزی و سخنان خد در حرم رضوی از همه به ویژه دولت خواستند تا در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گامی عملی بردارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس اذعان کرد: توجه به غرب و چشم امید به کمک کشورهای غربی و آمریکا که متاسفانه در بدنه دولت و بین برخی مسئولین وجود دارد یکی از اصلی ترین آفت ها برای عدم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

جوکار گفت: باید در درجه اول اعتقاد و باور به اقتصاد مقاومتی در بین مسئولان تقویت شود و همه باید بدانند نگاه غرب جز عقب ماندگی و وابستگی اقتصادی ارمغانی نخواهد داشت.

نماینده مردم یزد و اشکذر بابیان اینکه حمایت از تولید ملی یکی از شاخص های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: دولت باید با کوتاه کردن دست رانت خواران و ویژه خواران از اقتصاد کشور امکانی فراهم کند تا بخش خصوص با احساس امنیت وارد میدان اقتصادی شده و در بخش های مختلف سرمایه گذاری کند.

جوکار با تأکید بر ضرورت تقویت بخش خصوص افزود: دولت باید به سمت خصوصی‌سازی برود تا با کمک و سرمایه بخش خصوصی و هدایت و حمایت دولت شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد در کشور باشیم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 429858
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *